  • 1. Data: 2004-09-18 09:49:18
    Temat: Darowizna
    Od: "ff" <l...@o...pl>

    Mama taką sprawę. Babcia żyje juz sama - dziadek umarł 4 lata temu, czy
    istnieje możliwośc że babcia moze przepisac lub w jakis inny sposób "dać"
    mi - wnóczkowi -mieszkanie tak aby po jej śmierci nie trzeba było 'dzielić"
    domu na jeszcze jej dwie córki.Dodam ze córki nie maja zamiaru odstapic od
    swojej należnej częsci.

  • 2. Data: 2004-09-18 10:02:41
    Temat: Re: Darowizna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik ff napisał:
> [...]
    > mi - wnóczkowi -mieszkanie tak aby po jej śmierci nie trzeba było 'dzielić"

    Niech ci babcia teraz da słownik ortograficzny.

    > domu na jeszcze jej dwie córki.Dodam ze córki nie maja zamiaru odstapic od
    > swojej należnej częsci.

    Testament.

  • 3. Data: 2004-09-18 10:07:59
    Od: "Dosko" <l...@o...pl>

    testament wszystko zalatwi??

    wiadomości news:cih142$1nl9$1@news2.ipartners.pl...

  • 4. Data: 2004-09-18 11:11:02
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Użytkownik "ff" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    'dzielić"
    > domu na jeszcze jej dwie córki.Dodam ze córki nie maja zamiaru odstapic od

    Niech babcia zrobi darowizne mieszkania na Twoja rzecz, z mozliwoscia
    dozywotniego mieszkania. Wiaze sie to z kosztami w notariusza.
    Testament mozna podwazyc, domagac sie zachowku.

    Deni
    5646

  • 5. Data: 2004-09-18 11:45:51
    Od: "Dosko" <l...@o...pl>

    Czyli czy jak babcia zrobi mi darowizne na moja rzecz z mozliwością
    dozywotniego mieszkania mimo ze dziadek juz nie zyje to inni nie beda mieli
    po jej śmierci prawa do zachowku ??

    Użytkownik "Deni" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dozywotniego mieszkania. Wiaze sie to z kosztami w notariusza.
    > Testament mozna podwazyc, domagac sie zachowku.

    5646

  • 6. Data: 2004-09-18 11:55:41
    Od: "marik" <k...@p...com>

> [...]
    > domu na jeszcze jej dwie córki.Dodam ze córki nie maja zamiaru odstapic od

    Raczej nie, w chwili śmierci dziadka twoja matka i ciotka zyskaly prawa
    do 1/3 mieszkania (kazda po 1/6). Jezeli chcesz wykolegowac rodzine
    na maxa, to niech ci babka daruje swoje prawa do reszty
    mieszkania (i zyje co najmniej 10 lat), w przeciwnym razie mozesz liczyc na
    ochłapy.

    marik

  • 7. Data: 2004-09-18 12:12:38
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "marik" <k...@p...com> napisał w:

    > to niech ci babka daruje swoje prawa do reszty
    > mieszkania (i zyje co najmniej 10 lat),

    Chyba, że spadkobiercą nie będziesz, ale być nim możesz.
    Podałeś minimum szczegółów.

    marik

  • 8. Data: 2004-09-18 13:24:41
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Dosko" <l...@o...pl> napisał w wiadomości .
    > Czyli czy jak babcia zrobi mi darowizne na moja rzecz z mozliwością
    > dozywotniego mieszkania mimo ze dziadek juz nie zyje to inni nie beda
    mieli
    > po jej śmierci prawa do zachowku ??

    Moment, a dziadek byl wspolwlascicielem mieszkania? Bo jesli tak,
    to pewnie jest juz po sprawie spadkowej i corki Twojej babci juz sa
    w czesci wlascicielkami mieszkania. W takim przypadku to tylko
    babcia moze Ci darowac swoja czesc mieszkania i swoja czesc spadku.
    Troche za malo podales danych.
    Deni
    5646