  • 11. Data: 2009-07-02 19:00:38
    Temat: Re: Czy za długi można iść siedzieć
    Od: Arek <a...@e...net>

    Biernacki Marek pisze:
    [..]
    > Reasumując, za długi się nie siedzi. Nigdy.

    Jasne :)
    Zwij to sobie jak chcesz, a ja będę się upierał, że siedzi się za długi.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 12. Data: 2009-07-02 19:20:33
    Temat: Re: Czy za d???????????????????????
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Miela" <m...@g...com> wrote
    > Dla lepszego zrozumienia. Jest niesplacony kredyt. Sad orzeka ze na
    > wskutek tego kredytodawca poniósl szkody i sad tez nakazuje naprawe tej
    > szkody (znaczy nakazuje uregulowac naleznosc). I jezeli dluznik nie
    > ureguluje tej naleznosci to wtedy moze za to isc siedziec?

    Jesli to to tylko sprawa cywilna to nie. Wejdzie komornik i sciagnie sila, a
    jak nie sciagnie to ma obowiazek sciagac dalej.
    Jesli naprawienie szkody jest orzeczone przy okazji sprawy karnej, np. o
    oszustwo i wziecie wskutek tego kredytu, to jest tak jak pisze Icek.

  • 13. Data: 2009-07-02 19:28:57
    Od: Miela <m...@g...com>

    Biernacki Marek pisze:

    > Grzywna jest form? kary (nie "d?ugiem").

    Jeżeli dobrać definicję długu jako "suma pieniędzy, którą
    ktoś pożyczył i musi zwrócić" to tak, ale jeżeli brać pod
    uwagę definicję "obowiązek dłużnika do spełnienia
    określonego świadczenia" to IMO grzywna staje się długiem.

    Ale to nie istotne.
    Bo to jest aspekt katy.

    A np zaległości do US czy ZUS? W sumie to ani kara
    (powiedzmy ;) ) ani nie pożyczka czy niespłacona faktura.
    To jest to dług?

    > za zniszczenie cudzego mienia kto? zostanie skazany na kar? grzywny w
    > wysoko?ci 100 z? przy stawce dziennej okre?lonej na 10 z?

    Czyli ta stawka odsiadki jest ustalana przy wymierzaniu
    grzywny, tak? A jest ona jakaś ustalona, czy sąd ma wolna rękę?

    Dziękuję

    --
    Miela

  • 14. Data: 2009-07-02 20:46:06
    Od: "Biernacki Marek" <b...@w...pl>

> [...]
    > [..]
    >
    > Jasne :)
    > Zwij to sobie jak chcesz, a ja będę się upierał, że siedzi się za długi.

    Protokół nr 4 do Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności
    (...)
    Państwa-Sygnatariusze, Członkowie Rady Europy, zdecydowane podjąć kroki
    zmierzające do zapewnienia wspólnych gwarancji niektórych praw i wolności,
    innych niż już zawarte w rozdziale I Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i
    Podstawowych Wolności, podpisanej w Rzymie 4 listopada 1950 roku (zwanej
    dalej "Konwencją") (...)uzgodniły, co następuje:

    Artykuł 1

    Zakaz pozbawiania wolności za długi

    Nikt nie może być pozbawiony wolności jedynie z powodu niemożności wykonania
    zobowiązania umownego. (...)

    Szczegóły ; http://www.hfhrpol.waw.pl/pliki/Protokol_nr_4_do_KwS
    LWFDK.pdf

    Pozdrawiam.

    M.B.

  • 15. Data: 2009-07-02 20:52:29
    Od: "Biernacki Marek" <b...@w...pl>

> [...]
    > musi zwrócić" to tak, ale jeżeli brać pod uwagę definicję "obowiązek
    > dłużnika do spełnienia określonego świadczenia" to IMO grzywna staje się

    Nie, grzywna nigdy nie będzie długiem ;-)
    Piszesz o czymś, co należy określić jako ZOBOWIĄZANIE.

    > A np zaległości do US czy ZUS? W sumie to ani kara (powiedzmy ;) ) ani
    > nie pożyczka czy niespłacona faktura. To jest to dług?

    ZOBOWIĄZANIE. W przypadku US - podatkowe.

    > Czyli ta stawka odsiadki jest ustalana przy wymierzaniu grzywny, tak? A
    > jest ona jakaś ustalona, czy sąd ma wolna rękę?

    Decyduje sąd, biorąc pod uwagę dochody skazanego. Im dochody wyższe, tym (na
    ogół) wysokość stawki dziennej wyższa. Minimalna, to chyba 10 zł (ale pewny
    nie jestem).

    Byłoby łatwiej, gdybyś pisała konkretniej, bo w przypadku zobowiązań w
    stosunku do US można np. starać się o umorzenie zobowiązania itd. a wtedy to
    co nazywasz "długiem" może "zniknąć".

    Tylko pisząc konkretnie, możesz uzyskać konkretną odpowiedź.
    Pozdrawiam.
    M.B.

  • 16. Data: 2009-07-02 20:56:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Biernacki Marek pisze:
    > Nikt nie może być pozbawiony wolności jedynie z powodu niemożności wykonania
    > zobowiązania umownego. (...)

    Ależ oczywiście! Ja to wiem.
    Dlatego OFICJALNIE nie siedzisz za długi tylko za dłubanie w nosie w
    miejscu publicznym, prawda?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 17. Data: 2009-07-02 21:10:53
    Od: piotrl <p...@g...com>

    Kolego jak już pomagasz to dokładnie.

    Skąd wziąłeś te 6 miesięcy ?

    Wszystko zależy od danej sprawy.
    Z mojej praktyki wynika, że jak ktoś dostaje warunkowe zawieszeni na
    np. 5 lat,
    to sąd orzeka, że w czasie próby musi naprawić szkodę.

    Jeśli nie zostanie naprawiona szkoda, to sąd nie próbuje odwieszać
    wyroku,
    tylko z urzędu wyznacza termin posiedzenia.

  • 18. Data: 2009-07-02 21:45:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > przyjelo sie ze za niesplacony kredyt to 286kk. Sad orzeka naprawe szkody.
    > Jak nie naprawisz to odwieszaja zawiasy

    Kto ci naopowiadał takich bredni?

  • 19. Data: 2009-07-02 21:49:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Jesli naprawienie szkody jest orzeczone przy okazji sprawy karnej, np. o
    > oszustwo i wziecie wskutek tego kredytu, to jest tak jak pisze Icek.

    Z tym że Icek napisał, że w każdym przypadku jakichkolwiek zaległości
    kredytowych będzie w grę wchodził kodeks karny - co jest oczywistą bzdurą.

    I w dodatku w przypadku wyłudzenia kredytu będzie to Art. 297 KK (pod
    który teoretycznie można podpaść nawet jeśli się kredyt grzecznie spłaca
    ;) )

  • 20. Data: 2009-07-02 21:56:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Kto ci naopowiadał takich bredni?

    Praktyka.
    Nie wiem jak jest w innych miastach, ale we Wrocku
    PKO BP wali jak z bębna ludziom, że próbowali wyłudzić
    kasę a sądy przybijają jak leci.

    pozdrawiam
    Arek

    --