  • 41. Data: 2002-12-19 10:41:37
    Temat: Re: Czy to legalne
    Od: "Henryk Plumski" <h...@g...pl>

    Pewna osoba, czyli "Kris" <c...@p...com> napisał(a) nam oto tak:

    > Robiłbym toto gdybym wiedział jak! Proszę o krótki instruktaż na priva.
    Inni
    > to chyba wiedzą. OT - skąd u Ciebie te podkreślenia w tekście?

    Ty tak na serio???

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 42. Data: 2002-12-19 19:52:07
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    > 1) uruchomieniu programu z internetu, tzw. dialera. Z reguły przeglądarka
    > pyta "Czy zainstalować obiekt" np. "Super zajebista przeglądarka
    porno.exe".
    > Użytkownik odpowiada bardziej lub (na ogół) mniej świadomie "Tak".
    > 2) Dialer rozłącza połączenie z TP i łączy ponownie na 0700
    > 3) Po drugiej stronie zgłasza się modem i następuje przyłączenie do sieci
    > przez "konkurencyjnego" ;-) operatora.

    A kto może stworzyć taki dialer ? Nie chodzi o Polskę ?
    Nawiąże współpracę.
    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 43. Data: 2002-12-19 22:09:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Moim zdaniem TP SA nie ma tu nic do rzeczy. Ta firma dostarcza Ci usługi. To
    ty, albo w zasadzie Twój modem, wybiera numer 0-700 ... i to jest jakby
    surogat umowy, że za każdą minutę zapłacisz ileś tam. Cennik opublikowali.
    Zresztą oni tych pieniędzy nie biorą dla siebie tylko przekazują
    administratorowi tego numeru.

    Ja spróbowałbym zupełnie z innej beczki. O wiele łatwiej jest udowodnic
    własicielowi tego numeru przestepstwo z art. 285 kk - "Kto, włączając się do
    urządzenia telekomunikacyjnego, uruchamia na cudzy rachunek impulsy
    telefoniczne,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."

    Do rozważenia pozostaje, czy faktycznie program sam instalował się bez zgody
    Twojej osoby. Konieczne jest tutaj powołanie biegłego, który to stwierdzi.
    Poza tym, trzeba zbadać, czy pod numerem 0-700, na który Cię przekierowano
    znajduje się komputer świadczący specjalne usługi, czy tez zwyczajna bramka
    internetowa. Jeśli przy połączeniu przez ten numer można było oglądac tylko
    dziewczynki, to można to uznać za pewnego rodzaju usługę. W tej sytuacji
    raczej będzie trudno , bo jednak korzystałeś z tej usługi. Ale jeśli jest to
    tylko bramka internetowa i biegły stwierdzi, że mogłeś niezorientować się,
    że komputer połączył Cię przez dialer, to już widzę sporą szansę na
    udowodnienie faktu kradziezy impulsów, a i ewentualnie wówczas może dojść w
    kumulacji oszustwo, bo wydają sie spełnione wszystkie znamiona. Jest
    wykorzystanie błędu, jest korzyśc majątkowa i wreszcie jest niekorzystne
    rozporządzenie mieniem.

    Tak, czy inaczej po prostu złóż zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
    kradzieży Twoich impulsów telefonicznych poprzez włączenie się do Twojego
    urządzenia telefonicznego (modem) poprzez użycie specjalnego programu.
    Wydaje mi się, że to zapewnia przynajmniej szansę sukcesu.

  • 44. Data: 2002-12-19 23:33:29
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Moim zdaniem TP SA nie ma tu nic do rzeczy.
    > Ta firma dostarcza Ci usługi.

    I odpowiada za nie.

    > To ty, albo w zasadzie Twój modem, wybiera numer 0-700 ...
    > i to jest jakby surogat umowy, że za każdą minutę zapłacisz
    > ileś tam. Cennik opublikowali.

    Ale to oni spowodowali - i to bez woli właściciela - że czyjś
    modem wybiera ten numer.
    Co do cenników - jest różnie, powszechnie informacja o opłacie
    za połączenie jest UKRYTA.

