  • 11. Data: 2002-04-24 12:07:49
    Temat: Re: Czy provider ma do tego prawo ???
    Od: "Artur" <r...@a...pl>

    "Tomasz Śląski" <t...@p...pl> wrote in message
    news:aa64vm$1mk$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > 2
    > popatrzec
    >
    > Khem... nie do końca jest tak, jak mówisz.
    > Jak myślisz, po co operatorowi sieci kablowej potrzebny jest MAC adress
    > karty sieciowej ?
    Chyba MAC sluży do tego, aby tylko ta karta sieciowa mogla kontaktować sie z
    serwerem sieci. Ale do powyżej opisanej sytuacji chyba nie ma to znaczenia.
    Pozostałe komputery porozumiewają się z internetem za pośrednictwem domowego
    serwera, pomimo że korzystaja fizycznie z jednego kabla. Kwestia
    udowodnienia.

    > To tez nie do końca jest prawda. W przypadku WWW czy mail 'prawie' da sie
    > tak zrobić.
    Prawie ? Myślę, że całkowicie.

    > Natomiast przypadku innych usług wymagajacych pracy on line - nie da się.
    > IMHO, jesli operator zabrania dzielenia łacza, to jakiekolwiek próby
    > obejscia
    > tematu - aczkolwiek mozliwe technicznie - są niezgodne z podpisanym przez
    > abonenta regulaminem.
    Racje na pewno masz, nie jestem prawnikiem :) Ale sposób wykorzystania
    koputera podłączonego do sieci nie jest określony w umowie. Czy jeslibym
    usiadł przy serwerze i sciagnął do cachu wszystkie interesujace mnie grupy
    dyskusyjne, kilka stron internetowych, poczte, a następnie korzystałbym z
    tego na domowych komputerach byloby to obejscie ? Dalej, jesli bym polaczyl
    sie z serwerem, np. telnetem i z mojego domowego komputera wydal te
    polecenia, to byloby to obejscie ? A proxy jest protokolem, który to
    automatyzuje. Chyba że ma tu znaczenie szybkość i automatyzacja, ale
    faktycznie bezpośrednio komputery domowe nie łączą sie z internetem.
    Oczywiście usługi online pozostają poza tym, ale gdyby z nich zrezygnowac,
    chyba reszta bylaby legalna.

    Artur.

  • 12. Data: 2002-04-24 13:26:02
    Od: Tomasz Śląski <t...@p...pl>

    "Artur" <r...@a...pl> napisał:

    > Chyba MAC sluży do tego, aby tylko ta karta sieciowa mogla
    > kontaktować sie z
    > serwerem sieci.

    MAC addres jest potrzebny operatorowi do tego, aby nie było pajeczarstwa w
    postaci prostego podpinania hubów czy switchy.
    Wpuszcza ruch tylko z zarejestrowanych kart sieciowych i tyle.

> [...]
    > domowego
    > serwera, pomimo że korzystaja fizycznie z jednego kabla.

    Tak, jesli mówimy tu o maskaradzie. Wtedy cały ruch wyglada, jak na
    wychodzacy z jednego komputera - nawet MAC address sie zgadza ;-)

    > Kwestia udowodnienia.

    Trudne, ale wykonalne ;-)

    > Racje na pewno masz, nie jestem prawnikiem :) Ale sposób
    > wykorzystania
    > koputera podłączonego do sieci nie jest określony w umowie.

    Ja też nie jestem prawnikiem - patrz sig ;-)
    Poza tym nie widziałem umowy :-)

> [...]
    > polaczyl
    > sie z serwerem, np. telnetem i z mojego domowego komputera wydal te

    Sensowna argumentacja :-)

    > A proxy jest protokolem,

    Proxy nie jest protokołem - jest usługą :-)

> [...]
    > faktycznie bezpośrednio komputery domowe nie łączą sie z internetem.
    > Oczywiście usługi online pozostają poza tym, ale gdyby z nich

    Trudno sie przyczepić do sensowności Twojej argumentacji i tutaj, tylko co
    umowa z opem kablówki na to ??

    Pozdrawiam :-)

    --
    TOM BAFH NT/W2K/Linux/MAC/NetWare
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 13. Data: 2002-04-24 13:39:38
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 24 Apr 2002, Tomasz Śląski wrote:

    > Nie sadze, aby zmienili regulamin wprowadzajac zapis o zakazie udostepniania
    > łacz SDI.
    > Wiesz, ile sieci domowych/osiedlowych by poszlo z torbami ??

    A czemu TPSA ma dbać o te sieci?

    > O rabanie z tego tytułu nie wspomnę.

