  • 1. Data: 2006-03-29 17:55:18
    Temat: Problemy ze zwolnionym pracownikiem - bardzo prosze o pomoc
    Od: "ralf78" <r...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie grupe,

    Chcialem prosic o informacje, jestem malym przedsiebiorca, zatrudniam kilka
    osob.
    Ostatniego dnia grudnia 2005r. skonczyla sie umowa na czas okreslony jednemu
    z pracownikow. Nie przedluzylem jej, on podpisal wszystkie dokumenty,
    pit-y,swiadectwo pracy,wszystkie listy obecnosci i listy plac, dostal
    urlopy, stroj roboczy,itd.

    Po 2 miesiacach, w lutym 2006 przyslal pismo ze domaga sie 850 zl za zalegle
    nadgodziny a pracowal i podpisywal liste plac i obecnosci pracujac w
    normalnym wymiarze.
    Straszy sadem, po 2 tygodniach przyslal kolejne pismo ze oprocz 850 zl chce
    jeszcze inne dodatki, nawyliczal ( szczerze mowiac nie wiem skad) i juz tym
    razem wyszlo mu 1.500zl

    Strach pomyslec co przysle nastepnym razem... Jednak chyba on chce oddac
    sprawe do sadu. Czy w ogole moze on isc do sadu i moze wygrac?
    Przeciez to sa kpiny, nie dostal nowej umowy i sie msci. Listy jakies pisze,
    w taki sposob to kazdy moglby pisac do kogokolwiek i sie czegos domagac...

    A jakie sa oplaty za taka sprawe, czy to mozliwe ze sad da kilka tysiecy
    kary?

    Prosze serdecznie o kilka slow ekspertow z grupy,

    pozdrawiam i bardzo prosze o podpowiedz,

    Rafal Sz.

  • 2. Data: 2006-03-29 18:20:58
    Od: "mariusz" <s...@w...pl>

    Czy napewno jego żadania są bezzasadne, w sadzie bedzie musiał udowdnic że
    faktycznie pracował np. przedstawić świadków.

    Mar

  • 3. Data: 2006-03-29 21:25:29
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0ehn0$g4e$1@atlantis.news.tpi.pl ralf78
    <r...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > jednemu z pracownikow. Nie przedluzylem jej, on podpisal wszystkie
    > dokumenty, pit-y,swiadectwo pracy,wszystkie listy obecnosci i listy
    Czyli OK.

    > Po 2 miesiacach, w lutym 2006 przyslal pismo ze domaga sie 850 zl za
    > zalegle nadgodziny a pracowal i podpisywal liste plac i obecnosci
    > pracujac w normalnym wymiarze.
    No i też OK, ma prawo się domagać tego co uważa że mu się należy.

    > Straszy sadem,
    Straszy? Może po prostu zwyczajnie powiadamia, że w razie nieuwzglednienia
    roszczeń wystąpi na droge sądową.

    > po 2 tygodniach przyslal kolejne pismo ze oprocz 850 zl
    > chce jeszcze inne dodatki, nawyliczal ( szczerze mowiac nie wiem skad) i
    > juz tym razem wyszlo mu 1.500zl
    Nie jest aż tak ważne co nawyliczał. Ważne co może udowodnić/udokumentować.

    > Strach pomyslec co przysle nastepnym razem... Jednak chyba on chce oddac
    > sprawe do sadu. Czy w ogole moze on isc do sadu
    Oczywiście

    > i moze wygrac?
    Naturalnie. Jak ma rację i dowody to zapewne wygra. Nie w pierwszej
    instancji to w drugiej.

    > Przeciez to sa kpiny, nie dostal nowej umowy i sie msci.
    Może tak, może nie, może słusznie, może nie...

    > Listy jakies
    > pisze, w taki sposob to kazdy moglby pisac do kogokolwiek i sie czegos
    > domagac...
    No i tak jest. Domagać != dostać.

    > A jakie sa oplaty za taka sprawe, czy to mozliwe ze sad da
    > kilka tysiecy kary?
    Możliwe, ale to jest grupa o prawie, a nie o przepowiedniach.

    W ogóle czemu się tak przejmujesz? Czyżby żądania byłego pracownika nie były
    całkiem bezzasadne?

    Jotte

  • 4. Data: 2006-03-29 21:27:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ralf78 [###r...@p...onet.pl.###] napisał:

    Jeśli dysponuje dowodami, że pracował ponad wyznaczony limit etatu, to
    wygra. Jak nie, to nie. I nic więcej napisać się tu nie da.

  • 5. Data: 2006-03-30 04:07:31
    Od: "JohnBMW" <j...@w...pl>

    Po pierwsze pamiętaj, że MUSI Ci udowodnić że robił te nadgodziny. Po drugie
    na 100% musi to zrobić (jak masz papiery w porzadku, a tak napisałeś)
    poprzez zeznanie innych pracowników. Po trzecie PRAWIE ŻADEN pracownik nie
    zezna przeciw szefowi (no chyba że sprawa do TV sie zaplącze - jak z
    Biedronką), jeżeli ten szef ma łeb na karku. Wygląda to -z twojego poisu- na
    klasyczny przypadek gnoja który myśli, że dla spokoju zabecalisz. Ty pokaż
    mu inną metode załatwienia sprawy (kosztuje troche czasu i paliwa, ale jak
    satysfakcja :) ). Przyczaj sie na niego, najlepiej w pożyczonej furce aby
    cie nie poznał, pojedź za nim do jego obecnej pracy. W wielu przypadkach
    pracownik ma płacone tygodniowo, jeżeli tak u jego szefa jest to umów sie z
    tym szefem na wtorek (na szluga i kawke...:) ). Jak pokażesz szefowi
    papierki i naświetlisz sprawe to wywali ciecia w środe rano. Dlaczego atak
    we wtorek ? bo nie znajdzie już w tym tygodniu pracy na 90% a tygodniówka
    bedzie boleśnie mała. Procedure powtarzasz do skutku, czyli aż cieć z miasta
    sie nie wyniesie albo ci nie zapłaci "za szkody moralne :))))))))".
    Wszystkich co myslą że jestem złym kułakiem co robotnika by wykorzystał do
    cna informują że sie mylą. Sam kiedyś byłem pracownikiem i zostałem 2 razy
    oszukany przy wypłacie, na koniec i tak wyszedłem duuuuuużu do przodu z
    kaską (wypłata + bonusiki :))) ), ale po tym wkurza mnie jakakolwiek
    nieuczciwość w przypadku rozliczeń finansowych bez względu kto kogo robi.

    Pozdrawiam i życze powodzenia w pozamiataniu ścierwa.