  • 1. Data: 2003-10-29 00:20:09
    Temat: kks i art 91,par.3
    Od: "Jendrek" <a...@W...horn.krakow.pl>

    Czy ktos z szanownych grupowiczow powie mi gdzie w necie moge znalezc tresc,
    lub czego dotyczy. Dzieki, Andrzej

  • 2. Data: 2003-10-29 09:17:49
    Temat: Re: kks i art 91,par.3
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "Jendrek" <a...@W...horn.krakow.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos z szanownych grupowiczow powie mi gdzie w necie moge znalezc
    tresc,
    > lub czego dotyczy. Dzieki, Andrzej
    Kodeks Karny Skarbowy
    jest na www.sejm.gov.pl/prawo/prawo/

    w art 86-90 zabronione czyny stanowi walenie sluzb celnych przy przewozeniu
    towaru
    86 - nie przedstawia organowi celnemu
    87 - wprowadza w blad organ celny przez co naraz skab panstwa na strate
    88 - kto nie dopelnia obowiazkow przy odprawie tymczasowej
    89 - kto falszuje przeznaczenie towaru (w celu uzyskania zwolnienia lub
    obnizki na cle)
    90 - kto usuwa towar lub srodek przewozowy spod dozoru celnego

    par.1
    "Kto nabywa, przechowuje lub przewozi towar stanowiacy przedmiot czynu
    zabronionego w art. 86-90 par.1 lub pomaga w jego zbyciu albo ten towar
    przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu podlega karze.....

    par.3
    "Jezeli kwota naleznosci celnej lub wartosc towaru w obrocie za granica, co
    do ktorego istnieje reglamentacja pozataryfowa, jest malej wartosci, sprawca
    czynu zabronionego okreslonego w par.1 podlega karze grzywny do 720 stawek
    dziennych"

    Jesli ktos popelnil ktorys z czynow zabronionych 86-90 a nastepnie druga
    osoba miala z takim towarem zwiazek (okreslony w art.91.par1 - czyli
    przechowywala, wywozila, nabywala etc),
    to jesli towar byl niewielkiej wartosci, to ta druga osoba podlega karze
    grzywny do 720 stawek dziennych

    nie wiem czy pomoglem, polecam lektore Dz.U. 1999 Nr 83 poz.930

    pozdrawiam
    W,

  • 3. Data: 2003-10-29 18:06:04
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>