  • 1. Data: 2004-08-27 19:59:55
    Temat: Cisza nocna, remont i "cisza wspólnoty"
    Od: "muniek" <m...@w...pl>

    Witam.

    Mam taki problem natury prawnej.
    Otóż mieszkamy sobie w mieszkaniu, należymy do wspólnoty mieszkaniowej.
    Właśnie przeprowadzamy remont. Nigdy nie przesadzamy z czasem hałasowania.
    Kończymy najdalej o 21. I tutaj pojawia się problem. Mamy zapisane w
    regulaminie że cisza nocna trwa od 22 do 6 i to jes chyba zgodne z prawem na
    100%. Mamy również zapisane że po godzinie 20 należy zaprzestać prac
    remontowych w stylu wbijanie gwoździ, wiercenie, ot poprostu hałasowanie. I
    tu rodzą się nasze wątpliwości. Czy to jest zgodne z prawem? Czy nie
    obowiązuje wszystkich urzędowa cisza nocna trwająca od 22 do 6 ? Czy
    wspólnota może sobie wprowadzać do regulaminu takie punkty ? Jeśli tak (lub
    nie) to bardzo bym prosił o informacje o podstawie prawnej takiego
    postępowania.
    Z pozdrowieniami
    Paweł

    PS. Jeśli podobne pytanie już było do przepraszam. Przejrzałem tą grupę
    dyskusyjną ( i pl.misc.budowanie) i nie znalazłem nic podobnego. Jeszcze raz
    pozdrawiam. Paweł.

  • 2. Data: 2004-08-27 21:20:07
    Temat: Re: Cisza nocna, remont i "cisza wspólnoty"
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cgo3qm$at4$1@news.dialog.net.pl>, muniek wrote:
> [...]
    > tu rodzą się nasze wątpliwości. Czy to jest zgodne z prawem? Czy nie
    > obowiązuje wszystkich urzędowa cisza nocna trwająca od 22 do 6 ?

    NIe ma "urzędowej ciszy nocnej trwającej od 22 do 6", to jest tylko
    zwyczaj i decyzja wspólnoty.

    >Czy wspólnota może sobie wprowadzać do regulaminu takie punkty ?

    Może. Należysz do wspólnoty, to obowiązuje Cię regulamin wspólnoty.
    Jeśli Ci się nie podoba, to zrób kampanię na rzecz jego zmiany i
    przekonaj do tego >50% wspólnoty.

    >Jeśli tak (lub
    > nie) to bardzo bym prosił o informacje o podstawie prawnej takiego
    > postępowania.

    Ustawa o własności lokali, kw art51 i kc art144.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 3. Data: 2004-08-27 21:25:56
    Od: Wenom <w...@g...pl.PleaseReplaceONEwith1.ZamienONEna1>

    Dnia Fri, 27 Aug 2004 21:59:55 +0200, muniek <m...@w...pl> napisał:

> [...]
    >
    > PS. Jeśli podobne pytanie już było do przepraszam. Przejrzałem tą grupę
    > dyskusyjną ( i pl.misc.budowanie) i nie znalazłem nic podobnego. Jeszcze

    Prawnikiem nie jestem, ale jesli w kc(chyba) jest napisane ze od 22-6 to
    moga pisac co chca a i tak nie ma to znaczenia. To samo tyczy sie zakazu
    gry w pilke i trzepania dywanow itp.

  • 4. Data: 2004-08-28 08:08:38
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    Użytkownik muniek <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to jes chyba zgodne z prawem na 100%. Mamy również zapisane że po
    > godzinie 20 należy zaprzestać prac remontowych w stylu wbijanie

    nie za bardzo rozumiem

    po prostu uszanuj spokó innych i kończ głośne prace przed godziną 20

    prawnie to może i udowodnisz cokolwiek, ale nie rozumiem dlaczego chcesz
    sąsiadom zatruwać życie hałasem

    po godzinie 20 zapada raczej cisza i takie stukanie i wiercenie skutecznie
    uniemożliwia np. oglądanie telewizji lub romantyczną kolację

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 5. Data: 2004-08-28 08:29:40
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <o...@n...gazeta.pl>, Wenom wrote:

    > Prawnikiem nie jestem, ale jesli w kc(chyba) jest napisane ze od 22-6 to

    Nie jest.

