  • 1. Data: 2004-09-02 10:03:52
    Temat: Podwojne ubezpieczenie OC auta - problem natury prawnej
    Od: "PolSAR" <S...@c...pl>

    Witam

    Na poczatku tego roku zakupilem auto. Po 2 tyg przerejestrowalem go i
    ubezpieczylem (oc).
    Obecnie - tj po ponad pol roku ubezpieczyciel zbywcy tego auta neka mnie
    wezwaniami do zaplaty 2-giej raty ubezp. OC w jego towarzystwie.

    Fakt ze nic nie robilem z tym ubezpieczeniem ktore dostalem od zbywcy - nikt
    mi nic nie powiedzial - ani on, ani moj zasmarkany agent ubezpieczeniowy -
    ze nie wspomne o firmie ubezp.zbywcy auta.

    Jakie maja prawa dochodzenia tej wierzytelnosci ?
    Czy ewentualne moje tzw "olanie" tematu bedzie mialo jakies skutki prawne -
    chodzi tu o naleznosc 95zl.
    Beda mi nasylac komornika ? Jak sadzicie !

    Prosze o porade

    Pozdrawiam

    Pawel

  • 2. Data: 2004-09-02 19:10:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "PolSAR" <S...@c...pl> napisał:

    >Fakt ze nic nie robilem z tym ubezpieczeniem ktore dostalem od zbywcy - nikt
    >mi nic nie powiedzial - ani on, ani moj zasmarkany agent ubezpieczeniowy -
    Należało wypowiedzieć umowę (zbywcy) lub korzystać z niej do końca.
    Niestety nieznajmość prawa szkodzi tylko tobie-powinieneś to wiedzieć.

    >Beda mi nasylac komornika ? Jak sadzicie !
    Mogą swe roszczenia skierować do sądu, którą przegrasz i wtedy
    komornik.

    Artur Golański