    From: Gregory <g...@a...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dług i ucieczka męża za granicę
    Date: Wed, 29 Mar 2006 20:54:05 +0000 (UTC)

    Pisze w imieniu znajomej, która coraz bardziej popada w skrajne załamanie.

    Znajoma, jej mąż i dzieci. Jeszcze niedawno byli szczęśliwą rodziną. Potem
    mąż zaczał ją zdradzać, zaciągać kredyty o których ona nie miała pojęcia, a
    on nie zamierzał spłacać. Wyjechał do miejscowości rodziców, znalazł sobie
    inną, o swojej rodzinie zapomniał. A banki zaczęły ściągac należnośći od
    znajomej, komornik itp. wszystko po najmniejszej linii oporu bo ona na
    miejscu z dziećmi, ma jakąś pracę za troszkę więcej niż minimum socjalne.
    Jakoś już prawie wychodziła na prostą z długami. Z wypłaty co miesiąc jej
    odciągają znaczną kwotę.

    On wyjechał do Anglii i tam pracuje przysyłając sporadycznie, bardzo
    niewielkie kwoty "na odczepne", które nawet nie starczają na podstawowe
    potrzeby dzieci.
    Niedawno wyszła tu w Polsce sprawa, że zanim wyjechał miał jakieś
    zadłużenie na karcie debetowej i dług już urósł do ok 20 tys zł. Oczywiście
    on nic sobie z tego nie robi a znajoma załamana bo za chwilę będzie miała
    kolejnego komornika na karku. Od wypłynięcia tej sprawy, on przestał się z
    Anglii odzywać.Pracuje legalnie, rozlicza się z tamtym fiskusem

    Czy jest jakaś możliwość ściągnięcia go za te długi? Czy znajoma ma jakąś
    szansę by wszczęto jakieś postępowanie, nie wiem, by ustalić, gdzie on
    mieszka w Angli, gdzie pracuje i nałożyć na niego te wszelkie zadłużenia?

    Niestety nie maja jeszcze rozdzielności majątkowej, a sprawa rozwodowa
    dopiero na początku toku i wiadomo, że bank, komornik idą po najmniejszej
    linii oporu znowu wejdzie na pensję zanjomej.

    Przepraszam za taki długoi wywód

    Czy za niepłacenie alimentów przez męża mozna ściagać jego rodziców?
    --
    _/_/_/ Gregory - Poznaniak