    > Zresztą oni tych pieniędzy nie biorą dla siebie tylko przekazują
    > administratorowi tego numeru.

    Oni są administratorem tego numeru i biorą połowę z tych pieniędzy.
    1/4 idzie dla firmy pośredniczącej, 1/4 dla dostarczyciela tresci.

    > Do rozważenia pozostaje, czy faktycznie program sam instalował się bez
    > zgody Twojej osoby. Konieczne jest tutaj powołanie biegłego, który
    > to stwierdzi.

    Pozbieraliśmy takie dialerki, jak również strony, ich konstrukcję
    i sposób w jaki oszukują ludzi.

> [...]
    [..]
    > wykorzystanie błędu, jest korzyśc majątkowa i wreszcie jest niekorzystne

    Bingo! Tak samo powiedział rzecznik TP SA. Biedak nie wiedział, że opis
    działania dialerów nie był teoretyczny lecz ze stron podanych prze TP SA.
    No cóż.... :))

    pozdrawiam
    Arek

  • 45. Data: 2002-12-19 23:51:35
    Od: "Piotr C." <p...@M...com.INVALID>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > I odpowiada za nie.

    W takim zakresie, w jakim zobowiązuje ustawa. Czyli ma zestawić połączenie i
    taryfikować zgodnie z cennikiem, jak tego nie zrobi, można mieć pretensje

    > Ale to oni spowodowali

    Jacy ONI? ufo? Jakieś alieny? Bo z kontekstu wynika że TP, ale nie rozumiem
    do końca. Z taką retoryką nie masz czego szukać w sądzie; btw byłeś na
    jakiejś sprawie chociaż jako 'publika'?

    > Oni s? administratorem tego numeru i bior? połowę z tych pieniędzy.

    Czym są? Znajdź mi w Prawie Telekomunikacyjnym pojęcie "administrator" (już
    nawet nie "adm.numeru". W ogóle czytałeś ustawę PT? Chyba jednak nie,
    terminologię czerpiesz z podręcznika "Zostań administratorem domowej sieci
    komp. w 15 sekund".

    > Pozbierali?my takie dialerki, jak również strony, ich konstrukcję
    > i sposób w jaki oszukuj? ludzi.

    Mówicie towarzyszu że pozbieraliście... STI, Elita.pl, Astec SA, czyli ty i
    twoja Słodka Czekoladka :-)

    > Bingo! Tak samo powiedział rzecznik TP SA. Biedak nie wiedział, że opis
    > działania dialerów nie był teoretyczny lecz ze stron podanych prze TP SA.
    > No cóż.... :))

    A więc jednak teorie spiskowe... Kolego, balansujecie po bardzo cienkiej
    granicy między normalnością a schizofrenią...

    Piotr

  • 46. Data: 2002-12-20 00:45:31
    Od: Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl>

    Piotr C. wrote:

    > Jacy ONI? ufo? Jakieś alieny? Bo z kontekstu wynika że TP, ale nie rozumiem
    > do końca. Z taką retoryką nie masz czego szukać w sądzie; btw byłeś na
    > jakiejś sprawie chociaż jako 'publika'?

    Drogi Piotrze, Elita to z całą pewnością dr hab. nauk prawnych, a
    swoje kontrowersyjne podejście do wykładni prawa - jak mniemam -
    uzasadnia nowoczenymi badaniami. Jak sam nick wskazuje - Elita.

