  • 1. Data: 2002-02-19 15:07:10
    Temat: Dane osobowe wykorzystywane przez jakichs naciagaczy
    Od: Witold Przygoda <w...@c...com>

    Szanowni... :)

    moja matka od czasu do czasu dostaje "smieci" typu "wygrala pani..." itd.
    Wysylane sa one na jej adres domowy, jej imie i nazwisko, nie wiadomo od
    jakich firm, ktorym nigdy zadna zgoda na przetrzymywanie takich danych
    nie zostala udzielona.

    Ostatnio np. bryluje w tym niejaka firma POLAKINA, o zenujacym adresie
    "Przegrodka 102, 60-395 POZNAN 38". Firma ta podaje, ze "dane zostaly
    udostepnione przez firme World Mailing Sp. z o.o., Krakow"

    Moje pytanie jest nastepujace:

    * jaka jest wlasciwia procedura w takim przypadku: odeslac list
    z zadaniem wykreslenia z bazy danych, a moze tego typu rzeczy
    kieruje sie do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych?

    * w Panoramie Firm nie udalo mi sie znalezc firmy "World Mailing".
    Czy moze to oznaczac, ze firma POLAKINA weszla w posiadanie
    bazy danych osobowych bezprawnie? Czy mozna zadac od firmy POLAKINA
    podania dokladnych namiarow na firme "World Mailing"? (ktorej
    to firmie tez nikt nie udzielal zadnej zgody na przetrzymywanie
    i przetwarzanie danych osobowych mojej matki)

    pozdrawiam,
    w.p.

  • 2. Data: 2002-02-19 16:20:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2002, Witold Przygoda wrote:

> [...]
    >+ jakich firm, ktorym nigdy zadna zgoda na przetrzymywanie takich danych

    W kwestii formalnej: na pewno nie wzięła udziału w jakiejś
    promocji z podawaniem danych osobowych ? Zapis o "zgodzie"
    jest zazwyczaj czcionką 1,5 pt. :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-19 21:32:06
    Od: Witold Przygoda <w...@c...com>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> wrote:

    > W kwestii formalnej: na pewno nie wzięła udziału w jakiejś
    > promocji z podawaniem danych osobowych ? Zapis o "zgodzie"
    > jest zazwyczaj czcionką 1,5 pt. :>

    Nie, a na pewno nie firmy POLAKINA. Jednak powstaje pytanie, czy takie
    firmy moga lancuszkowo przekazywac sobie dane bez konca??? Co z tego ze
    np. wycofa sie zgode na dane w jednej firmie, jesli nie jest sie w stanie
    wycofac w firmie poprzedniej, jeszcze wczesniejszej itd. - chyba ze
    dana firma ma tez obowiazek pokazac od kogo dokladnie dostala i zgode...?

    wp

  • 4. Data: 2002-02-21 21:59:29
    Od: "kotewka" <k...@w...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > On Tue, 19 Feb 2002, Witold Przygoda wrote:
    >
    > W kwestii formalnej: na pewno nie wzięła udziału w jakiejś
    > promocji z podawaniem danych osobowych ? Zapis o "zgodzie"
    > jest zazwyczaj czcionką 1,5 pt. :>

    I jeszcze w kolorze tła :-))

    Kotewka
    k...@w...pl