  • 6. Data: 2004-08-28 10:18:53
    Od: "muniek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > po godzinie 20 zapada raczej cisza i takie stukanie i wiercenie skutecznie
    > uniemożliwia np. oglądanie telewizji lub romantyczną kolację

    Tzn. właśnie chodzi mi o prawną interpretację, czy ten zapis iż po godzinie
    20 nie mkożna hałasować jest zgodny z prawem. NIe zamierzam nie wiadomow
    czego robić do 22 ( dwa razy mi wyszło do 21, ale jak mus to mus). Poprostu
    sasiedzi sa niezbyt uprzejmi i tyle. Jak oni robili remonty to nikt się do
    niczego nie przyczepiał i nie wywieszał kawałka regulaminu na klatce
    schodwoej (wtedy tez byliśmy w tej wspólnocie). A co najlepsze to właśnie
    oni robili remonty do punkt 22. Smutne że są ludzie któzy chcą rządzić, ale
    do tego co by chcieli aby inni robili sami się nie ustosunkują :(
    Pozdrawiam
    Paweł.

  • 7. Data: 2004-08-28 13:51:31
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

> [...]

    godzinie
    > 20 nie mkożna hałasować jest zgodny z prawem.

    Jesli uchwalila go wspólnota zgodnie z procedura okreslona w ustawie o
    wspólnotach - to taki zapis jest jak najbardziej obowiazujacy.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2004-08-29 06:45:03
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cgpm29$7us$1@news.dialog.net.pl>, muniek wrote:

    > Tzn. właśnie chodzi mi o prawną interpretację, czy ten zapis iż po godzinie
    > 20 nie mkożna hałasować jest zgodny z prawem.

    Przecież już dostałeś odpowiedź. Spodziewasz się jednak, że ktoś teraz
    przytoczy paragrafy, kt. będą po twojej myśli?

    > sasiedzi sa niezbyt uprzejmi i tyle. Jak oni robili remonty to nikt się do
    > niczego nie przyczepiał i nie wywieszał kawałka regulaminu na klatce
    > schodwoej (wtedy tez byliśmy w tej wspólnocie).

    Twój błąd. Trzeba było wywieszać.

  • 9. Data: 2004-08-29 07:39:37
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 sie o godzinie 10:08, na pl.soc.prawo, plusz napisał(a):

    > prawnie to może i udowodnisz cokolwiek, ale nie rozumiem dlaczego chcesz
    > sąsiadom zatruwać życie hałasem

    Przecież to jest tylko w okresie remontu, a nie notoryczne borowanie.

    > po godzinie 20 zapada raczej cisza i takie stukanie i wiercenie skutecznie
    > uniemożliwia np. oglądanie telewizji lub romantyczną kolację

    A jeżeli pytająca zawodowo pracuje do godziny 18-19 to kiedy ma zrobić w
    swoim mieszkaniu remont?? W lokalu posiada cenne przedmioty, wyposażenie o
    które się boi, a może względy finansowe nie pozwalają wynająć firmy
    budowlanej do tego remontu, może oba czynnik się skumulowały. Zresztą nie
    mają one znaczenia - pytająca nie zakłóca ogólnie przyjętego czasookresu
    ciszy nocnej.
    To jest po prostu ordynarna zawiść sąsiadów.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2004-08-29 07:41:27
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 sie o godzinie 15:51, na pl.soc.prawo, SQLwysyn napisał(a):

    > godzinie
    >
    > Jesli uchwalila go wspólnota zgodnie z procedura okreslona w ustawie o
    > wspólnotach - to taki zapis jest jak najbardziej obowiazujacy.

    A jeżeli uchwalą że po klatce chodzić można tylko z kapciach firmy
    "TRE-FEETE" - to też będzie to obowiązujący zapis?
    jak się taki zapis będzie miał do K.C., Konstytucji itd.?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany