  • 1. Data: 2009-09-01 14:20:06
    Temat: wspólnota, czyszczenie przewodu kominowego przez rozkucie ściany i stan pierwotnt
    Od: "Stefan.Burczymucha" <s...@...O.S.P.A.M.themasterofdisaster.org>

    Witam,

    Czy wspólnota musi partycypować w kosztach przywrocenia lokalu do stanu
    pierwotngeo w sytuacji gdy chodzi i udrożnienie przewodu kominowego
    przechodzącego wzdłuż lokalu a nie mającego otworu do lokalu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-01 14:34:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Stefan.Burczymucha wrote:
> [...]
    > pierwotngeo w sytuacji gdy chodzi i udrożnienie przewodu kominowego
    > przechodzącego wzdłuż lokalu a nie mającego otworu do lokalu?

    Ale o szo chosi?

  • 3. Data: 2009-09-01 15:11:15
    Od: "Stefan.Burczymucha" <s...@...O.S.P.A.M.themasterofdisaster.org>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Ale o szo chosi?

    zgodnie z ustawa o wlasnosci lokali musisz wpuscic kogos zeby udroznil
    komin, nawet jak jest to komin sasiada zza sasiedniej sciany. po takien
    operacji kucia jest niezly burdel i pytanie czy mozna jakos przymusic
    wspolnote do partycypowania w przywroceniu mieszkania do stany sprzed
    zadymki.

  • 4. Data: 2009-09-01 16:00:50
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Stefan.Burczymucha"
    <s...@...O.S.P.A.M.themasterofdisaster.
    org> napisał w
    wiadomości news:h7jdl6$iqr$1@newsread.aster.pl...

> [...]
    > operacji kucia jest niezly burdel i pytanie czy mozna jakos przymusic
    > wspolnote do partycypowania w przywroceniu mieszkania do stany sprzed

    Musisz to tylko nakaz prokuratorski. Nie musisz mogą być rózne konsekwencje-
    np odciacie gazu w budynku itp itd ,ale do mieszkania nikt nie ma prawa
    wejść. napisz pismo że zgadzasz się na wejście tylko wtedy jesli przed
    tym dostaniesz pismo ze wspólnota zgadza się... itp itd

  • 5. Data: 2009-09-01 18:47:38
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    grafik wyskrobał(a):
> [...]
    > nikt nie ma prawa wejść. napisz pismo że zgadzasz się na wejście tylko
    > wtedy jesli przed tym dostaniesz pismo ze wspólnota zgadza

    Czytałeś ustawę o własności lokali?

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2009-09-02 06:13:14
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 1 Sep 2009 17:11:15 +0200, Stefan.Burczymucha napisał(a):

    > zgodnie z ustawa o wlasnosci lokali musisz wpuscic kogos zeby udroznil
    > komin, nawet jak jest to komin sasiada zza sasiedniej sciany.

    Skoro to komin sąsiada, to na razie, wedle wyobraźni - musi on ten komin
    mieć także przyległy do swoich ścian - dlaczego od "jego strony" tego nie
    czyszczą?

    > po takien operacji kucia jest niezly burdel i pytanie czy mozna jakos
    > przymusic wspolnote do partycypowania w przywroceniu mieszkania do stany
    > sprzed zadymki.

    Ten kto cos robi "u ciebie" musi doprowadzić do stanu pierwotnego Twoje
    mieszkanie.

  • 7. Data: 2009-09-02 08:07:05
    Od: "Stefan.Burczymucha" <s...@...O.S.P.A.M.themasterofdisaster.org>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    > grafik wyskrobał(a):
    >
    > Czytałeś ustawę o własności lokali?

    wiem co tam jest napisane. ale jak sie lokator uprze to zostaje tylko sad.

  • 8. Data: 2009-09-02 08:08:29
    Od: "Stefan.Burczymucha" <s...@...O.S.P.A.M.themasterofdisaster.org>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Skoro to komin sąsiada, to na razie, wedle wyobraźni - musi on ten komin
    > mieć także przyległy do swoich ścian - dlaczego od "jego strony" tego nie
    > czyszczą?

    nieprecyzyjnie sie wyrazilem. to komin sasiada z dolu - kazde mieszkanie ma
    swoj przewod kominowy. ale zagruzowanie jest blisko sufitu mieszkania pietro
    wyzej. i trzeba tam kuc, mimo, iz tamto mieszkanie nie korzysta z tego
    przewodu kominowego.

    > Ten kto cos robi "u ciebie" musi doprowadzić do stanu pierwotnego Twoje
    > mieszkanie.

    jest na to jakas podstawa prawna? w ustawie o wlasnosci lokali jest tylko
    zapis o sluzebnosci w kontekscie dosteou do instalacji wspolnych

  • 9. Data: 2009-09-02 08:10:46
    Od: BK <b...@g...com>

    On Sep 1, 6:00 pm, "grafik" <b...@i...pl> wrote:
> [...]
    > tym dostaniesz pismo ze wspólnota zgadza się... itp itd- Hide quoted text -

    Za duzo ameryaknskich filmow, za malo polskich ustaw. Nawet w
    postepowaniu karnym nakaz prokuratorski nie jest konieczny do wejscia
    do mieszkania. Wejsc moze tez np. policja [przy spelnieniu pewnych
    warunkow, ktorych i tak w praktyce czesto nie spelnia:P].

    W Polsce nigdy tak nie bylo, ze do wejscia do czyjegos mieszkania
    uprawnial TYLKO nakaz prokuratorski.

  • 10. Data: 2009-09-02 12:55:39
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Zażądaj od wspólnoty:

    Wpłaty kaucji w wysokości X na poczet ewentualnych kosztów doprowadzenia lokalu do
    stanu pierwotnego.

    Przedstawienia zatwierdzonej dokumentacji robót.

    Wskazania osób odpowiedzialnych z odpowiednimi uprawnieniami (kierownika robót oraz
    inspektora).

    Tak czy inaczej starałbym się nie zgodzić na rozkuwanie przewodu dymowego czy
    spalinowego a nawet wentylacyjnego u siebie w mieszkaniu - bo nigdy nie naprawią jak
    powinni i wczesniej czy później ryzykujesz przedostawaniem się spalin do twojego
    lokalu, a z czadem nie ma żartów.
    Niech robią to bezinwazyjnie, od strony czapy komina, kulą, wiertnicą itp.
    JaC

    -----