  • 1. Data: 2004-09-02 09:04:02
    Temat: Prosze o porade, mam problem z ZUS-em...
    Od: "MZ" <h...@p...onet.pl>

    Uzbierało sie mi sie troche zaległości w ZUS. Uzbierałem troche środków które
    chce wpłacić, ale dobijają mnie odsetki. ZUS twierdzi że nie może z nimi nić
    zrobić. Prosze Was o sugestie jak z nimi rozmawiać i jakie argumenty poruszać,
    aby zmiejszyć lub anulować te odsetki?

    thx

  • 2. Data: 2004-09-02 13:30:19
    Temat: Re: Prosze o porade, mam problem z ZUS-em...
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    Użytkownik "MZ" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Prosze Was o sugestie jak z nimi rozmawiać i jakie argumenty poruszać,
    > aby zmiejszyć lub anulować te odsetki?

    Sprawdz czy nie spelniasz warunkow opisanych w
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1365.htm. Ale wowczas nie same odsetki,
    a podstawa, a wraz z nia odsetki.

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 3. Data: 2004-09-03 08:04:50
    Od: "jupi" <t-net(malpa)go2.pl>

    Witam

    Użytkownik "Marcin" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Prosze Was o sugestie jak z nimi rozmawiać i jakie argumenty poruszać,
    >
    > Sprawdz czy nie spelniasz warunkow opisanych w

    Powiedzmy ze podlegam pod par. 3.1. pkt 1 czyli:
    1) gdy opłacenie należności z tytułu składek pozbawiłoby zobowiązanego i
    jego rodzinę możliwości zaspokojenia niezbędnych potrzeb życiowych

    W tej chwili utrzymuje "rodzine", nie jestesmy narazie po slubie,
    spodziewamy sie dziecka... Moje "dochody" sa nieregularne i ledwo
    wystarczaja na oplaty. Moja druga polowa nie pracuje. Czy w takim wypadku
    moge sie ubiegac o umozenie? Wyglada na to ze tak. Gdy zadzownilem do ZUSu
    to Pani X powiedziala ze to przysluguje tylko w przypadku gdy jestem
    obloznie chory....
    Macie moze z tym jakies doswiadczenia? Jakie zebrac dokumenty... Jakie
    podanie napisac?

    Dziekuje

    Pozdrawiam
    jupi

  • 4. Data: 2004-09-03 10:09:45
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    Użytkownik "jupi" <t-net(malpa)go2.pl> napisał w wiadomości

    Gdy zadzownilem do ZUSu
    > to Pani X powiedziala ze to przysluguje tylko w przypadku gdy jestem
    > obloznie chory....

    Pani X moze mowic co chce. Kazdy przypadek jest rozpatrywany jednostkowo.

    > Macie moze z tym jakies doswiadczenia? Jakie zebrac dokumenty... Jakie
    > podanie napisac?

    Napisz wniosek, powolaj sie na przytoczone rozporzadzenie w zwiazku z
    artykulem 28 ust. 3a, 3b, 4, uzasadnij trudna sytuacja (opisz), wyslij
    poleconym albo dostarcz osobiscie (pamietaj o potwierdzeniu przyjecia na
    kopii) i czekaj na doslanie papierow (oswiadczenie o niekorzystaniu w
    ostatnich 3 latach z pomocy publicznej i kwestionariusz z pytaniami o
    majatek, prowadzona dzialalnosc, miejsca pracy, rodzine, osoby na
    utrzymaniu, itd.). Wypelnij je i odeslij. Jezeli nie sprobujesz, bo
    przestraszysz sie Pani X z ZUSu, niczego w tej materii nie osiagniesz.

    --
    Pzdr.
    Marcin