    Markiz de Vonvanfon

  • 47. Data: 2002-12-20 01:03:29
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    "Piotr C." <p...@M...com.INVALID> wrote in

    > Mówicie towarzyszu że pozbieraliście... STI, Elita.pl, Astec SA, czyli
    > ty i twoja Słodka Czekoladka :-)

    genialne :) idzie do sygnaturki

    --
    Rafał 'Raf256' Maj http://www.raf256.com

  • 48. Data: 2002-12-20 01:47:07
    Od: "Piotr C." <p...@M...com.INVALID>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com> napisał w wiadomości
    > "Piotr C." <p...@M...com.INVALID> wrote in

    > genialne :) idzie do sygnaturki

    dzięki :-) Chyba minąłem się jednak z powołaniem, nie telekomunikacja a
    pisanie felietonów powinno być moim zajęciem ;-)

    Piotr

  • 49. Data: 2002-12-20 12:16:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    | I odpowiada za nie.

    Jak najbardziej. Nawet wywiązali się z tego. Jak jego modem wybrał 0-700
    ...., to połączyli z tym numerem.

    | Ale to oni spowodowali - i to bez woli właściciela - że czyjś
    | modem wybiera ten numer.

    Zapominasz, że ten modem jest własnością abonenta, więc nawet jak wybiera
    bzdury, to odpowiada za niego abonent. Być może, że numer wybrano bez woli
    abonenta, ale z cała pewnością winy za to nie ponosi TP SA.

    | Co do cenników - jest różnie, powszechnie informacja o opłacie
    | za połączenie jest UKRYTA.

    ?! A co, u Was książki telefoniczne opatrzyli klauzula niejasności? W mojej
    jest cennik jak byk. Szukaj tak bliżej początku książki.

    | Oni są administratorem tego numeru i biorą połowę z tych pieniędzy.
    | 1/4 idzie dla firmy pośredniczącej, 1/4 dla dostarczyciela treści.

    A skąd to wiesz? Może to prawda, ale co to zmienia w praktyce. Tak, czy
    inaczej abonent ma obowiązek zapłacić stawkę z cennika, jeśli dzwonił.

    | Pozbieraliśmy takie dialerki, jak również strony, ich konstrukcję
    | i sposób w jaki oszukują ludzi.

    Skoro dysponujesz taką wiedzą, to o ile możesz się ujawnić, prosiłbym o
    kontakt na adres r...@w...pl z użyciem IDKey PGP: 0x9B725EF3 i
    ewentualnie proszę o przesłanie klucza publicznego PGP do dalszej
    korespondencji.

    | [..]
    |
    | Bingo! Tak samo powiedział rzecznik TP SA. Biedak nie wiedział, że opis
    | działania dealerów nie był teoretyczny lecz ze stron podanych prze TP SA.
    | No cóż.... :))

    No to co z tego, bo nie bardzo rozumiem.
    --
    Robert Tomasik

  • 50. Data: 2002-12-20 14:01:27
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Jak najbardziej. Nawet wywiązali się z tego.
    > Jak jego modem wybrał 0-700 ...., to połączyli z tym numerem.

    Słuchaj - jak chcesz z kimś dyskutować to nie zachowuj się
    jakbyś był idiotą i nie rozumiał sensu zdań.
    Takie pajacowanie do niczego nie prowadzi.
    Chcesz tak dalej to proponuję zakończyć tą wymianę zdań.
    A jeśli chcesz rzeczywiście dyskutować na ten temat to trzymaj
    się w ryzach rozsądnej rozmowy.

> [...]
    > jak wybiera bzdury, to odpowiada za niego abonent. Być może,
    > że numer wybrano bez woli abonenta, ale z cała pewnością winy

    Z całą pewnością winę ponosi TP SA. I to z kilku powodów.
    Po pierwsze - w razie reklamacji NIE POWINNA przekazywać pieniędzy
    i sama je pobierać.
    Po drugie - rzeczywiście powinna rozpatrywać reklamację, czyli sprawdzać,
    czy nie doszło do oszustwa, a nie pisać sztampowe pisemka.
    Po trzecie - wystarczyłoby jej jedno słowo, jedno wymaganie, by zmodyfikować
    dialery tak by ostrzeżenie o dodatkowej opłacie wywalało na czerwono na cały
    ekran.
    Po czwarte - wystarczyłoby zablokować dostęp do innych stron przez to połączenia
    i też ludzie by się nacięli ale na niewielkie kwoty bo szybko by wykryli co jest
    grane.
    Po piąte - wprowadzając taką usługę powinna dmuchać na zimne i kontrolować
    dokładnie jak wyglądają takie strony i jak działają dialery by było w myśl
    zasady "żona Cezara musi być poza wszelkimi podejrzeniami".
    Po szóste - powinna co najmniej przestrzegać własnego regulaminu dotyczącego
    tej usługi, jak choćby wyraźnego ostrzeżenia o koszcie połączenia.

