  • 1. Data: 2003-03-22 23:13:06
    Temat: Darowizna
    Od: "Gosia" <w...@p...onet.pl>

    Czy od darowizny: matka - dzieciom nieruchomości czy działki trzeba płacić
    podatek i jaki?
    I druga sprawa: kto może oszacować wartość nieruchomości?

  • 2. Data: 2003-03-23 07:09:04
    Temat: Re: Darowizna
    Od: Andrzej Trafor <t...@t...pl>

    Gosia wrote:

    > Czy od darowizny: matka - dzieciom nieruchomości czy działki trzeba płacić
    > podatek i jaki?
    > I druga sprawa: kto może oszacować wartość nieruchomości?

    Nie jestem prawnikiem - w ub. roku darowalem mieszkanie corce. Podatku sie
    nie placi pod warunkiem, ze obdarowana/y bedzie zamieszkiwal w tym
    mieszkaniu przez okres 5 lat. Wartosc nieruchomosci szacujesz sam/a np. na
    podstawie ogloszen prasowych. W przypadku gdy nazbyt zanizysz wartosc
    urzednik z U.S. moze zazadac wyjasnienia na pismie (ja skladalem takowe)
    wyjasnienie musi byc przekonujace bowiem mozesz spodziewac sie
    rzeczoznawcy.
    --
    Trafor