  • 11. Data: 2004-09-03 15:07:29
    Temat: Re: Czy samobójstwo jest karalne ?
    Od: Dredd<...@...pl>

    > można by spróbować oskarżyć go o usiłowanie
    > przestępstwa

    > Wyłudzenie to chyba 289 par.1 a nie 298. Poprzestwawiałeś cyferki ;-
    )

    Cyferki są zapewne nie poprzestawiane :)

    Art. 298. § 1. Kto, w celu uzyskania odszkodowania z tytułu umowy
    ubezpieczenia, powoduje zdarzenie będące podstawą do wypłaty
    takiego odszkodowania,
    § 2. Nie podlega karze, kto przed wszczęciem postępowania karnego
    dobrowolnie zapobiegł wypłacie odszkodowania.

    Poza tym art. 289 k.k. to zabór pojazdu mechanicznego w celu
    krótkotrwałego uzycia

    Art. 289. § 1. Kto zabiera w celu krótkotrwałego użycia cudzy pojazd
    mechaniczny,

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2004-09-04 06:35:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Sep 2004, Johnson wrote:

    >+ użytkownik - - napisał(a) w wiadomości:
    >+
    >+ > Co mówi prawo polskie w przypadku udowodnienia przygotowywania się do
    >+ > popełnienia samobójstwa ?
    >+
    >+ Przygotowanie do samobójstwa nigdy nie będzie karalne.

    Ostrożnie - w Hiszpani AFAIK *jest*.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-09-04 06:52:18
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości
    ezjan.zabrze.pl:

    > Ostrożnie - w Hiszpani AFAIK *jest*.
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Ja mówię o Polsce i obecnym stanie prawnym.

    --
    JOHNSON :)

  • 14. Data: 2004-09-04 07:31:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Sep 2004, Johnson wrote:
    [...]
    >+ > >+ Przygotowanie do samobójstwa nigdy nie będzie karalne.
    [...]
    >+ Ja mówię o Polsce i obecnym stanie prawnym.

    Czas przyszły w wypowiedzi zabrzmiał dwuznacznie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-09-04 16:37:02
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

> [...]
    > § 2. Nie podlega karze, kto przed wszczęciem postępowania karnego
    > dobrowolnie zapobiegł wypłacie odszkodowania.

    Tak na marginesie, to istnieją ubezpieczenia na życie, które UWZGLĘDNIAJĄ
    samobójstwo w okresie późniejszym niż 2 lata od daty zawarcia ubezpieczenia:
    np. w CU - sam takie mam:)
    Pozdrawiam:)