  • 11. Data: 2002-05-09 09:13:58
    Temat: Re: Czytanie maili,
    Od: Tomasz Śląski <t...@p...pl>

    Użytkownik "Romek Bieda" <r...@i...pl> napisał:

    [...]
    sensowny post tylko strasznie pokrzaczony....

    Romek - popraw sobie pls kodowanie :)

    --
    TOM BAFH NT/W2K/Linux/MAC/NetWare
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 12. Data: 2002-05-09 09:50:36
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Uzytkownik "Romek Bieda" <r...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > To czy jest to narzedzie pracy nie ma znaczenia. Chyba pisales prace
    > magisterksa z tego tematu.

    Owszem :)

    > Wiec zdajesz sobie sprawe z przeslanek uchylenia bezprawnosci dzialan
    > z art. 23 kc.
    > Zgoda uprawnionego jest jedna z podstaowych, co wiecej nie mozna tej
    > zgody domniemywac. Sam zreszta o tym wiez po zdanie to powtarza sie w
    > kazdym z podreczników :)
    > Natomiast zgoda moze byc wyrazona w róny sposób np. przez podpisanie
    > umowy o prace w którj jest odpowiednia klauzula lub zapis odpowiedniej
    > klauzuli w regulaminie pracy itp.

    Mowimy o tym samym :) Byc moze dokonalem zbyt duzego skrootu myslowego -
    piszac o pozostawaniu w stosunku pracy, oddawaniu narzedzia pracy,
    _sluzbowym_ adresie mailowym - mialem na mysli sytuacje opisane przez
    Ciebie - a wiec umowa lub regulamin wlasnie :)

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 13. Data: 2002-05-09 16:00:36
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 8 May 2002 20:48:21 +0200), "camokiller"
    <c...@h...pl> był(a) napisał(a):

    >A i trzeba uważać z tymi bezpłatnymi kluczami. Kiedyś Unizeto (
    >www.certum.pl ) dawało darmowe certyfikaty na 6 miesięcy z możliwością
    >przedłużania ważności klucza. Obecnie się już wycwanili i dają tylko na 3
    >miesiące (podobno docelowo tylko na miesiąc) i ważności certyfikatu do
    >bezpłatnego klucza nie można sobie przedłużyć, a jedynie wygenerować nowy
    >klucz z nowym certyfikatem, a więc dochodzi konieczność rozsyłania co 3
    >miesiące swojego klucza publicznego i przechowywania wszystkich starych
    >kluczy, żeby mieć dostęp do jakiś starych ważnych wiadomości.

    Kurde, o czym wy mówicie? Jak ja byłem młody, to było takie fajne
    urządzenie jak PGP. Darmowe i wogóle ful wypas... Czyżby zdechło?
    Nigdy mnie to nie pociągało, bo nie cierpię na szyfromanię, ale myślę,
    że powinno się znaleźć, a przynajmniej w starej wersji gdzieś zapewne
    leży...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2002-05-09 16:03:46
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 8 May 2002 12:13:11 +0200), "Piotr 'VaGla'
    Waglowski" <v...@v...nospam.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >VaGla.pl Prawo i Internet). W Polsce nie znam orzeczenia sadowego w tym
    >temacie. Pracownik ma prawo do prywatnosci. Jednak pracodawca ma prawo
    >nadzorowac prace osoby pozostajacej z nim w stosunku pracy, zwlaszcza jesli
    >oddaje do jej dyspozycji narzedzia pracy - jakim bedzie w tym momencie
    >komputer podlaczony do internetu. W moim odczuciu - pracodawca ma prawo
    >czytac poczte adresowana na sluzbowy adres mailowy pracownika (ktory mu
    >pozostawil jako narzedzie pracy), jednak nie powinien miec prawa czytac
    >poczty pracownika adresowanej na adres prywatny

    Zgoda, ale ma chyba prawo zabronić pracownikowi korzystać z prywatnej
    poczty w zakładzie?

    Dla mnie poczta elektroniczna NICZYM nie różni się od zwykłej. Jeżeli
    coś przychodzi do zakładu, to szef ma 300% prawo do wglądu. Jak
    zaczniesz zamawiać prywatne listy na adres zakładu -- ma prawo Ci tego
    zabronić i traktować jako pocztę służbową.

    Jak dla mnie -- przebywając w pracy jesteś pracownikiem i nie
    powinieneś prywaty odstawiać. Owszem -- zazwyczaj pracodawca nie ma
    nic przeciwko temu, że poczytasz trochę prywatnej korespondencji, ale
    to JEGO DOBRA WOLA.

  • 15. Data: 2002-05-09 17:32:31
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Kurde, o czym wy mówicie? Jak ja byłem młody, to było takie fajne
    > urządzenie jak PGP. Darmowe i wogóle ful wypas... Czyżby zdechło?

    Nie na każdym komputerze, w każdej pracy możesz sobie instalować co ci się
    podoba, więc czasami trzeba wykorzystać to co jest dostępne bez zbędnego
    kombinowania.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 16. Data: 2002-05-09 19:06:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 9 May 2002 19:32:31 +0200), "camokiller"
    <c...@h...pl> był(a) napisał(a):

    >Nie na każdym komputerze, w każdej pracy możesz sobie instalować co ci się
    >podoba, więc czasami trzeba wykorzystać to co jest dostępne bez zbędnego
    >kombinowania.

    Ano racja, PGP było Freware, ale dla domowych... Chociaż gdzieś
    widziałem jakieś GNUPGP... Może to się nada?

    A tak odbiegając -- o jakich certyfikatach Wy mówicie? Jak to działa?

  • 17. Data: 2002-05-11 12:32:05
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

    >"blad" <b...@W...pl>
    >jesli wysylasz poczte do szefa to podpisujesz ja swoim kluczem prywatnym
    >- to powoduje ze doczepiany jest tylko twoj klucz publiczny z certyfikatem ale
    >tekst poszedl jawny
    Ta wymiana kluczy publicznych jest akurat krytyczna dla wiarygodności
    późniejszej korespondencji, więc wykonywać ją należy innym samym
    kanałem informacyjnym niż ten, którym później przesyłana będzie
    zabezpieczana nimi koresponedencja. Inaczej nieuczciwi dostawcy
    Internetu czy pracodawcy kontrolujący połączenia sieciowe mogą
    podszywać się pod obie strony konwersacji używając własnych kluczy
    publicznych i prywatnych.

  • 18. Data: 2002-05-11 12:37:42
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

    >"Tristan Alder" <s...@p...onet.pl>
    >A tak odbiegając -- o jakich certyfikatach Wy mówicie? Jak to
    działa?
    He, hehe, heheheheha. Slyszałeś kiedyś o S/MIME ? To się doucz
    :-)))))))

  • 19. Data: 2002-05-11 12:51:15
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >powinieneś prywaty odstawiać. Owszem -- zazwyczaj pracodawca nie ma
    >nic przeciwko temu, że poczytasz trochę prywatnej korespondencji, ale
    Wyjaśnij mi, skąd Ty to bierzesz ?!