  • 51. Data: 2022-07-05 17:07:36
    Temat: Re: Data zgonu w akcie zgonu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-05 o 17:02, Liwiusz pisze:

    > Odrzucić spadek. Przecież to trywialne zagadnienie (pomijając fakt, że
    > długów się nie zapisuje, długi po prostu mogą być, i się dziedziczą, w
    > dodatku tylko z dobrodziejstwem inwentarza).

    Dodam, że chodzi o odrzucenie nie tyle samego spadku po zmarłym, tylko
    spadku po tej wcześniej zmarłej osobie.

    Art. 1017. Jeżeli przed upływem terminu do złożenia oświadczenia o
    przyjęciu lub o odrzuceniu spadku spadkobierca
    zmarł nie złożywszy takiego oświadczenia, oświadczenie o przyjęciu lub o
    odrzuceniu spadku może być złożone przez jego
    spadkobierców. Termin do złożenia tego oświadczenia nie może się
    skończyć wcześniej aniżeli termin do złożenia oświadczenia co
    do spadku po zmarłym spadkobiercy

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2022-07-05 17:16:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 5 lipca 2022 o 17:08:05 UTC+2 Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > spadkobierców. Termin do złożenia tego oświadczenia nie może się
    > skończyć wcześniej aniżeli termin do złożenia oświad czenia co

    A, no to bajer, koła nie wymyśliłem i o tym prawodawcy pomyśleli.

    Hmm, ale jeszcze jedno - "oświadczenie o przyjęciu lub o
    odrzuceniu spadku może być złożone przez jego spadkobierców."
    No to jak - głosują, czy każdy oświadcza za siebie?

  • 53. Data: 2022-07-05 17:27:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Hmm, ale jeszcze jedno - "oświadczenie o przyjęciu lub o
    > odrzuceniu spadku może być złożone przez jego spadkobierców."
    > No to jak - głosują, czy każdy oświadcza za siebie?

    Każdy za siebie, w końcu jeden może przyjąć, a drugi nie.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2022-07-05 17:59:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Jun 2022 16:43:42 +0200, Liwiusz wrote:

    > Nie.

    A jak sie reanimacja nie uda, to martwy byles jak skonczyl reanimowac,
    czy jak zaczął ? :-)

    J.

  • 55. Data: 2022-07-05 18:02:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 5 lipca 2022 o 17:27:46 UTC+2 Liwiusz napisał(a):
    > Każdy za siebie, w końcu jeden może przyjąć, a drugi nie.

    Fajne, wychodzi że - oczywiście fikcja prawna - można fożyć otwarcia spadku np. w 2/3
    ;>

  • 56. Data: 2022-07-05 18:28:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-05 o 17:59, J.F pisze:

    > A jak sie reanimacja nie uda, to martwy byles jak skonczyl reanimowac,
    > czy jak zaczął ? :-)

    Jak umarł mózg.

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2022-07-05 20:29:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.07.2022 o 18:28, Liwiusz pisze:
    > Jak umarł mózg.

    Śmierć mózgowa też nei jest dobrym wyznacznikiem, bo czasem na skutek
    reanimacji daje się przywrócić funkcje życiowe, ale bez mózgu.

    --
    Robert Tomasik

  • 58. Data: 2022-07-05 20:43:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Śmierć mózgowa też nei jest dobrym wyznacznikiem, bo czasem na skutek
    > reanimacji daje się przywrócić funkcje życiowe, ale bez mózgu.

    Wtedy już człowiek nie żyje, skoro nastąpiła śmierć mózgu.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2022-07-05 21:04:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Śmierć mózgowa też nei jest dobrym wyznacznikiem, bo czasem na skutek
    > reanimacji daje się przywrócić funkcje życiowe, ale bez mózgu.

    Śmierć mózgowa jest bardzo dobrym wyznacznikiem, tyle że w większości
    przypadków się jej po prostu nie bada. Jak klient nie oddycha długi czas
    i resuscytacja nie przynosi wyniku, to przecież nie będzie się badać czy
    mózg żyje, jak wiadomo że nie. A wpisuje się zapewne godzinę zakończenia
    resuscytacji.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2022-07-05 21:06:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.07.2022 o 20:43, Liwiusz pisze:
    > Wtedy już człowiek nie żyje, skoro nastąpiła śmierć mózgu.

    Masz rację, ale znam przypadki, gdy taka "odratowana" osoba żyje kilka
    lat. Sporadycznie zdarza się skuteczne wybudzenie. Odsetek tego jest
    znikome, ale zdarza się. Nie można zatem uznawać tych ludzi za zmarłych.
    Nadal w akcie zgonu trzeba administracyjnie coś wpisać.

    Trudno, by wpisywano datę dwa lata wstecz, po zatrzymaniu się serca, bo
    to by implikowało szereg problemów. Jak choćby konieczność zwrotu renty
    / emerytury, czy brak ubezpieczenia zdrowotnego.

    --
    Robert Tomasik