  • 1. Data: 2003-10-29 06:40:59
    Temat: Przekazanie spadku na zstepnych.
    Od: "gosek" <g...@g...pl>

    Witam

    Sprawa wyglada nastepujaco: odbyla sie sprawa o stwierdzenie nabycia spadku.
    Sad przydzielil polowe majatku (dom, ziemia ...) mojemu dziadkowi i mojej
    matce. Kiedys byla taka mozliwosc, ze matka zrzekala sie tego majatku na
    rzecz swojego syna (wiec nie musiala zaplacic podatku od spadku). Syn
    poniewaz nie posiadal zadnego mieszkania nie musial zaplacic podatku.
    Nie wiem jak teraz wyglada ta sprawa. Wydaje mi sie,ze dziadek i moja matka
    beda musieli isc do notariusza - zaplacic notariuszowi za sporzadzenie pisma,
    odprowadzic podatek od spadku, zaplacic za wpis do ksiegi wieczystej i
    dopiero wtedy matka bedzie mogla zrobic darowizne na swojego syna, ktory nie
    posiada zanego mieszkania wiec nie bedzie musial zaplacic podatku od
    darowizny dla mieszkania do 110m^2, ale bedzie musial zaplacic podatek od
    ziemi.

    Czy ktos wie jak to teraz wyglada w swietle prawa?? Jesli mozna to poprosze o
    podanie podstawy prawnej.

    pozdrawiam

    gosek