    I tego się tak boją?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 14. Data: 2002-04-24 14:10:13
    Od: "Deckard" <d...@b...pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > postaci prostego podpinania hubów czy switchy.
    > Wpuszcza ruch tylko z zarejestrowanych kart sieciowych i tyle.

    Zgadza sie. Jesli zrobisz sobie prosta siec (np. taka jak w przypadku
    udostepniania SDI) to automatycznie masz blokowane adresy MAC wszystkich
    kart sieciowych. Wiem, bo juz to przerabialem :-(

    > Tak, jesli mówimy tu o maskaradzie. Wtedy cały ruch wyglada, jak na
    > wychodzacy z jednego komputera - nawet MAC address sie zgadza ;-)

    Ale jak w prosty sposob zrobic routing pomiedzy dwoma pulami adresow
    nieroutowalnych???
    Sorki, ale w tym temacie to jestem dyletantem :-(

    > Ja też nie jestem prawnikiem - patrz sig ;-)
    > Poza tym nie widziałem umowy :-)

    Jak chcesz, to moge Ci podeslac ten fragment umowy :-). W umowie nie wyglada
    to tak tragicznie: jest tylko zastrzezenie, ze nie mozna podlaczac wiecej
    kompow do modemu kablowego bez zgody kablowki. Czyli spinajac kilka kompow w
    siec nie lamie sie tego punktu regulaminu, bo do modemu defacto podlaczony
    jest tylko jeden. Chodzi mi jednak o znalezienie na nich jakiegos paragrafu,
    aby przestali blokowac (i odblokowali juz zablokowane) adresy MAC kart
    sieciowych.
    --
    Pozdro

    Matti
    d...@b...pl

  • 15. Data: 2002-04-24 14:13:42
    Od: Tomasz Śląski <t...@p...pl>

    "Deckard" <d...@b...pl> napisał:

    > Ale jak w prosty sposob zrobic routing pomiedzy dwoma pulami adresow
    > nieroutowalnych???
    > Sorki, ale w tym temacie to jestem dyletantem :-(

    Robi sie NTG -> podeślij, co masz na priv.

  • 16. Data: 2002-04-24 14:23:44
    Od: Tomasz Śląski <t...@p...pl>

    "Deckard" <d...@b...pl> napisał:

> [...]
    > to tak tragicznie: jest tylko zastrzezenie, ze nie mozna podlaczac
    > wiecej kompow do modemu kablowego bez zgody kablowki.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No to ja przepraszam :-) Robiac maskaradę nie podłaczasz wiecej kompów
    niz jeden do kablówki.
    Resztę podłaczasz do _swojej_wlasnej_sieci, nie do modemu :-)
    Myślałem, ze w umowie jest zapis "nie wolno dzielić łącza na wiecej
    komputerów niz określone w umowie blah blah blah" bo wtedy to byłoby
    co innego :-)

    > Chodzi mi jednak o znalezienie na nich jakiegos paragrafu,
    > aby przestali blokowac (i odblokowali juz zablokowane) adresy MAC
    > kart
    > sieciowych.

    Proste - odłaczyć zbedne kompy na 'krzywo' postawionej sieci -
    napisac, ze wymieniłeś kartę sieciową (i zrób to faktycznie)
    a potem postawic porzadną maskaradę.

  • 17. Data: 2002-04-24 14:26:47
    Od: Tomasz Śląski <t...@p...pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał:

    > I tego się tak boją?

    Nie zmienia sie zasadniczych reguł w trakcie gry.
    Jak sie zrobił raban na całą Polskę o limity ściagania danych w
    Neostradzie, to jakoś z nich zrezygnowali...

  • 18. Data: 2002-04-24 20:59:42
    Od: "Konik" <k...@b...gnet.pl>

    "Raffa" <r...@i...pl> wrote:
    > gloopota totalna !
    > provider wlączając odpowiednie porty userowi - zazwala na obsługe ruterów
    > lub nie a co do umowy :

    To jest kompletna bzdura. Nie da sie zablokowac maskarady ani serwera
    posredniczacego.
    Jesli ktos jest bardzo ostrozny, to ciezko jest nawet udowodnic, ze sie z
    czegos takiego korzysta na podstawie analizowania pakietow.

    > a kt oci udowadni ze ten drugi komuter podłączony do pierwszego (rutera)
    > korzysta z interentu - przeciez on faktycznie korzystaa z zasobów/usług
    > udostępnianych przez komp pierwszy

    Jesli uzytkownik nie bedzie uwazal to sposobow na udowodnienie jest kilka.

    --
    Bartosz Konefal
    k...@b...gnet.pl