  • 1. Data: 2004-08-28 07:17:12
    Temat: DG i dwie nazwy firmy - czy można?
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    W zaświadczeniu o tym, że mam firmę wpisaną do rejestru Działalności
    Gospodarczej mam coś takiego:
    "żaświadcza się, że Pan xxx prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą "aaa
    , bbb".
    Czy oznacza to że mogę używać jako nazwy swojej firmy "aaa" bez "bbb"?
    Czy zawsze moją nazwą jest "aaa,bbb"?

    Wiem, że może wydać się Wam moje pytanie śmieszne ale dla mnie to jest ważne

    Pozdrawiam darek

  • 2. Data: 2004-08-28 07:29:41
    Temat: Re: DG i dwie nazwy firmy - czy można?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 28 Aug 2004 09:17:12 +0200, pissmejker naskrobał(a):

> [...]
    > , bbb".
    > Czy oznacza to że mogę używać jako nazwy swojej firmy "aaa" bez "bbb"?

    zależy od przypadku generalnie ważniejsze jest to co masz w nip-2 czyli
    nazwę pełną i skróconą obie równoważne.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-09-04 07:10:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Aug 2004, Sebol wrote:

> [...]
    >+ > , bbb".
    >+ > Czy oznacza to że mogę używać jako nazwy swojej firmy "aaa" bez "bbb"?

    Wątpię...

    >+ > Czy zawsze moją nazwą jest "aaa,bbb"?
    >+
    >+ zależy od przypadku generalnie ważniejsze jest to co masz w nip-2

    Moment.
    A ten wywód to skąd ??
    Jeśli w NIP ma wpisaną inną nazwę niż w EDG to znaczy że wprowadził
    w błąd Urząd Skarbowy i prowadzi DG pod inną nazwą.
    O przestępstwie potocznie nazywanym "firmanctwem" artykuł jest tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040902/f
    irmac_a_6.html
    ...aczkolwiek nie wiem w jakim stopniu odpowiada to przypadkowi
    prowadzenia DG pod nieistniejącą nazwą... (tj. NIE "czyjąś").

    >+ czyli nazwę pełną i skróconą obie równoważne.

    Akurat tu bym się zgodził, choć ostatnie zmiany (zeszły rok)
    nt. nazwy skróconej w KC zostały fatalnie zapisane :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-09-04 07:54:16
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > Akurat tu bym się zgodził, choć ostatnie zmiany (zeszły rok)
    > nt. nazwy skróconej w KC zostały fatalnie zapisane :(

    Sytuacja polega na tym, że firma prowadzona jako działalność małżeńska
    nazywała się "Ala ma kota". Zgodnie z prawem małżonkowie przekształcili się
    i mąż został przy :starej" firmie, a żona otworzyła nową działalność pod
    nazwą "ala ma kota, a kot to sierota" i od tego czasu są to 2 różne firmy
    jednak obydwie mają ten sam adres, te same numery telefonów i poniekąt tą
    samą nazwę, bo żona posługuje się nazwą skróconą "Ala ma kota".
    Dzięki temu nigdy tak do końca nie wiadomo jaka firma złożyła ofertę
    (zakładam, że nie podali NIP i REGON).

  • 5. Data: 2004-09-04 10:43:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Sep 2004, pissmejker wrote:
    [...]
> [...]
    >+ jednak obydwie mają ten sam adres, te same numery telefonów i poniekąt tą
    >+ samą nazwę, bo żona posługuje się nazwą skróconą "Ala ma kota".

    Chwila.
    Zarejestrowali NAZWĘ SKRÓCONĄ TAKĄ JAK TWOJA DZIAŁALNOŚĆ ??
    Ktoś coś... raczej sfajfczył.
    Co najmniej twoja żona i urząd miasta !!

    ++++ Kodeks Cywilny +++++
    Art. 43. (3) § 1. Firma przedsiębiorcy powinna się odróżniać
    dostatecznie od firm innych przedsiębiorców prowadzących
    działalność na tym samym rynku.
    § 2. Firma nie może wprowadzać w błąd, w szczególności co do
    osoby przedsiębiorcy, przedmiotu działalności przedsiębiorcy,
    miejsca działalności, źródeł zaopatrzenia.
    ----

    Urząd może być posądzona o niestaranność. Twoja żona o działanie
    celowe - trudno przypuszczać żeby nie wiedziała co robi !
    Niemniej - nie jest tak źle.
    Przecież "firma" dla OF prowadzących DG zawiera PRZEDE WSZYSTKIM
    imię i nazwisko właściciela !
    Chcesz powiedzieć że masz takie same imię jak żona ??
    No to wot, jest problem ;)
    No bo chyba NIE CHCESZ powiedzieć że posługujesz się "nazwą
    dodatkową bez podawania najważniejszej części firmy" ??? :)

    >+ Dzięki temu nigdy tak do końca nie wiadomo jaka firma złożyła ofertę
    >+ (zakładam, że nie podali NIP i REGON).

    "Dzięki" jak "dzięki", ale nie wiadomo i do tego dopuszczać nie wolno !
    Możesz sprawdzić i przeczytać sobie link dotyczący "firmanctwa" ?
    (podawałem dziś w innym wątku, do Rzeczpospolitej, chyba czwartkowa
    Dobra Firma - tylko czytaj szybko, bo później przenoszą do płatnych !).

    A co do "ofert"... to nie wiem czy jesteście VATowcami - ale ustawa
    o VAT wymaga podawania NIP *w ofertach* (między innymi :)), a pewnie
    ustawa o statystyce coś będzie zawierała o REGONie...

    pozdrowienia, Gotfryd