  • 1. Data: 2005-09-20 19:21:44
    Temat: Czy sąd może odmówić oskarżonemu obrońcy z urzędu?
    Od: szkutnik <s...@o...pl>

    Witam grupowiczów.
    Czy sąd może j.w. ?
    Pomimo trudnej sytuacji finansowej - oboje małżonkowie na bezrobociu już
    bez prawa do zasiłku i dwoje małych dzieci na utrzymaniu?
    Sędzia motywuje swoją decyzję tym iż, cytuję:
    ..." Oskarżony jest z zawodu informatykiem a więc posiada atrakcyjny zawód
    i ma możliwość zarobkowania. Posiada również ziemię rolną...."
    koniec cytatu.
    Taaa. Niby racja, tylko że:
    1) NIKT nie zatrudni 40-o letniego informatyka - każdy woli studenta...
    2) Ziemia rolna to zaledwie 1,5 ha (poniżej 1 przeliczeniowego) i jak
    twierdzą inne urzędy (ZUS, Gmina itp) jest jej za mało aby być rolnikiem.
    Do tego ta ziemia leży odłogiem od 5 lat i jest to zachwaszczony ugór -
    niby czym mam ją uprawić?! Szpadlem i grabiami i ręczną kosą? To jest
    bowiem całe wyposażenie owego "gospodarstwa"

    Więc jak to jest?
    Obywatel w polsce ma prawo do obrońcy, czy nie...
    Czy mogę się jakoś odwoływać - i w ogóle co robić?

    Pierwsza rozprawa już się odbyła - Sędzia powiedział namoją ponowną prośbę
    o ustanowienie obrońcy że: ...ten wniosek został już odrzucony i nie
    będzie go rozpatrywał ponownie..." i dodał to co dałem w pierwszym cytacie.

    Dodam jeszcze tylko iż nastawienie jest oczywiste - aby mi "dokopać" choć
    sprawa wcale tak oczywista nie jest - bynajmniej.
    Sprawa z urzędu, pokrzywdzeni niby są, ale oświadczyli iż nie czują się
    pokrzywdzeni, że otrzymali pełne zadośćuczynienie i niczego więcej nie
    chcą.

    Więc raz jeszcze: CO ROBIC?

  • 2. Data: 2005-09-20 19:50:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szkutnik napisał(a):

    > Więc raz jeszcze: CO ROBIC?

    Obligatoryjnosc obrony z urzedu zachodzi tylko w okreslonych kategoriach
    spraw. Co prawda nie piszesz o jaka sprawe chodzi, ale raczej nie jest
    to ta z tej kategorii.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-09-20 20:22:09
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "szkutnik" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Więc raz jeszcze: CO ROBIC?

    Olewac terminy rozpraw, sad zastosuje areszt tymczasowy - wowczas obronca
    bedzie przyslugiwal :)
    Dodatkowo zaoszczedzi sie na wikcie i opierunku

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-09-20 20:23:14
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "szkutnik" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Więc raz jeszcze: CO ROBIC?

    Dodatkowo - jesli bedzie grzywna a nie bedzie bezwzglednej odsiadki, sad
    zaliczy AŚ na poczet grzywny - korzysc wiec bedzie potrojna.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-09-20 22:26:23
    Od: Robi <r...@i...pl>

    SDD napisał(a):

    > Olewac terminy rozpraw, sad zastosuje areszt tymczasowy - wowczas obronca
    > bedzie przyslugiwal :)

    Dlaczego ?

  • 6. Data: 2005-09-21 02:54:16
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    SDD napisał(a):
    > Olewac terminy rozpraw, sad zastosuje areszt tymczasowy - wowczas obronca
    > bedzie przyslugiwal :)

    ?

    KG

  • 7. Data: 2005-09-21 07:00:06
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Robi" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego ?

    No tak - racja - tylko jesli I instancja jest Sad Okregowy.
    Sorry

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2005-09-22 06:57:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szkutnik napisał(a):

> [...]
    > zachwaszczony ugór - niby czym mam ją uprawić?! Szpadlem i grabiami i
    > ręczną kosą? To jest bowiem całe wyposażenie owego "gospodarstwa"

    Sprzedaj ziemię, skoro jej nie uprawiasz będziesz miał na obrońcę.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 9. Data: 2005-09-22 10:07:01
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 22 wrz o godzinie 08:57, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > Sprzedaj ziemię, skoro jej nie uprawiasz będziesz miał na obrońcę.

    i zostawi kasę u ciebie - co?
    Wsadż sobie głęboko swoje rady - może wizyta u proktologa Ci pomoże.

    --
    Herbi
    22-09-2005 12:07:00

  • 10. Data: 2005-09-22 10:08:12
    Od: poreba <d...@p...com>

    Johnson <j...@n...pl> niebacznie popelnil

    > Sprzedaj ziemię, skoro jej nie uprawiasz będziesz miał na
    > obrońcę.
    Taaa, a sądy jak się nie wyrabiają z terminami niech "se"
    dokupią sal i zatrudnią więcej sędziów/sekretarek?

    --
    pozdro
    poreba