  • 1. Data: 2008-04-28 11:43:05
    Temat: Darowizna czy zapis w testamencie ?
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl>

    Witam

    Mam nastepujace pytanie. Moja babcia chce mi przekazac mieszkanie. Nie wiemy
    jednak, co bardziej sie oplaca finansowo. Czy lepiej spisac testament, czy
    zrobic to teraz za pomoca darowizny. Chodzi mi po prostu o oplaty z tym
    zwiazane (w przypadku zostawienia sobie mieszkania, albo zbycia innej
    osobie). Jezeli to istotne, jestem tam zameldowany od ponad 6 lat. Rozumiem,
    ze jezeli teraz dostane mieszkanie (darowizna), ominie wszystkich sprawa o
    nabycie spadku, a wiec koszty i czas z tym zwiazane.

    Dziekuje z gory, pozdrawiam

    --
    ra9om1ak
    radomiak[MALPA]gazeta.pl

  • 2. Data: 2008-04-28 20:37:34
    Temat: Re: Darowizna czy zapis w testamencie ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2008, ra9om1ak wrote:

    > osobie). Jezeli to istotne, jestem tam zameldowany od ponad 6 lat. Rozumiem,
    > ze jezeli teraz dostane mieszkanie (darowizna), ominie wszystkich sprawa o
    > nabycie spadku,

    Obawiam się, że to zbytnie uproszczenie :)
    _117.html
    Zacznij od art.993

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-04-28 21:45:30
    Od: "Michał" <b...@p...pl>

    > Mam nastepujace pytanie. Moja babcia chce mi przekazac mieszkanie. Nie
    > wiemy jednak, co bardziej sie oplaca finansowo. Czy lepiej spisac
    > testament, czy zrobic to teraz za pomoca darowizny.

    Nie wiem jak ze spadkiem, ale pomijam sprawy zachowku, czas trwania sprawy
    itp...
    mialem podobna sytuacje, najpierw dostalem jakos tam czesc. od niej sie
    placi podatek i notariusza.
    pozniej po jakims tam czasie wlasciciel/ka mieszkania zrzeka sie czy znosi -
    nie pamietam jak to fachowo szlo;) swojej czesci na rzecz Ciebie ( z zapisem
    np ze mieszka tam do smierci ) i od tego juz chyba nie placi sie podatku.
    moze cos pokrecilem, bo u mnie byla to osoba obca w sensie pokrewienstwa,
    ale pewnie zaraz ktos to sprostuje.
    pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2008-04-29 18:45:26
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Babci, czy Tobie?

    Jesli babcia uczyni w tej chwili darowizne na Twoją rzecz, a Ty niespodziewanie
    umrzesz przed Babcią (przecież życzysz
    babci 200 lat bardzo szczerze, prawda??) to bez innych ruchów zabezpieczajacych
    mieszkanie przejmie Skarb Państwa, a
    babcia zostanie bezdomna.
    JaC

    -----