    Niestety nic takiego nie ma miejsca!

    1. Dialery udają zwykłe okienka IE z przyciskiem WCHODZĘ
    2. Mają domyślnie wybraną opcję "w razie rozłączenia połącz ponownie".
    3. Informacja o opłacie jest ukryta.
    4. Instalery dialerów nagminnie udają pliki wideo w stylu film_porno.exe,
    lesbijki.exe , lolitki.exe itp.
    5. Wyrzucenie dialera z systemu wymaga ekwilibrystyki a nie standardowego
    zamknięcia programu, wiele osób sobie z tym nie radzi i wzywa kogoś
    na pomoc.
    6. TP SA odrzuca AUTOMATYCZNIE reklamacje.
    7. TP SA czerpie największe profity z tego procederu.

    Reasumując - w każdym innym kraju, gdzie dobrze działają instytucje
    chroniące konsumentów oraz sądownictwo telekom po takim numerze, na
    tak ogromną skalę byłby bankrutem, a jego prezesi przez najbliższe
    10 lat grali by w kółko i krzyżyk ze słońcem i kratami.

    > A skąd to wiesz?

    Bo dokładnie zbadaliśmy sprawę. Mamy już praktycznie przygotowany
    cały materiał dowodowy dla prokuratury i do sądu.
    Kto, co, ile i w jaki sposób.
    TP SA bierze za taki numer około 10 tys. miesięcznie plus 50% wpływów.
    25% idzie do przyssanego do nich operatora, reszta do tych co przygotowują
    treści.

    > Może to prawda, ale co to zmienia w praktyce. Tak, czy
    > inaczej abonent ma obowiązek zapłacić stawkę z cennika,
    > jeśli dzwonił.

    JEŚLI DZWONIŁ. Ale nie wtedy gdy został OSZUKANY.
    Mamy ludzi z rachunkami na 5-7 tys. złotych.
    Ile pipszołów, burdeli i prostytutek w realu można zaliczyć
    za taką kasę? Chcesz mi wmówić, że ktoś wydaje taką kasę
    świadomie na same... obrazki? Wolny żart tynfa wart.

    > Skoro dysponujesz taką wiedzą, to o ile możesz się ujawnić,[..]

    Oj ja jestem jawny, wsio o mnie jest pod http://www.elita.pl/arek
    Ale po co Ci zebrane przez nas materiały?

    > No to co z tego, bo nie bardzo rozumiem.

    Podczas rozmowy z rzecznikiem prasowym TP SA przedstawiliśmy
    mu sposób działania dialerów.
    Na to on zakrzynął - cytuję: "Przecież to oszustwo!"
    A ja mu na to "właśnie o to chodzi, że to oszustwo, a Wy czerpiecie
    z tego oszustwa profity i nic nie robicie by zabezpieczyć ludzi".

    Ba! Mam też NA PIŚMIE - odpowiedź na reklamację - stwierdzenie dyrektor
    wrocławskiego oddziału TP SA, że niektóre strony oparte są na oszukańczym
    mechanizmie wykorzystującym nieświadomość internautów i narażając ich na
    ogromne koszty.

    Jaki z tego wniosek? Wiele osób, nawet we władzach TP SA, DOKŁADNIE WIE
    na czym polega ten proceder i co robi?? NICO. Jedno wielkie nic.
    Pytanie jest - kto wysoko postawiony w ich władzach jest w to umoczony,
    że to tak się gładko toczy!?

    pozdrawiam
    Arek