  • 1. Data: 2009-09-24 19:17:29
    Temat: sprzeciw od wyroku nakazowego - czy warto?
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    Witam,
    Kiedys zaparkowalem na trawniku i Straz Miejska mnie sfotografowala.
    Nie znalazlem kwitka za szyba, a wezwanie do Strazy przyszlo po ponad
    miesiacu. Gdy sie stawilem, okazalo sie, ze nie moge po prostu zaplacic
    mandatu, bo minelo 30 dni od ujawnienia wykroczenia i zostal sporzadzony
    wniosek do Sadu Grodzkiego.
    Straz wniosla o ukaranie mnie grzywna 100zl.
    Dzis dostalem wyrok z grzywna 300zl i 80zl kosztow. Uwazam, ze to
    zdecydowanie za duzo jak na pierwsze wykroczenie tego typu.

    Czy warto skladac sprzeciw? Jest szansa na obnizenie tego czy to raczej
    loteria? Wolalbym nie wrocic z sadu z grzywna 500zl ;-)

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 2. Data: 2009-09-24 19:21:41
    Temat: Re: sprzeciw od wyroku nakazowego - czy warto?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Wasil wrote:
> [...]
    >
    > Czy warto skladac sprzeciw? Jest szansa na obnizenie tego czy to raczej
    > loteria? Wolalbym nie wrocic z sadu z grzywna 500zl ;-)

    Raczej bez szans.
    Jeśliby to straż lub policjant proponował ci 300 - 500 zł, to wówczas
    warto by się pokusić o nie przyjecie i liczenie, ze sad da mniej.
    Ale jak juz sad ci przysolił 300 zł, to raczej na ulge bym nie liczył.

    Postawic sie zawsze mozesz. Sad to nie mandat z policji, moze przywalić
    do 3000 zł.

  • 3. Data: 2009-09-24 19:32:54
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

> [...]
    >Ale jak juz sad ci przysolił 300 zł, to raczej na ulge bym nie liczył.
    >
    >Postawic sie zawsze mozesz. Sad to nie mandat z policji, moze przywalić

    No nie wiem, jakos nie chce mi sie wierzyc, ze moge dostac 500+ za to,
    ze nie mialem szansy zaplacic normalnego mandatu przez opieszalosc
    Strazy.

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 4. Data: 2009-09-24 19:36:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr Wasil wrote:

    > No nie wiem, jakos nie chce mi sie wierzyc, ze moge dostac 500+ za to,
    > ze nie mialem szansy zaplacic normalnego mandatu przez opieszalosc
    > Strazy.

    To nie jest opieszałość straży.
    Sąd grodzki należy ci się z definicji.
    Mandat zamiast sądu to przywilej dla strazy/policji, z której moga
    skorzystać, ale nie muszą.

    Inna sprawa, że rozsądny sędzia wiecje nie przywali. Tylko, że teraz o
    takich trudno.

  • 5. Data: 2009-09-26 13:43:26
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 24.09.2009 21:36 użytkownik witek napisał :

> [...]
    > skorzystać, ale nie muszą.
    >
    > Inna sprawa, że rozsądny sędzia wiecje nie przywali. Tylko, że teraz o

    Rozsądny sędzia powinien dowalić więcej za marnowanie czasu i pieniędzy. ;-P

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 6. Data: 2009-10-02 16:39:48
    Od: kam <...@...pl>

    witek pisze:
    > Inna sprawa, że rozsądny sędzia wiecje nie przywali. Tylko, że teraz o
    > takich trudno.

    skąd wiesz co to był za trawnik ;)

    KG