  • 1. Data: 2002-03-24 08:45:51
    Temat: centralne ogrzewanie w spoldzielni
    Od: "Omnipotent Q" <o...@w...pl>

    Czy spoldzielnia moze mi nakazac korzystanie z centralnego ogrzewania?
    Czy jednak moge kazac wymontowac grzejniki a wstawic sobie ogrzewanie
    elektryczne!?!

    Chodzi o mieszkanie spoldzielcze w Poznaniu, a tu PEC ( Poznanska
    Energetyka Cieplna) jest instytucja prywatna.

    Z gory dziekuje za odpowiedz
    Pozdrawiam grupe
    Damian

  • 2. Data: 2002-03-24 12:23:03
    Temat: Re: centralne ogrzewanie w spoldzielni
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    uchwała z dnia 1997.08.28 SN III CZP 36/97
    OSNC 1998/1/4
    glosa częściowo aprobująca: Nazar M. OSP 1998/5/90

    "Po wejściu w życie ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
    (Dz. U. Nr 85, poz. 388 ze zm.) właściciel lokalu nie może bez zgody
    pozostałych właścicieli odłączyć swojego lokalu mieszkalnego od
    zainstalowanej
    w budynku sieci centralnego ogrzewania i przy jej wykorzystaniu
    zastosować inny rodzaj ogrzewania."

  • 3. Data: 2002-03-25 09:22:14
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    A co to ma do rzeczy? Autor pytania przedstawił się jako członek
    spółdzielni, a nie właściciel lokalu. Gdyby w mieszkaniu były indywidualne
    liczniki ciepła to pewnie nie byłoby problemu. Nadto, koszty centralnego to
    nie tylko mieszkanie, ale pomieszczenia wspólne itd.
    Piotr

  • 4. Data: 2002-03-25 11:58:33
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    > A co to ma do rzeczy?
    > Autor pytania przedstawił się jako członek
    > spółdzielni, a nie właściciel lokalu.

    Przytoczona uchwała SN III CZP 36/97
    pokazuje skutek toku myślowego, który
    wydaje mi się jest słuszny bez względu
    na tytuł do lokalu mieszkalnego.
    Szczegóły w uzasadnieniu ww. uchwały.

    Poza tym do sprawy opłat za c.o. nawiązuje
    uchwała SN III CZP 42/69 z uzasadnieniem

    > Gdyby w mieszkaniu były indywidualne
    > liczniki ciepła to pewnie nie byłoby problemu.

    Pewnie tak aczkolwiek dla ścisłości równocześnie
    przegrody budowlane powinny izolować cieplnie
    w sposób prawie doskonały.

    > Nadto, koszty centralnego to
    > nie tylko mieszkanie, ale pomieszczenia wspólne itd.

    O ile te ostatnie są ogrzewane.

  • 5. Data: 2002-03-26 09:34:27
    Od: "Omnipotent Q" <o...@w...pl>

    > Pewnie tak aczkolwiek dla ścisłości równocześnie
    > przegrody budowlane powinny izolować cieplnie
    > w sposób prawie doskonały.

    Dziekuje za odpowiedz... zajrze do uchwaly, czytalem prawo spoldzielcze.
    I najwazniejsze. Ja mam w domu liczniki ciepla, ale mimo to chcialbym usunac
    z domu kaloryfery, a wstawic ogrzewanie elektryczne. Czy moge wiec zazadac
    usuniecia ich z domu?
    PS.Posiadam ( a raczej moi rodzice) spoldzielcze prawo do lokalu.
    Damian

  • 6. Data: 2002-03-26 09:53:41
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    > Ja mam w domu liczniki ciepla,

    Liczniki a podzielniki ciepła
    różnią się i to baaaardzo

  • 7. Data: 2002-03-26 13:27:33
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Mariusz C. wrote:

    > Przytoczona uchwała SN III CZP 36/97
    > pokazuje skutek toku myślowego, który
    > wydaje mi się jest słuszny bez względu
    > na tytuł do lokalu mieszkalnego.
    > Szczegóły w uzasadnieniu ww. uchwały.

    Tytuł do lokalu decyduje w praktyce o wszystkim. Nie można przenosić
    tego co dotyczy prawa własności na obszar spółdzielczego własnościowego
    prawa do lokalu.
    Piotr

  • 8. Data: 2002-03-26 13:33:19
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Omnipotent Q wrote:

> [...]
    > usuniecia ich z domu?
    > PS.Posiadam ( a raczej moi rodzice) spoldzielcze prawo do lokalu.

    Liczniki w domu - indywidualne dla mieszkania, czy jeden dla całego
    budynku? Jeśli indywidualne, to można zakręcić zawory i "0" zużycia.
    Demontaż grzejników zapewne będzie wymagał zgody zarządu spółdzielni.
    Przypuszczam, że i tak pewne opłaty spółdzielnia naliczy w związku z
    ogrzewaniem pomieszczeń wspólnych. Może też upierać się przy
    współudziale w opłatach stałych jakie spółdzielnia ponosi na rzecz
    ciepłowni. Ostatecznie może się to nie opłacić.
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 9. Data: 2002-03-28 08:48:15
    Od: "Omnipotent Q" <o...@w...pl>

> [...]
    > współudziale w opłatach stałych jakie spółdzielnia ponosi na rzecz
    > ciepłowni. Ostatecznie może się to nie opłacić.

    przepraszam za nieprecyzyjne okreslenie :-(
    chodzilo mi o podzielniki ciepla. Oplata jest dwojakiego rodzaju: stala i
    zmienna. Stala dla wszystkich podziolana tak, aby oplacic koszty ogrzewania
    budunkow gosp., klatek, rur itp.,a zmienna to wedlug zuzycia na podzielniku
    przypietego do kaloryfera.
    Rozumiem, ze musialbym placic oplate stala.....
    Pytanie jest takie czy moge żądać wykrecenia kaloryferow, tak abym nie
    ponosil oplaty zmiennej?...

    Sytuacja jest o tyle dziwna, ze Energetyka Cieplna w Poznaniu jest/bedzie
    (zostala sprzedana) firmie francuskiej, a dziwne wydaje sie aby mi nakazana
    korzystac z uslug firmy prywatnej.
    pytanie mam malutkie: w jakich dokumentach spoldzielnia reguluje te
    kwestie????
    statut to jedno, a dalej to co???

    pozdrwaiem
    Damian