  • 11. Data: 2007-04-10 13:25:01
    Temat: Re: Czy znak drogowy moze dzialac "wstecz"?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jasko Bartnik porozsypywal nastepujace haczki:
    > Polskie prawo nie dziala wstecz. A czy znak drogowy moze? Pytanie
    > nasunelo mi sie podczas tegorocznej glownej Drogi Krzyzowej w Warszawie.
    > Wzdluz trasy staly znaki "zakaz zatrzymywania sie" (B-36). Pod znakiem
    > widniala tabliczka: "obowiazuje w dniu 06.04.2007" lub podobna. Znak
    > pojawil sie niedawno. Co, jesli samochod zostal "zatrzymany" w strefie
    > niedozwolonej przed ustawieniem znaku? W pewnym sensie zakaz dotyczy
    > zatrzymywania sie ... a pojazd sie nie zatrzymywal. A gdyby stal tam
    > znak "zakaz postoju"?
    Sprawa sprzed kilku lat (?). Kobitka zostawila samochod przy Okeciu,
    wyleciala za granice. W miedzyczasie w tym miejscu postawiono znak
    "zakaz zatrzymywania sie". Kilka dni poznij przechodzil/przejezdzal
    tamtedy patrol policji/strazy miejskiej i wystawil mandat (to bylo z
    czasow, kiedy mandaty zostawiane za szyba byly wazne).
    --
    badzio