  • 21. Data: 2017-12-02 13:33:32
    Temat: Re: Czy sklep może pobierać prowizję za płatność kartą ?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-12-17 o 12:32, A. Filip pisze:

    > Prawniczo-precyzyjnie: Bank nie musi uznać że to jest jego sprawa.

    To jest jego sprawa, bo jak się nie zajmie takimi rzeczami, to ludzie
    przestaną płacić kartami.

    > Jak rozumiem za takie "ekstra sklepowe opłaty" typowo bierze się operator
    > danego systemu karcianego a nie bank. Bank _za darmo_ miałby świadczyć
    > usługi (prawne) sieci karcianej? Toż to nie po kapitalistycznemu :-)
    >
    > Jakby takie opłaty były nie za kartę w ogóle (kartę dowolnego banku) ale
    > za kartę konkretnego banku to podejście banku zapewne byłoby już inne.
    > Sieci karciane biorą (wysoką) prowizję? To niech ruszają _swoją_ ciężką dupę.

    Idlatego właśnie mają wysokie kary umowne za takie praktyki.

  • 22. Data: 2017-12-02 13:58:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > To jest jego sprawa, bo jak się nie zajmie takimi rzeczami, to ludzie
    > przestaną płacić kartami.

    A od czego do [...] są sieci karciane?
    Od czerpania zysków i przerzucania kosztów na innych?

    > Idlatego właśnie mają wysokie kary umowne za takie praktyki.

    No to opierdalaj sieci karciane za nie egzekwowanie kar umownych.
    Niech se te zdzierusy wywalczą masową rezygnacje z akceptowania kart jak
    się to wszystkim stronom nie opłaca. Bo takie cuda jak obniżka za
    płatność gotówką zamiast kartą ja już widziałem - przy takich prowizjach
    sieci karcianych jakie są to bardzo mało dziwi.

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2017-12-02 14:48:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To jest jego sprawa, bo jak się nie zajmie takimi rzeczami, to ludzie
    > przestaną płacić kartami.

    To już nie sprawa banku czym ludzie płacą i za co płacą.

    > Idlatego właśnie mają wysokie kary umowne za takie praktyki.

    Od lat słyszę o tych karach. Nikt za to nie opisywał przypadku, kiedy
    ktoś taką karą byłby ukarany.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2017-12-02 15:41:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Dec 2017 10:52:52 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Nie wiem, nie widziałem paragonu. Niemniej jendak co to by nie było,
    > jeśli to jest 23%, to nie ma się do czego przyczepić.

    To jest jednak oplata za pieniadze, nie za towar czy usluge.
    Zachodzi wiec pytanie czy VAT nalezy policzyc :-)

    Troche bym sie dziwil, gdyby sklep naliczyl, a kontrola to
    zakwestionowala i powiedziala, ze sie nie nalezy ... ale rozne sa
    pomysly kontrolujacych :-)

    J.

  • 25. Data: 2017-12-02 15:42:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Dec 2017 09:54:19 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    TOIP nie pobrał.

    > Twój tok rozumowania jest niedorzeczny. A jaką by prowizje od transakcji
    > bezgotówkowej mógł mieć na myśli bank w TOiP, jeśli nie tę od transakcji?

    Ale odnosisz sie do tabeli oplat i prowizji Banku, a nie sklepu :-)

    J.

  • 26. Data: 2017-12-02 17:28:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-02 o 15:42, J.F. pisze:

    TOIP nie pobrał.

    > Ale odnosisz sie do tabeli oplat i prowizji Banku, a nie sklepu :-)

    O właśnie - Ryanair i inne linie lotnicze pobierają opłatę za płatność
    kartą przez internet. Pewnie oficjalnie. Krzywda im się nie dzieje :)

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2017-12-02 17:40:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > O właśnie - Ryanair i inne linie lotnicze pobierają opłatę za płatność
    > kartą przez internet. Pewnie oficjalnie. Krzywda im się nie dzieje :)

    A takie opłaty jakiś mały sklepik śmiałby wprowadzić?! ;-)

    https://pl.wikiquote.org/wiki/Wespazjan_Kochowski

    --
    A. Filip

  • 28. Data: 2017-12-02 19:52:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-12-17 o 13:58, A. Filip pisze:

    > No to opierdalaj sieci karciane za nie egzekwowanie kar umownych.

    Po co? W każdym przypadku, gdy próbowano naliczyć opłatę interweniowałem
    i w żadnych z tych sklepów po upływie jakiegoś miesiąca nikt już
    prowizji nie próbował pobierać. Nigdy się nie pieniaczę z pracownikiem
    sklepu, bo to nie jego wina, że ma idiotę szefa. Nikt klepu nie zmusza
    do akceptacji kart przecież.

  • 29. Data: 2017-12-02 19:58:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-12-17 o 15:41, J.F. pisze:

    > Troche bym sie dziwil, gdyby sklep naliczyl, a kontrola to
    > zakwestionowala i powiedziala, ze sie nie nalezy ... ale rozne sa
    > pomysly kontrolujacych :-)

    Naliczenie nienależnego VAT-u klientowi, to normalne zwykłe oszustwo
    niezależnie od kwoty. Dość ryzykowne, jeśli ktoś złoży zawiadomienie.

  • 30. Data: 2017-12-02 20:40:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Naliczenie nienależnego VAT-u klientowi, to normalne zwykłe oszustwo
    > niezależnie od kwoty. Dość ryzykowne, jeśli ktoś złoży zawiadomienie.

    Nikt tu VATu nie nalicza klientowi. Cena jest znana i jest to cena
    brutto. To, ile zapłaci z tego VATu sklep, to już odpowiedzialność
    sklepu - lepiej, aby zapłacił za dużo, niż za mało.

    --
    Liwiusz