    From: Witold Przygoda <w...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dane osobowe wykorzystywane przez jakichs naciagaczy
    Date: Tue, 19 Feb 2002 15:07:10 +0000 (UTC)
    Sender: Witold Przygoda <u...@k...cyf-kr.edu.pl>

    Szanowni... :)

    moja matka od czasu do czasu dostaje "smieci" typu "wygrala pani..." itd.
    Wysylane sa one na jej adres domowy, jej imie i nazwisko, nie wiadomo od
    jakich firm, ktorym nigdy zadna zgoda na przetrzymywanie takich danych
    nie zostala udzielona.

    Ostatnio np. bryluje w tym niejaka firma POLAKINA, o zenujacym adresie
    "Przegrodka 102, 60-395 POZNAN 38". Firma ta podaje, ze "dane zostaly
    udostepnione przez firme World Mailing Sp. z o.o., Krakow"

    Moje pytanie jest nastepujace:

    * jaka jest wlasciwia procedura w takim przypadku: odeslac list
    z zadaniem wykreslenia z bazy danych, a moze tego typu rzeczy
    kieruje sie do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych?

    * w Panoramie Firm nie udalo mi sie znalezc firmy "World Mailing".
    Czy moze to oznaczac, ze firma POLAKINA weszla w posiadanie
    bazy danych osobowych bezprawnie? Czy mozna zadac od firmy POLAKINA
    podania dokladnych namiarow na firme "World Mailing"? (ktorej
    to firmie tez nikt nie udzielal zadnej zgody na przetrzymywanie
    i przetwarzanie danych osobowych mojej matki)

    pozdrawiam,
    w.p.