  • 151. Data: 2006-06-07 20:02:29
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Przemysław Płaskowicki wrote:
    > [Śmiem nawet twierdzić, że
    > standardowe zdjęcia okolicznościowe z rodzaju "dziecko pierwszokomunijne
    > na klęczniku", "młoda para trzymająca się za ręce" etc. także takiego
    > charakteru nie mają.

    To sie nieźle przejedziesz w sądzie w razie czego.
    Co ci więcej mogę dodać.
    Różnimy się tylko w kwestii, czy zdjęcie legitymacyjne jest utworem, czy
    nie jest. I tyle.

  • 152. Data: 2006-06-07 20:04:38
    Od: "Robert M." <r...@a...info>

    > To gdzie jest forma pisemna zbycia tej licencji? Inaczej sie nie da.

    Sam sobie mam licencje zbyc? Jak oddajesz fotki do labu to też udzielasz
    licenji na wykonanie odbitek w formie pisemnej?
    To jak robie ksero dowodu to tez powinienem miec licencje na kserowanie tak
    ? Poza tym to bez mojej zgody fotograf i tak nie moze opublikowac mojej
    fotki.

    Na jakiej podstawie uwazasz ze przekazanie licencji musi nastepowac w formie
    pisemnej?

    Robert M.

  • 153. Data: 2006-06-07 20:38:22
    Od: "maciek" <t...@w...pl>

    > Oczywiście.
    > A ty uważasz inaczej !?

    oczywiscie, moze obrazowo, pan Gienek zalozyl wzorem rzeczonego Kodaka
    wlasny lab i zatrudnil tam w formie umowy o prace zezowatego Lolka do
    ktorego obowiazkow z niej wynikajacych bedzie nalezalo miedzy innymi
    robienie zdjec do dokumentow. Powiedzmy ze zjawilem sie tam ja i poprosilem
    o urzedowa fote tyle na tyle centymetrow z lewej strony bez nakrycia glowy
    itd. Zdjecie zostalo wykonane a ja po zobaczeniu tegoz niesamowitego i
    niepowtarzalnego dziela sztuki i tudziez swej pieknej facjaty zapragnalem
    powielac go w milionach egzemplarzy w wielu labach wiec wystapilem o
    sprzedaz rzekomych bo tu mam inne zdanie w temacie praw autorskich do tego
    zdjecia.
    Do kogo mam sie zwrocic, do pana Gienka ktory nie odroznia przyslony od
    zaslony i byc moze aparatu z zyciu w rekach nie trzymal czy moze Lolka ktore
    zdjecie wykonal? Czyli kto wedlug ciebie jest w posiadaniu praw autorskich
    do tego zdjecia, sytucja jak sam przyznasz typowa dla kazdego sieciowego
    laba.

    > Czego podstawę prawną mam ci podać.
    > Że wykonanie fotografii przez fotografa nawet legitymacyjnej podpada pod
    > ustawę o prawach autorskich?

    podaj podstawe z ktorej wynika ze kazde zdjecie podpada pod ustawe bo jak
    rozumiem to implikujesz.

    Pzdr

  • 154. Data: 2006-06-07 21:30:43
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    maciek wrote:

> [...]
    > do tego zdjecia, sytucja jak sam przyznasz typowa dla kazdego sieciowego

    Fotolab, bo zezowaty Lolek pracuje tam i wykonuje to w ramach obowiązków
    służbowych i o prawach majątkowych do tego zdjęcia może sobie tylko
    pomarzyć.

    Autorem zdjecia jest Zezowaty Lolek i niestety tego nie zmienisz.

    > podaj podstawe z ktorej wynika ze kazde zdjecie podpada pod ustawe bo jak
    > rozumiem to implikujesz.

    Każde wykonane zdjęcie jest przejawem w jakimś tam stopniu twórczości
    artystycznej. A na pewno jeśli zdjęcie zostało wykonane w profesjonalnej
    pracowni fotograficznej.
    Spierac to my się możemy jak wejdziesz do jakiej budki robiącej zdjęcia,
    ale nie do zakładu fotograficznego.
    W przypadku sporu w sądzie po prostu przegrasz z definicji, bo nikt nie
    zarzuci fotografowi, że wykonane przez niego zdjęcie nie jest przejawem
    pracy artystycznej.

  • 155. Data: 2006-06-07 21:36:07
    Od: "aries.mehehe" <m...@p...polski.portal.kupiony.przez.te.pse.pl>

    witek napisał(a):

    > Każde wykonane zdjęcie jest przejawem w jakimś tam stopniu twórczości
    > artystycznej. A na pewno jeśli zdjęcie zostało wykonane w profesjonalnej
    > pracowni fotograficznej.

    Nawet jeśli nie posiada ono indywidualnego charakteru nadanego przez
    twórcę? ;)

    --
    aries.mehehe na serwerze wp.pl albo na op.pl
    http://xnb.webd.pl/ <-fotoblog, galeryjka

  • 156. Data: 2006-06-07 21:55:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    aries.mehehe napisał(a):

    > Nawet jeśli nie posiada ono indywidualnego charakteru nadanego przez
    > twórcę? ;)

    Proszę się pochylić... przesunąć... uśmiechnąć... tu patrzmy...

    i już masz cechy indywidualne ;-)

    M.

  • 157. Data: 2006-06-07 22:14:00
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-07 22:02, witek wrote:

    > To sie nieźle przejedziesz w sądzie w razie czego.
    > Co ci więcej mogę dodać.
    > Różnimy się tylko w kwestii, czy zdjęcie legitymacyjne jest utworem, czy
    > nie jest. I tyle.

