  • 11. Data: 2008-12-02 15:10:53
    Temat: Re: DG a pracownicy
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 grudzień 2008 14:58
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gh3eto$251$3@news.onet.pl>):

    > Ale umowa zlecenie, czy o dzieło jest wszak umową o pracę, jeśli ma
    > cechy umowy o pracę (wykonywanie pracy w miejscu i czasie wyznaczonym
    > przez zleceniodawcę/pracodawcę, pod jego kierownictwem, itp. bzdury).

    Dlatego kodeks pracy powinno się zaorać. Na szczęście mało kto się czepia
    tych bzdur i normalnie można zarabiać na U-Z.

    --
    Tristan

  • 12. Data: 2008-12-02 18:40:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-12-2008 o 16:10:53 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Dlatego kodeks pracy powinno się zaorać. Na szczęście mało kto się czepia
    > tych bzdur i normalnie można zarabiać na U-Z.

    Jak będziesz orał to chętnie się przyłącze, problem może być
    w natarciu zbrojnych watah górników w liczbie tysięcy luda :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2008-12-02 19:30:15
    Od: "hubi" <g...@p...onet.pl>

    > Na szczęście mało kto się czepia
    > tych bzdur i normalnie można zarabiać na U-Z.

    Więc chyba nie miałeś kontroli PIP w tym zakresie.

    pozdr
    hubi

  • 14. Data: 2008-12-02 19:32:11
    Od: "hubi" <g...@p...onet.pl>

    > Samozatrudnienie, podobnie jak stosowanie umów cywilnoprawnych są - mimo
    > znaczących wad - całkiem fajnymi sposobami na dodatkowe zarobkowanie.

    I tu się z Toba zgodzę. Ale tak jak napisałeś - na dodatkowe zarobkowanie -
    a nie w taki sposób jak wykorzystują to pracodawcy.

    pozdr
    hubi

  • 15. Data: 2008-12-02 19:38:18
    Od: "hubi" <g...@p...onet.pl>

    > Skąd taki wniosek że UZ czy UoD podlegają pod KP??

    Nie UZ czy UoD ale czynności wykonywane w ich ramach.

    pozdr
    hubi

  • 16. Data: 2008-12-02 19:41:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gh42fg$arn$1@news.onet.pl hubi <g...@p...onet.pl>
    pisze:

    > I tu się z Toba zgodzę. Ale tak jak napisałeś - na dodatkowe
    > zarobkowanie - a nie w taki sposób jak wykorzystują to pracodawcy.
    Każdego indywidualny wybór - jak kto chce to niech zarabia wyłącznie tak.
    Nie ma zakazu podejmowania głupich wyborów.
    A że kilku głupców i łajdaków coś tam ujada nt prawa - kogo to obchodzi?
    Tylko tyle mogą.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2008-12-03 09:09:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 02 Dec 2008 14:58:19 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Ale umowa zlecenie, czy o dzieło jest wszak umową o pracę, jeśli ma
    > cechy umowy o pracę

    No to jest dla mnie jasne.

  • 18. Data: 2008-12-04 11:42:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 grudzień 2008 20:30
    (autor hubi
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gh42bt$a9i$1@news.onet.pl>):

    > Więc chyba nie miałeś kontroli PIP w tym zakresie.

    Ano nie. I mam nadzieję, że nie będzie.
    Bo mam dość haraczy....

    --
    Tristan

  • 19. Data: 2008-12-04 11:42:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 grudzień 2008 20:32
    (autor hubi
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gh42fg$arn$1@news.onet.pl>):

    > I tu się z Toba zgodzę. Ale tak jak napisałeś - na dodatkowe zarobkowanie
    > - a nie w taki sposób jak wykorzystują to pracodawcy.

    Wykorzystują to również pracownicy. Umowa o pracę rzadko kiedy bywa
    sensowna.

    --
    Tristan

  • 20. Data: 2008-12-04 20:13:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gh9gq9$hqp$1@news.onet.pl hubi <g...@p...onet.pl>
    pisze:

    > po czym wnosisz ??
    Po niczym. Ten osobnik to chory człowiek (a jest - o zgrozo! - nauczycielem,
    mogę podać jego rzeczywiste dane).
    Od lat i cały czas prowadzę szkolenia, w tym certyfikowane, egzaminuję.
    Wszystko jest OK.

    --
    Jotte