    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Date: Wed, 07 Jun 2006 17:50:27 -0500

    maciek wrote:

    > no widzisz, sam zaprzeczyles tezie z poprzedniego postu ze fotograf zawsze
    > jest wlascicielem praw autorskich wykonanego zdjecia. Czyli kto jest
    > wlascicielem praw autorskich zdjecia dowodowego wykonanego w sieci typu
    > Kodak. Kodak Polska??

    Jeśli fotograf tam pracujący ma to w obowiązkach, to Kodak Polska.

    > a czy ja cos innego insynuje?

    Napisałem dla pewności, żeby było jasne czym są osobiste prawa autorskie
    i materialne prawa autorskie.

    > nie ma byc przejawem tworczosci artystycznej tylko przejawem działalności
    > twórczej o INDYWIDUALNYM charakterze.
    > Na jakiej zasadzie fotograf ma dochodzic w sadzie praw do zrobionego przez
    > siebie zdjecia dowodowego klienta jesli oddal mu negatyw? Na jakiej
    > podstawie ma w ogole poznac ze to jego zdjecia,

    Jak nie będzie miał żadnych dowodów to po prostu przegra w sądzie.
    Po prostu wówczas masz sytuację Hulaj dusza piekla nie ma.

    > na jakiej podstawie w labie
    > maja wyciagac wnioski co do tego kto jest ich autorem. Gdybys mial racje
    > wszystkie laby nalezaloby jutro zamknac wobec niemoznosci sprawdzenia czy
    > osoba przynoszaca pliki faktycznie jest autorem zdjec.

    zaklad nie ma rozstrzygac kto jest autorem, tylko ma prawo odmowic
    wykonania ci takiej usługi, na podstawie tego, że podejrzewa, że nie
    masz prawa do powielania tego zdjęcia.
    Jeśli takie prawo masz, to mozesz spor zakonczyc w 10 sekund.
    Pokazac, ze fotograf, zaklad, wszystko jedno co pozwala ci na powielanie
    tego zdjecia, napisac oswiadczenie, ze ty jestes autorem zdjecia lub
    mozesz po prostu wyjsc.
    Chociaz z tym wyjsciem juz raz mialem klopot.

    > Jesli dostane negatyw/dyskietke to kopie w dowolnej ilosci zrobie sobie
    > pozniej innym labie, jesli nie, nie mam zadnych podstaw by zadac od zakladu
    > wydania tego negatywu. To ich niezalezna decyzja, w cenniku stoi zdjecia
    > sztuk iles tam a nie zdjecia z negatywem.

    To ze dostales negatyw, wersje cyfrowa, i to ze tego nie ma na rachunku
    nie oznacza, ze mozesz to zdjecie powielac.
    Po prostu dalej nic nie masz, co pozwalolyby ci na zwielokrotnienie tego.