  • 1. Data: 2004-05-22 07:16:41
    Temat: podszywanie się to..?
    Od: "remikus" <r,k@wp.pl>

    Bardzo proszę o profesjonale przybliżenie mi tematu związanego z
    PODSZYWANIEM SIĘ W INTERNECIE POD INNĄ OSOBĘ I PRZEKAZYWANIE NIEPRAWDZIWYCH
    INFORMACJI, WYPOWIEDZI....

    ewent. proszę o odesłanie do aktu prawnego.
    dziękuję

  • 2. Data: 2004-05-22 11:18:00
    Temat: Re: podszywanie się to..?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "remikus" <r,k@wp.pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo proszę o profesjonale przybliżenie mi tematu związanego z
    > PODSZYWANIEM SIĘ W INTERNECIE POD INNĄ OSOBĘ I PRZEKAZYWANIE
    NIEPRAWDZIWYCH
    > INFORMACJI, WYPOWIEDZI....

    Samo w sobie podszywanie się pod kogoś nie jest karalne. Karalne są tego
    skutki, więc z ich punktu widzenia musisz się zastanawiać. Z rzeczy
    powszechniejszych może wchodzić w rachubę:

    1. Oszustwo (286 kk) - jeśli w wyniku wprowadzenia w błąd ktoś poniósł
    jakieś tam straty;

    2. Kierowanie oskarżeń na inną osobę (art. 235 kk) - jeśli podszywający
    się wysyła SPAM;

    3. Fałszowanie dokumentu (270 kk) - jeśli na przykład ktoś sfałszował
    podpis elektroniczny (bo bez tego raczej trudno mówić o dokumencie w
    sieci);

    4. Złośliwe niepokojenie (art. 107 kw) - o ile podszywamy się pod kogoś i
    składamy załóżmy ofertę matrymonialną.

    5. Roszczenia cywilne wynikające z prawa cywilnego.

  • 3. Data: 2004-05-22 16:01:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Samo w sobie podszywanie się pod kogoś nie jest karalne.

    Jak to nie?
    Samo z siebie stanowi naruszenie dóbr osobistych.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 4. Data: 2004-05-22 16:22:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak to nie?
    > Samo z siebie stanowi naruszenie dóbr osobistych.

    Naruszenie dóbr osobistych nie jest przestępstwem ani wykroczeniem, więc
    nie jest karalne. Ale oczywiście możesz dochodzić roszczeń cywilnych.