  • 1. Data: 2002-03-24 10:58:52
    Temat: Dane osobowe swiadka
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Pomagalem zlapac zlodzieja na ulicy. Policjanci spisali moj adres, nazwisko i
    telefon. Czy to prawda, ze zlodziej bedzie mial teraz dostep do wszystkich
    moich danych (adresu, nazwiska, nr. dowodu), a ja nie mam jak sie dowiedziec
    kim on jest? Czy mozna zastrzec swoje dane w takiej sytuacji? Nie bardzo mi sie
    usmiecha mozliwosc wybicia okna, gluchych telefonow itp. tym bardziej, ze nie
    bede wiedzial gdzie szukac winnych. Jakie jest wyjscie z takiej sytuacji?

    Poza tym, czemu dane swiadkow nie sa objete zwyczajowa ochrona, a w protokolach
    i postepowaniu nie wykorzystuje sie jedynie numeru dowodu, albo PESEL?

    Andrzej

  • 2. Data: 2002-03-24 12:18:19
    Temat: Re: Dane osobowe swiadka
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...
> [...]
    protokolach
    > i postepowaniu nie wykorzystuje sie jedynie numeru dowodu, albo PESEL?

    Art. 184. § 1. Jeżeli zachodzi uzasadniona obawa niebezpieczeństwa dla
    życia, zdrowia, wolności albo mienia w znacznych rozmiarach świadka lub
    osoby dla niego najbliższej, sąd, a w postępowaniu przygotowawczym
    prokurator, może wydać postanowienie o zachowaniu w tajemnicy danych
    osobowych świadka.

    § 2. W razie wydania postanowienia, o którym mowa w § 1, dane osobowe
    świadka pozostają wyłącznie do wiadomości sądu i prokuratora, a gdy zachodzi
    konieczność - również funkcjonariusza Policji prowadzącego postępowanie.
    Protokoły zeznań świadka wolno udostępniać oskarżonemu lub obrońcy tylko w
    sposób uniemożliwiający ujawnienie tożsamości świadka.

    § 3. Świadka przesłuchuje prokurator, a także sąd, który może zlecić
    wykonanie tej czynności sędziemu wyznaczonemu ze swojego składu - w miejscu
    i w sposób zapewniający zachowanie w tajemnicy tożsamości świadka.

    § 4. Przesłuchanie świadka z udziałem oskarżonego lub obrońcy może być
    przeprowadzone tylko w takich warunkach, które wyłączają możliwość
    ujawnienia tożsamości świadka.

    § 5. Na postanowienie w sprawie zachowania w tajemnicy danych osobowych
    świadka oskarżonemu przysługuje w terminie 3 dni zażalenie. Zażalenie na
    postanowienie prokuratora rozstrzyga sąd właściwy do rozpoznania sprawy.
    Postępowanie dotyczące zażalenia jest objęte tajemnicą. W razie
    uwzględnienia zażalenia protokół przesłuchania świadka podlega zniszczeniu;
    o zniszczeniu protokołu należy uczynić wzmiankę w aktach sprawy.

    Zgłoś do prowadzącego dochodzenie, że obawiasz się reakcji ze strony
    podejrzanego i złóż wniosek o zastosowanie powyższego przepisu.

    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 3. Data: 2002-03-24 12:23:35
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Dz. U. 99.73.821 odpowie ,że nie jest to prawdą .Sandra