    Jakieś orzeczenia są w tej materii? Komentarze? Glosy? Wiesz tak ze
    swojego doświadczenia (sądowego)?

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 158. Data: 2006-06-07 22:15:49
    Od: "maciek" <t...@w...pl>

    > Fotolab, bo zezowaty Lolek pracuje tam i wykonuje to w ramach obowiązków
    > służbowych i o prawach majątkowych do tego zdjęcia może sobie tylko
    > pomarzyć.

    no widzisz, sam zaprzeczyles tezie z poprzedniego postu ze fotograf zawsze
    jest wlascicielem praw autorskich wykonanego zdjecia. Czyli kto jest
    wlascicielem praw autorskich zdjecia dowodowego wykonanego w sieci typu
    Kodak. Kodak Polska??

    > Autorem zdjecia jest Zezowaty Lolek i niestety tego nie zmienisz.

    a czy ja cos innego insynuje?

    > Każde wykonane zdjęcie jest przejawem w jakimś tam stopniu twórczości
    > artystycznej. A na pewno jeśli zdjęcie zostało wykonane w profesjonalnej
    > pracowni fotograficznej.

    nie ma byc przejawem tworczosci artystycznej tylko przejawem działalności
    twórczej o INDYWIDUALNYM charakterze.
    Na jakiej zasadzie fotograf ma dochodzic w sadzie praw do zrobionego przez
    siebie zdjecia dowodowego klienta jesli oddal mu negatyw? Na jakiej
    podstawie ma w ogole poznac ze to jego zdjecia, na jakiej podstawie w labie
    maja wyciagac wnioski co do tego kto jest ich autorem. Gdybys mial racje
    wszystkie laby nalezaloby jutro zamknac wobec niemoznosci sprawdzenia czy
    osoba przynoszaca pliki faktycznie jest autorem zdjec.
    Jesli dostane negatyw/dyskietke to kopie w dowolnej ilosci zrobie sobie
    pozniej innym labie, jesli nie, nie mam zadnych podstaw by zadac od zakladu
    wydania tego negatywu. To ich niezalezna decyzja, w cenniku stoi zdjecia
    sztuk iles tam a nie zdjecia z negatywem.

  • 159. Data: 2006-06-07 22:21:37
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-07 23:30, witek wrote:

    > W przypadku sporu w sądzie po prostu przegrasz z definicji, bo nikt nie
    > zarzuci fotografowi, że wykonane przez niego zdjęcie nie jest przejawem
    > pracy artystycznej.

    Nie każde. Chociażby wykonane przez fotografa (czy kogokolwiek innego)
    zdjęcie (w celu reprodukcji) obrazu.

    Prywatnie i na marginesie wydaje mi się, że problemem tej dyskusji jest
    w dużej mierze fakt, że dla mnie (i być może dla kilku jeszcze osób)
    fotograf (taki od zdjęć legitymacyjnych i obsługi uroczystości
    rodzinnych) to zwykły rzemieślnik i musi się raczej mocno wysilić, żeby
    to co robi było utworem, zaś wedle Ciebie fotograf z zasady jest twórcą
    i musi się mocno wysilić, żeby jego dzieło nie było utworem w rozumieniu
    ustawy.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 160. Data: 2006-06-07 22:50:27
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    maciek wrote:

> [...]
    > jest wlascicielem praw autorskich wykonanego zdjecia. Czyli kto jest
    > wlascicielem praw autorskich zdjecia dowodowego wykonanego w sieci typu

    Jeśli fotograf tam pracujący ma to w obowiązkach, to Kodak Polska.

    > a czy ja cos innego insynuje?

    Napisałem dla pewności, żeby było jasne czym są osobiste prawa autorskie
    i materialne prawa autorskie.

> [...]
    > siebie zdjecia dowodowego klienta jesli oddal mu negatyw? Na jakiej
    > podstawie ma w ogole poznac ze to jego zdjecia,

    Jak nie będzie miał żadnych dowodów to po prostu przegra w sądzie.
    Po prostu wówczas masz sytuację Hulaj dusza piekla nie ma.

> [...]
    > wszystkie laby nalezaloby jutro zamknac wobec niemoznosci sprawdzenia czy
    > osoba przynoszaca pliki faktycznie jest autorem zdjec.

    zaklad nie ma rozstrzygac kto jest autorem, tylko ma prawo odmowic
    wykonania ci takiej usługi, na podstawie tego, że podejrzewa, że nie
    masz prawa do powielania tego zdjęcia.
    Jeśli takie prawo masz, to mozesz spor zakonczyc w 10 sekund.
    Pokazac, ze fotograf, zaklad, wszystko jedno co pozwala ci na powielanie
    tego zdjecia, napisac oswiadczenie, ze ty jestes autorem zdjecia lub
    mozesz po prostu wyjsc.
    Chociaz z tym wyjsciem juz raz mialem klopot.

> [...]
    > wydania tego negatywu. To ich niezalezna decyzja, w cenniku stoi zdjecia
    > sztuk iles tam a nie zdjecia z negatywem.

    To ze dostales negatyw, wersje cyfrowa, i to ze tego nie ma na rachunku
    nie oznacza, ze mozesz to zdjecie powielac.
    Po prostu dalej nic nie masz, co pozwalolyby ci na zwielokrotnienie tego.