  • 1. Data: 2003-10-29 01:05:33
    Temat: Dialery - telekomuna straszy sadem
    Od: "matoosalem" <b...@W...pl>

    Sasiadowi wkradl sie dialer i "nastukalo" sie 16 000 naleznosci. Jako ze nie ma
    najmniejszego zamiaru placic nawet czesci tej sumy, telekomuna wygraza mu
    ciaganiem po sadach, egzekucja itp, pisemnie i telefonicznie.
    Chcialbym spytac, czy rzczywiscie telekomouna poda sprawe do sadu, moze ktos ma
    w tym zakresie jakies doswiadczenia, czy tez postrasza i poprzestana na
    wylaczeniu telefonu?? Ktos albo kogos znajomy przeszedl przez cala burze i z
    jakim rezultatem?? Czy w sadzie ma on sprawe wygrana(polaczenia 0700 z
    definicji nie sluza do polaczen z internetem, poza tym bylo pelno spraw z
    dialerami, poza tym mowil ze nigdzie nie mial informacji o cenie polaczenia, a
    to juz jest naruszeniem przepisow).
    Wiadomo ze TP SA ma doskonalych prawnikow i m in dzieki nim kpi sobie sama z
    przepisow prawa, urzedu antymonopolowego i grzywn, ale moze sad jest jeszcze
    niezawisly...
    czy w ogole dojdzie do rozprawy i czy bedzie ona wygrana??(sasiad wykluczyl
    zaplacenie rachunku, w razie czego szybko przepisze majatek na dzieci, ma
    jeszcze niecaly miesiac na odwolywanie sie etc)
    Ujmujac rzecz w skrocie - czym to sie wszystko zakonczy??

  • 2. Data: 2003-10-29 05:34:19
    Temat: Re: Dialery - telekomuna straszy sadem
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik matoosalem napisał:
    > Sasiadowi wkradl sie dialer i "nastukalo" sie 16 000 naleznosci. Jako ze nie ma
    > najmniejszego zamiaru placic nawet czesci tej sumy, telekomuna wygraza mu
    > ciaganiem po sadach, egzekucja itp, pisemnie i telefonicznie.

    bardzo słusznie
    zamówił i zrealizował uslugę, teraz niech płaci

    "przypadkowo" dialer raczej nie mógł sie wkraść, wyjaśniałem to (i nie
    tylko ja) już kilkadziesiąt razy tu, na grupie

    > Czy w sadzie ma on sprawe wygrana(polaczenia 0700 z
    > definicji nie sluza do polaczen z internetem,

    to numery rozrywkowe, w tym - taryfa 5, do połączenia z internetem

    > poza tym bylo pelno spraw z
    > dialerami,

    było, kilkaset (jeśli nie kilka tysięcy), z czego wygrane może 2 czy 3

    > poza tym mowil ze nigdzie nie mial informacji o cenie polaczenia, a
    > to juz jest naruszeniem przepisow).

    jest, dlatego nie ma możliwości, aby doszło do takiej sytuacji
    szczególnie, że TPSA bardzo tego przestrzega i kontroluje wszystkie
    dialery...

    > czy w ogole dojdzie do rozprawy i czy bedzie ona wygrana??

    mam nadzieje, w koncu TPSA naleza sie pieniadze za wykonana usluge

    > (sasiad wykluczyl
    > zaplacenie rachunku, w razie czego szybko przepisze majatek na dzieci, ma
    > jeszcze niecaly miesiac na odwolywanie sie etc)

    to akurat nie ma nic do rzeczy, bo sąd moze zakwestionować przepisanie
    majątku i nic mu to nie da

    > Ujmujac rzecz w skrocie - czym to sie wszystko zakonczy??

    sąsiad-koniował zapłaci w ten czy w inny sposób - zabiorą mu samochód
    albo pójdzie siedzieć do momentu, aż spłaci..

    Poczytaj archiwum grupy, było tu dużo tematów związanych z dialerami.
    Nie ma sensu tego powtarzać. Nadmienie tylko, że od tamtego czasu
    zmienilo sie tyle, ze TPSA wprowadzila specjalny, rygorystyczny
    regulamin, ktorego absolutnie _wszyscy_ musza przestrzegac, aby nie
    poniesc srogich kar.. :) Sytuacja, ktora opisujesz, raczej nie mogla
    miec miejsca.
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-10-29 06:23:08
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > sąsiad-koniował zapłaci w ten czy w inny sposób - zabiorą mu samochód
    > albo pójdzie siedzieć do momentu, aż spłaci..

    co do calej reszty sie zgadzam ale tutaj troszke przesadziles. Oczywiscie
    nie ulega watpliwosci , ze jest zobowiazany do zaplaty rachunku i bedzie
    musial zaplacic. Ale najczesciej /w przypadku braku pieniazkow/ tpsa
    rozklada na raty, proponuje dogodne formy platnosci itd itp

    A z mojej strony sasiadowi radze nie ojowac z TPSA /bo sie wkurza i zabiora
    TV:):):)/ ale starac ie grzecznie dojsc z nimi do porozumienia co do
    uiszczenia naleznosci. Za glupote trzeba placic

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 4. Data: 2003-10-29 08:40:24
    Od: "Paweł Jóźwiak" <p...@a...pl>

    Przy umiejętnej obronie sąsiad ma realne szanse wygrać sprawę w sądzie z
    TP.SA (były już w Polsce takie precedensy). Oczywiście jak pisałeś TPSA ma
    niezłych prawników, sugeruję więc aby sąsiad również do takich się udał.
    Wystepując sam szanse ma raczej niewielkie ...

    pozdrawiam
    Paweł Jóźwiak

  • 5. Data: 2003-10-29 08:40:35
    Od: "mily" <n...@n...com>

    Ciekawy problem choc takich nie malo.
    Z drugiej strony, ja bym nie naglasnial takiej sprawy, gdzyz taka sytuacja
    wskazuje na to, ze przykladny ojciec rodziny, przeglada strony
    pornograficzne robiac przy tym wiadome rzeczy.
    Dialery nie wkradaja sie na komputer samodzielnie, a co dopiero, gdy ktos
    surfuje po stronach biur turystycznych czy serwisow gieldowych.

    A przy tej calej oglonopolskiej nagonce na dialery, zapomina sie, ze w
    sumie, sa one jednym ze srodkow regulowania platnosci za dostep do platego
    contentu online.
    Inna sprawa, ze w wiekszosci stosuja je wlasciciele stron erotycnych, ale
    nawet oni czasem wspominaja o cenie.
    Choc zgadzam sie, ze jest tu duzo naduzyc, ktore w sumie sa podobne do
    "systemu argentynskiego", a wiec niby wszystko napisane, ale takim drobnym
    druczkiem, ze do malo kogo to dociera.

    A propos stron erotycznych, prawda jest rowniez, ze za ok 10 zl mozesz miec
    3 dniowy pelny dostep do zachodnich serwisow placac karta kredytowa.
    Tam naduzyc duzo mniej.

    "mily"

  • 6. Data: 2003-10-29 09:02:58
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości
    > sąsiad-koniował zapłaci w ten czy w inny sposób - zabiorą mu samochód
    > albo pójdzie siedzieć do momentu, aż spłaci..
    siedziec, za zobowiazania cywilne? pierdel jest chyba tylko za niezaplacenie
    alimentow...
    za zobowiazania delikwent odpowiada calym swoim bierzacym i przyszlym
    MAJATKIEM
    p.
    W,

  • 7. Data: 2003-10-29 09:28:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    matoosalem rzecze:
    [..]
    > Wiadomo ze TP SA ma doskonalych prawnikow i m in dzieki nim kpi sobie sama z
    > przepisow prawa, urzedu antymonopolowego i grzywn, ale moze sad jest jeszcze
    > niezawisly...

    Nie kpi i przegrała już sprawę z dialerami.
    Niech znajomy pisze odwołanie za odwołaniem i przede wszystkim - NIE PŁACI.
    W razie upierania się telekomuny niech zgłosi się do nas.
    Adres w stopce.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 8. Data: 2003-10-29 09:30:06
    Od: Arek <a...@e...net>

    scream rzecze:
    [..]

    Skończ już tą błazenadę scream!
    Czy Tepsa nie rozwiązała już czasem z wami umowy ?

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 9. Data: 2003-10-29 11:00:15
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-29 09:40 mily napisał(a):

> [...]
    > wskazuje na to, ze przykladny ojciec rodziny, przeglada strony
    > pornograficzne robiac przy tym wiadome rzeczy.

    To akurat nie musiało tak być. Kiedyś szukałem w wyszukiwarce stron o
    turbo pascalu i mi się otworzyło porno. Wiadomo, że autorzy stron porno
    są sprytni, i wcale nie znaczy, że tak nie było w tym przypadku. Pewnie
    otworzyło mu się 10 okienek, kliknął gdzieś i...
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 10. Data: 2003-10-29 11:01:31
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-29 10:28 Arek napisał(a):

    > Adres w stopce.