  • 1. Data: 2004-08-27 21:34:46
    Temat: smiertelny wypadek samochodowy
    Od: mad <g...@g...pl>

    sytuacja przedstawia sie w nastepujacy sposob:

    w wyniku wypadku samochodowego gina 2 osoby: pasazer i kierwoca.
    Kierowca prowadzil samochod po spozyciu alkoholu. Z Jakimi
    roszczeniami i w stosunku do kogo moga wystapic rodzice zmarlego
    pasazera.

    Z gory Bardzo dziekuje za wszelka pomoc.

  • 2. Data: 2004-08-27 22:58:07
    Temat: Re: smiertelny wypadek samochodowy
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 27. sierpnia 2004 23:34 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane mad:

> [...]
    > Kierowca prowadzil samochod po spozyciu alkoholu. Z Jakimi
    > roszczeniami i w stosunku do kogo moga wystapic rodzice zmarlego

    Może do jakiejś zaklinaczki vooodoooo czy jakiegoś innego medium? Z
    modlitwami do Boga może być krucho w tym wypadku, bo on wg przyjętych
    założeń nie pochwala odwetów i zemst. Choć pewnie stosowną karę przyznał
    owemu kierowcy.

    Tak czy siak, dyskusja chyba NTG, prawda?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-08-28 08:06:42
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    Uzytkownik mad <g...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Kierowca prowadzil samochod po spozyciu alkoholu. Z Jakimi
    > roszczeniami i w stosunku do kogo moga wystapic rodzice zmarlego

    jesli pasazer wsiadl z pijanym kierowca ... to chyba raczej sam sobie winien

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2004-08-28 08:14:00
    Od: mad <g...@g...pl>

    On Fri, 27 Aug 2004 23:34:46 +0200, mad <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    >roszczeniami i w stosunku do kogo moga wystapic rodzice zmarlego
    >pasazera.
    >
    >Z gory Bardzo dziekuje za wszelka pomoc.

    dobra prosciej bo widze ze ciezko idzie czy rodzice moga zadac
    zadoscuczynienia za doznana krzywde ????? o podstawe bardzo prosze ???

  • 5. Data: 2004-08-28 08:16:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No roszczenia ewentualnie do Ubezpieczyciela samochodu z odpowiedzialności
    cywilnej.

  • 6. Data: 2004-08-28 08:35:33
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 28 Aug 2004 00:58:07 +0200, Tristan Alder naskrobał(a):

> [...]
    > owemu kierowcy.
    >
    > Tak czy siak, dyskusja chyba NTG, prawda?

    twoja mętna odpowiedz jest zdecydowanie NTG w przeciwieństwie do
    konkretnego pytania.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-08-28 08:52:59
    Od: "::WiReFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Pewnie moga od Boga, skoro sprawca nie zyje.

  • 8. Data: 2004-08-28 10:06:42
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    > dobra prosciej bo widze ze ciezko idzie czy rodzice moga zadac
    > zadoscuczynienia za doznana krzywde ????? o podstawe bardzo prosze ???

    za jakie krzywdy ?
    jesi ktos wskakuje na 20 metrowa wode i sie topi to kto jest winny ?

    albo jesli skacze np. z 10 pietra ? do kogo sie zglosic po zadosuczynienie ?
    do wlasciciela budynku ?:)

    jesli bylby to transport publiczny to moze jeszcze ...
    jesli kierowca nie bylby pijany to byc moze ubezpieczyciel wyplacilby cos z
    NW

    ale w przypadku, gdy pasazer siada do samochodu z kierowca po alkoholu to
    wlasciwie on powinien placic jakias kare za nie powiadomienie o popelnieniu
    przestepstwa i stwazaniu zagrozenia i zycia innych uzytkowników dróg

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2004-08-28 12:33:42
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 sie o godzinie 10:14, na pl.soc.prawo, mad napisał(a):

    > dobra prosciej bo widze ze ciezko idzie czy rodzice moga zadac
    > zadoscuczynienia za doznana krzywde ?????

    Ale od kogo mieliby żądać "zadośćuczynienia"?
    Skoro prowadzący pojazd posiadał kwalifikacje do prowadzenia pojazdów
    mechanicznych, nie był ubezwłasnowolniony itp - to od kogo mieliby Ci
    rodzice żądać zadośćuczynienia?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2004-08-28 13:37:29
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 28. sierpnia 2004 10:35 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Sebol:

    > Dnia Sat, 28 Aug 2004 00:58:07 +0200, Tristan Alder naskrobał(a):

    > twoja mętna odpowiedz jest zdecydowanie NTG w przeciwieństwie do
    > konkretnego pytania.

    O sposoby pociągnięcia zmarłego do odpowiedzialności? O pośmiertnie
    przyznanych odznaczeniach słyszałem, ale o pośmiertnym sądzeniu nie.