  • 1. Data: 2008-12-02 04:39:53
    Temat: Udostępniania zdjęcia w sprawie
    Od: "Karol M. K." <K...@g...com>

    Witajcie,

    Dla kogoś, kto nie zajmuje się prawem i nigdy nie był na sali
    rozpraw, może niewiadomym być, jak wygląda sprawa w sądzie.
    Miałbym do Was pytanie, czy jeżeli w sprawie o naruszenie
    własności, gdy dowodem w sprawie będą zdjęcia twarzy, musem
    będzie udostępnienie zdjęć obrońcy lub oskarżonemu?

    Pytam, gdyż ukryta kamera używana podczas ochrony
    budynku zostałaby "spalona", jako element ochrony, gdyż każdy
    złodziej będzie wiedział, gdzie nie patrzeć, lub jak się zakryć.

    Wszelkie sugestie będą również mile widziane. :-)

    Pozdrawiam,
    Karol Kanclerz

  • 2. Data: 2008-12-02 15:25:19
    Temat: Re: Udostępniania zdjęcia w sprawie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Karol M. K." <K...@g...com> wrote in
    >w sprawie o naruszenie
    >własności,

    Chodzi Ci o przeciw mieniu, np. kradziez etc?

    >gdy dowodem w sprawie będą zdjęcia twarzy, musem
    >będzie udostępnienie zdjęć obrońcy lub oskarżonemu?

    Tak. A chciałbyś być skazany na podstawie jakiegoś dowodu, którego nie
    możesz ani zobaczy ani podważyć..?
    Już na etapie zakończenia postępowania przygotowawczego, podejrzany ma
    możliwość zaznajomienia się z materiałem dowodowym (celem przygotowania sie
    do obrony).

  • 3. Data: 2008-12-02 17:43:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karol M. K." <K...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    Skoro to dowód w sprawie, to niestety co do zasady musi się znajdować w
    aktach. Natomiast warto się zastanowić, czy fotografia jest dowodem. Bo
    może da się po prostu dowieść winę na bazie innych dowodów w oparciu o
    wiedzę z fotografii. Przykładowo przesłuchując pracownika ochrony i
    okazując mu kilka osób spośród których wskazuje on osobę, którą widział na
    nagraniu monitoringu. W tej sytuacji dowodem jest zeznanie świadka, a z
    niego trudno wydedukować, gdzie była kamera. Ale moc dowodowa takiego
    zeznania jest mniejsza, niż nagrania. więc przydałyby się jakieś inne
    dowody.