  • 21. Data: 2012-12-17 11:57:41
    Temat: Re: Czy to jest reklama wprowadzająca w błąd
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-17 11:44, n...@t...net.pl pisze:

    > Zapamietaj. Nie wierz słowom - patrz na rzeczywistość.
    > A rzeczywistość jest taka:
    >
    > REKLAMY ZAWSZE KŁAMIĄ.

    Kłamią, bo się na to pozwala, tak samo jak niektorzy twierdzą, że
    politykom wolno klamac w kampanii. Moim zdaniem jeśli ludzie nie
    pozwalali na to, to nie byłoby rewii plakatów na banerach, jako jedynego
    wyznacznika tego co robia w kampanii .

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 22. Data: 2012-12-17 12:56:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@t...net.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zapamietaj. Nie wierz słowom - patrz na rzeczywistość.
    > A rzeczywistość jest taka:
    >
    > REKLAMY ZAWSZE KŁAMIĄ.
    >
    > One są tylko wielkim szyldem, który ma zwrócić
    > uwagę na towar. Jaki ten towar jest w rzeczywistości
    > musisz sam sprawdzić i to jak najdokładniej.
    >
    > Święte słowa o Jeżusku to też tylko reklama.
    > Wielkie słowa naszych kaczek to też tylko reklama.
    >
    > Jaka jest rzeczywistość każdy mądry widzi.
    >
    > Donek wali z grubej rury - Nasz naród jest wielki...
    > ale ja wiem, że taki maluczki i służuncy obcym nacjom.

    myślę, że ta wypowiedź bardziej nadawałaby się na grupę typu
    pl.soc.psychologia

    tu było pytanie stricte o prawo a nie o moralny aspekt reklam...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 23. Data: 2012-12-17 13:25:18
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 12:56:17 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

    > pl.soc.psychologia
    >

    > tu było pytanie stricte o prawo a nie o moralny aspekt reklam...

    Prawo nie chroni naiwniaków.
    Na takich prawo patrzy z politowaniem.

    Andrzej.

  • 24. Data: 2012-12-18 07:16:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@t...net.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Prawo nie chroni naiwniaków.
    > Na takich prawo patrzy z politowaniem.

    Co masz konkretnie na myśli?
    Mógłbyś swoją odpowiedź jakoś uzasadnić?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 25. Data: 2012-12-18 11:09:09
    Od: "Olek" <O...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał:

> [...]
    > ludzie nie pozwalali na to, to nie byłoby rewii plakatów na
    > banerach, jako jedynego wyznacznika tego co robia w kampanii .

    Kłamią bo władza czosnkowa ludowa na to im pozwala!
    Tobie kłamać nie pozwala, złodziejom politykom i koncernom reklamowym tak.
    Ich nikt nie ściga i nie karze, ciebie wsadzą do więzienia i nałożą grzywny
    za to samo:)

  • 26. Data: 2012-12-18 23:31:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Dec 2012, Borys Pogoreło wrote:

    > UOKiK wielu takich naprostował

    W sprawie formalnej - pierwsze K nie jest równoważne drugiemu
    K, a w wątku nie było o przypadku konsumenckim :)

    > Jeśli autorowi chciałoby się to zgłosić, to za jakiś czas może poczuje
    > satysfakcję :)

    Podejrzewam, że większość przypadków o których wspomniałeś
    jednak bazowała na słowie "konsumentów".
    A wtedy to nawet reklama daje gwarancję.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2012-12-19 09:30:03
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2012 07:16:43 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Osobnik posiadający mail n...@t...net.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Co masz konkretnie na myśli?
    >
    > Mógłbyś swoją odpowiedź jakoś uzasadnić?

    Z uzasadnieniem miałbym problemy ale może wystarczy przykład...

    AMBER GOLD?

    W pierwszej kolejności kasę zainkasuje państwo, następni to
    wierzyciele instytucjonalni, na samym końcu są dawcy kapitału
    czyli - reklamożercy.

    Dla mnie temat już się wyczerpał.

    Pozdrawiam

    Andrzej.

    PS.
    Ja też osobiście uległem niedawno podobnej manipulacji.

    Potrzebowałem zakupić tkaninę obiciową.
    Mało jest tych sklepów ale trafiłem do jednego takiego
    a tam cuda niewidy prosto z włoch, naprawdę piękne.

    Pytam się dziewuszki, czy możliwe byłoby zakupić z tej
    próbki tylko 2mb. "Nie ma sprawy, w ciągu tygodnia
    powinna już przyjść, wypisać zamówienie?".

    Wypisała na druczku zamówienie z symbolem próbki, 2mb,
    termin realizacji 7 dni ale należy wpłacić jakąś zaliczkę,
    może być 50zł - tak.

    Rzeczywiście po czterech dniach telefon, jest tkanina.
    Jadę, dziwuszka była zajęta klientem więc jeszcze raz
    chciałem zerknąć na tą próbkę a tu zonk - próbki nie ma.
    Już wiedziałem, że czeka mnie niespodzianka.
    I nie myliłem się, miała być ostra pomidorowa czerwień
    a panienka pokazuje mi bordo. Oczywiście reklamacja itd
    W końcu wziąłem bo u matuli będzie pasowała a też chciała
    u siebie wymienić.

    Teraz już wiem, że w takich placówkach zamówienia należy
    pisać własnoręcznie i załączoną próbką na oryginale i kopii.
    Można też zastrzec, że jeżeli już zaliczka to do zwrotu
    w podwójnej wyskości.

  • 28. Data: 2012-12-19 11:02:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Dec 2012, n...@t...net.pl wrote:

    > Można też zastrzec, że jeżeli już zaliczka to do zwrotu
    > w podwójnej wyskości.

    To nie jest dobry pomysł.
    Należy wyraźnie napisać, że to jest zadatek a *nie* zaliczka.
    Właśnie tym różni się od zaliczki ;) (zwrotem w podwójnej
    wysokości w razie niewywiązania się ze zobowiązania), taka
    zdefiniowana w KC kara umowna. Zaliczka (wg KC) ma na celu
    tylko i wyłącznie pokrywanie uzasadnionych kosztów, więc
    jak jest bezzasadna to podlega zwrotowi (i tyle).

    No i bez określenia (z góry) ostatecznego terminu zapis też
    będzie mało skuteczny :|
    Jak to określiłeś, "w takich placówkach" będzie potrzebny
    nieco większy świch, na którym lista takich zastrzeżeń
    się zmieści.
    A wtedy Ci powiedzą "ale my zadatków nie przyjmujemy,
    tylko zaliczka" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2012-12-29 12:40:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail O...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > Tobie kłamać nie pozwala, złodziejom politykom i koncernom reklamowym
    > tak. Ich nikt nie ściga i nie karze, ciebie wsadzą do więzienia i

    Z ciekawości - te kary za reklamy niezgodne z prawem, które zostały
    nałożone na pko czy np. na tp to nałożyło społeczeństwo? Może jakiś ostatni
    psrawiedliwy? Chuck Norris?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć