  • 11. Data: 2017-12-01 19:31:04
    Temat: Re: Czy sklep może pobierać prowizję za płatność kartą ?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-12-17 o 19:22, J.F. pisze:

    > Szczegow to juz nie pamietam - placiles gotowka, to placiles 200,
    > zgodnie z oferta,
    > a czy karta doliczali 2%, czy 4.08 to juz malo istotne :)
    > Tak czy inaczej - nie brali zadnej prowizji za platnosc kartą :-)
    > Teraz masz np tak
    > https://www.morele.net/pokaz_pomoc/101/

    Na stacjach paliw spotkałem się z praktyką, że jak płacisz gotówką, to
    dają upust. To daje mniej więcej analogiczny skutek, ale nie da się na
    to nic poradzić. Natomiast wrzucenie w paragon prowizji bedzie sklep
    sporo kosztować.

  • 12. Data: 2017-12-01 19:56:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale sklep pobrał.

    Ale to nie prowizja, tylko cena.

    > Na zdrowy rozsądek, to bank ma obie tak to umowami
    > zapewnić, by było darmowe.

    Na zdrowy rozsądek, to nie rola banku, aby ustalać politykę cenową
    sprzedawców.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2017-12-01 22:13:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 grudnia 2017 16:56:13 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Ty masz umowę z bankiem. Bank zapewnił Cię, że zakupy kartą będą
    > darmowe. Nie Twoja sprawa, jak on to zrobi. Reklamuj w banku.

    Ale jaką mu radzisz reklamacje słać do banku?
    Zastanów ie dobrze?
    Bank jakąś prowizję mu pobrał czy coś w tym stylu?
    W sklepie zapłacił za towar/usługę- bank pewnie żadnej prowizji nie wynikającej z
    TOIP nie pobrał.
    A że sklep coś tam sobie doliczył?- może usługę "podanie terminala" doliczył czy co w
    ten deseń. Nie wolno mu?
    Jeśli reklamacja to do sklepu że zapłacił za cos czego nie zamawiał. Jeśli tak było

  • 14. Data: 2017-12-01 23:15:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-12-17 o 19:56, Liwiusz pisze:

    > Ale to nie prowizja, tylko cena.

    Nie czytałeś pierwszego postu, czy z jakiegoś powodu twierdzisz, że wpis
    "na paragonie pisze - prowizja za sprzedaz karta czy cos takiego"
    dokumentuje sprzedaż?

  • 15. Data: 2017-12-02 00:48:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie czytałeś pierwszego postu, czy z jakiegoś powodu twierdzisz, że wpis
    > "na paragonie pisze - prowizja za sprzedaz karta czy cos takiego"
    > dokumentuje sprzedaż?

    Dokumentuje cenę za transakcję, która się odbyła. Jak rozumiem, za
    dobrowolnym porozumieniem stron.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-12-02 09:44:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-12-17 o 00:48, Liwiusz pisze:

    > Dokumentuje cenę za transakcję, która się odbyła. Jak rozumiem, za
    > dobrowolnym porozumieniem stron.

    A VAT od czego liczyli?

  • 17. Data: 2017-12-02 09:54:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-12-17 o 22:13, Kris pisze:

> [...]
    w ten deseń. Nie wolno mu?
    > Jeśli reklamacja to do sklepu że zapłacił za cos czego nie zamawiał. Jeśli tak

    Twój tok rozumowania jest niedorzeczny. A jaką by prowizje od transakcji
    bezgotówkowej mógł mieć na myśli bank w TOiP, jeśli nie tę od transakcji?

  • 18. Data: 2017-12-02 10:52:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A VAT od czego liczyli?

    Nie wiem, nie widziałem paragonu. Niemniej jendak co to by nie było,
    jeśli to jest 23%, to nie ma się do czego przyczepić.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2017-12-02 10:54:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    TOIP nie pobrał.

    > Twój tok rozumowania jest niedorzeczny. A jaką by prowizje od transakcji
    > bezgotówkowej mógł mieć na myśli bank w TOiP, jeśli nie tę od transakcji?

    To oczywiste - mają na myśli prowizję, którą pobiera bank ponad sumę
    zatwierdzoną PINem/podpisem. Tak jak za wypłatę z bankomatu masz
    prowizję ponad kwotę wypłaty. Ale już to, na co wydasz zapłacone
    pieniądze (albo ile zapłacisz sklepowi w ramach potwierdzonej PINem
    transakcji) to już nie jest sprawa banku.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2017-12-02 12:32:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > pieniądze (albo ile zapłacisz sklepowi w ramach potwierdzonej PINem
    > transakcji) to już nie jest sprawa banku.

    Prawniczo-precyzyjnie: Bank nie musi uznać że to jest jego sprawa.

    Jak rozumiem za takie "ekstra sklepowe opłaty" typowo bierze się operator
    danego systemu karcianego a nie bank. Bank _za darmo_ miałby świadczyć
    usługi (prawne) sieci karcianej? Toż to nie po kapitalistycznemu :-)

    Jakby takie opłaty były nie za kartę w ogóle (kartę dowolnego banku) ale
    za kartę konkretnego banku to podejście banku zapewne byłoby już inne.
    Sieci karciane biorą (wysoką) prowizję? To niech ruszają _swoją_ ciężką dupę.

    --
    A. Filip