  • 1. Data: 2005-09-20 19:18:30
    Temat: zadatek - jak sporzadzic umowe oraz BD klientow
    Od: " pablos99" <p...@g...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow. Poniewaz na grupie roznie to bywalo z zadatkiem
    i ciezko bylo sie zorientowac podejmuje temat jeszcze raz. Otoz.. chcielibysmy
    w naszym sklepie pobierac zadatek. Przykaldowa sytuacja:

    Pralka kosztuje 1000 pln.
    Klient przychodzi i mowi ze kupi ja od nas i chce ja zakupic w ciagu 2
    tygodni, albo do wyznaczonego terminu - np do 1 pazdziernika musimy ja mu
    dostarczyc.
    Klient placi nam zadatek 100 pln - czyli jesli dobrze to rozumiem pieniadze
    ktore jesli transakcja przebiega bez zarzutu zaliczona jest w poczet tego
    towaru. (czyli zadatek 100 + 900 reszta ceny). I jesli klient sie rozmysli to
    my jako sprzedajacy mamy prawo zachowac zadatek, a jesli nie wywiazemy sie z
    umowy - czyli nie dostarczymy na czas jestesmy zobowiazani zaplacic klientowi
    wartosc dwukrotna zadatku.

    Pytanie pierwsze: czy to co napisalem powyzej jest zgodne z prawem?

    Pytanie drugie: co w takiej umowie powinno byc zawarte? jak ja sporzadzic? w
    dwoch kopiach + a/a? Musi byc na tym pieczatka i podpisy, adres zamieszkania
    klienta i adres naszego sklepu, data, miejsce podpisania umowy.

    Pytanie trzecie: Czy są jakies przyklady tego typu umow, ktoś juz sporzadzal?

    Pytanie czwarte: Gdzie ewentualnie klient moze dohcodzic swoich praw i jak
    szybko takie sprawy sa zalatwiane?

    Oraz druga kwestia troche krotsza. Chcielibysmy zrobic baze danych naszych
    klientow - np imie i nazwisko, adres zamieszkania, telefon, e-mail. Jaka i czy
    w ogole klauzule zamiescic?