  • 1. Data: 2004-05-22 07:04:54
    Temat: Czy to przejdzie?
    Od: "Pedzace baranki" <b...@w...pl>

    Witam
    Czy pracodawca moze zatrudnic nowa osobe do firmy
    jednoczesnie obnizajac pensje wszystkim pracownikom
    'starym' co by bylo na pensje dla 'nowego' pracownika?

    Sytuacja druga wyglada tak: pracuje w niedziele, nie mam
    za to placone tylko odbieram dzien w tygodniu. Czy ma znaczenie
    ile godzin prcuje w niedziele? Np. pracowalem 6 godzin i co teraz?
    Mam prawo co calego dnia wolnego czy juz nie?

    pozdro.

  • 2. Data: 2004-05-22 11:20:47
    Temat: Re: Czy to przejdzie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pedzace baranki" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy pracodawca moze zatrudnic nowa osobe do firmy
    > jednoczesnie obnizajac pensje wszystkim pracownikom
    > 'starym' co by bylo na pensje dla 'nowego' pracownika?

    Generalnie może. Ale jest to związane z wypowiedzeniem umowy o pracę
    wszystkim już pracującym ze wszystkimi skutkami z tego wynikającymi.

> [...]
    > ile godzin prcuje w niedziele? Np. pracowalem 6 godzin i co teraz?
    > Mam prawo co calego dnia wolnego czy juz nie?

    Raczej nie, a jedynie do 6 godzin. Kodeks pracy nie jest moja silną
    stroną, ale z tego co się orientuję, to jest rozliczenie tygodniowe. Z
    tym, że musisz mieć określoną liczbę dni wolnych, więc gdzieś musisz
    odpracować te dwie godziny.