  • 1. Data: 2002-02-19 13:53:11
    Temat: czy muszę zapłacić?
    Od: "zk" <z...@w...pl>

    Spotkała mnie następująca sytuacja:
    - Sąd wysłał do mnie pismo listem poleconym,
    - pismo nie zostało przeze mnie odebrane, ponieważ poczta nie zostawiła mi w
    skrzynce awizu,
    - jako że listu nie odebrałem w terminie, Sąd potraktował to jako moją
    odpowiedź na pismo i podjął niekorzystną dla mnie decyzję.
    Jedyną rzeczą którą teraz mogę zrobić to wniesienie zażalenia, za które będę
    musiał zapłacić. I to nie mało.

    Ale czy rzeczywiście?
    Czy muszę płacić za to, że poczta nie dopełniła swoich obowiązków? (nie
    doręczyła mi listu i nie powiadomiła mnie o konieczności jego odebrania
    stosownym awizem) Przecież nie mogę ponosić kosztów tylko dla tego, że ktoś
    źle wykonuje swoją pracę.
    Może jest jakiś sposób, aby uniknąć opłacenia wnoszonego z tego powodu
    zażalenia.

    Z góry dziękuję za udzieloną pomoc.

    pozdrawiam,
    ZK

  • 2. Data: 2002-02-20 21:00:13
    Temat: Re: czy muszę zapłacić?
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    Z poczta chyba nic nie wskurasz bo powiedza ze awizo ktos wyciagnal ze
    skrzynki. Zwolnienie z kosztow zazalenia nie nastapi na podstawie
    wytlumaczenia iz nie z twojej winy doszlo do sytuacji w ktorej zapadlo
    postanowienie ktore musisz teraz skarzyc (jedyne podstawy to te majatkowe
    mowi o tym art 113 KPC). Pozostaje ci jeszcze jedna mozliwosc. Mozesz zlozyc
    w sadzie wniosek o przywrocenie terminu do dokonania czynnosci. Musisz sie
    spieszyc bowiem masz na to 7 dni od czasu ustania przyczyny uchybienia
    terminu (przyjac nalezaloby ze przyczyna ustala z dniem doreczenia ci
    przedmiotowego postanowienia). Proponuje lekture art. 167 i nastepne KPC.
    pozdrawiam
    derski