  • 1. Data: 2002-04-23 12:20:10
    Temat: transport drogowy
    Od: "Aga" <j...@i...pl>

    Mam kilka pytan z zakresu prawa drogowego:
    1. czy posiadajac prawo jazdy kat. B mozna prowadzic pojaz, u ktorego w
    dowodzie jest napisane "dopuszczalna masa calkowita 3500 kg"
    2. czy taki wpis zobowiazuje do uiszczenia oplaty drogowej
    3. czy potrzebna jest licencja na ww. pojazd?

    Pozdrawiam, A.

  • 2. Data: 2002-04-24 08:24:48
    Temat: Re: transport drogowy
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2. czy taki wpis zobowiazuje do uiszczenia oplaty drogowej
    > 3. czy potrzebna jest licencja na ww. pojazd?

    Nie jestem specjalista, ale na mój gust ;)
    1. prawo jazdy kat. B uprawnia do poruszania się pojazdami do 3,5 tony.
    w świetle przepisów są to samochody osobowo-ciężarowe i tzw. dostawcze.
    Większość samochodów dostawczych tonaż ma właśnie do 3,5 tony (transity
    itd..)
    i ja takimi samochodami jeździłem a prawka mi policja szanowna nie
    zabrała.
    2. Jakiej opłaty drogowej ?
    3. licencji na takiż pojazd nie potrzeba i nigdy potrzebna nie była.
    Jeżeli się nie mylę i dobrze interpretuję samochód dostawczy do 3,5
    tony....
    to moj kolego ma takie samochody od 96 roku i licencji na żaden z nich nie
    wyrabiał, nie kupował
    i nie załatwiał w żaden inny sposób.

    Tak więc może dużo tutaj nie pomogę, ale zawsze jakiś odzew.
    Pozdrawiam.