    From: "Arek" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy wolno wykonywać kopie zapasowe zabezpieczonych płyt DVD?
    Date: Fri, 29 Jul 2005 13:20:14 +0200

    Czy na dzień dzisiejszy prawo pozwala wykonać na własny, prywatny użytek
    kopie zapasowe legalnie nabytych płyt DVD z filmami, jeżeli płyty te są
    zabezpieczone przez kopiowaniem?

    Pytam więc pośrednio także o korzystanie z programów służących do
    obchodzenia tych zabezpieczeń, właśnie w celu wykonania kopii zapasowej
    legalnie nabytej płyty.

    Na stronach poświęconych temu zagadnieniu można wyczytać wiele bzdur
    pisanych przez nastolatków, a mnie interesuje stan prawny.

    Przejrzałem aktualny, ujednolicony tekst Ustawy o prawie autorskim i nie
    znalazłem niczego na temat prawa do wykonywania kopii. To znaczy jest o tym
    mowa w artykule 75, ale tylko w odniesieniu do programów komputerowych.

    Zaś jeśli chodzi o programy do omijania zabezpieczeń, to chyba w ogóle nie
    zostało to uregulowane, bo w art.118 jest tylko mowa o "urządzeniach"
    służących do takiego omijania.

    Czy ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości?