  • 1. Data: 2009-09-01 12:39:43
    Temat: PoRD a dokument Prawa Jazdy
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Projektant samego dokumentu jakim jest Prawo Jazdy nie wykazał się za
    bardzo inwencją twórczą.
    Zerknijcie sobie na symbol graficzny umieszczony obok kategorii "B1" -
    wizualnie odpowiada to pojazdom typu "Transit", "T5" etc.
    A zapisy w PoRD w art. 88.2 pkt 4 twierdza że w zasadzie ta kategoria
    dotyczy trójkołowców i quadów (chyba tylko dwa trzy samochody się załapią
    do masy całkowitej 550kg, a na pewno nie będzie to nasz maluszek) ;)

    Kurka - wynikło to że facet w pracy zaczął marudzić mi że on ma tylko "B" i
    nie może prowadzić forda transita. Pokazałem mu w PoRD co która kategoria
    ozzancza, a on mi za to "chwali się" szatą graficzna na prawku .... ręce
    opadli.
    Ale rzeczywiście, patrząc na prawko można wysnuć taką tezę - oczywiście
    każdy posiadający prawko winien znać PoRD, ale... ;)

  • 2. Data: 2009-09-01 18:05:38
    Temat: Re: PoRD a dokument Prawa Jazdy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Herald pisze:
> [...]
    > do masy całkowitej 550kg, a na pewno nie będzie to nasz maluszek) ;)nnnnnnnnnnnnnn

    AFAIK to nie łapie się żaden produkowany samochód, natomiast historia
    notuje przypadki nagłego spadku wagi w SKP w której dokonywano pomiarów
    i takie auta jak Smart (740kg), czy Toyota IQ (886kg) nagle okazały się
    ważyć 549kg.

> [...]
    > ozzancza, a on mi za to "chwali się" szatą graficzna na prawku .... ręce

    Tak jest.
    Co więcej - ponoć zdarzały się jakieś problemy za granicą jak jakiś
    ichni urzędnik przyjrzał się tym obrazkom.

    > Ale rzeczywiście, patrząc na prawko można wysnuć taką tezę - oczywiście
    > każdy posiadający prawko winien znać PoRD, ale... ;)

    Problem będzie jak jakiś zagraniczny policjant, z którym nawet się nie
    pogada w żadnym wspólnym języku, pokaże kierowcy pustą kratkę przy
    obrazku B1 z lekkim dostawczakiem, a potem pokaże dostawczaka którym
    jedzie i coś tam zamamrocze że się nie zgadza.