  • 11. Data: 2019-04-17 12:41:48
    Temat: Re: Czy producent może narzucić minimalną cenę? Zmowa cenowa.
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Apr 2019 10:59:29 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Jeśli to ceny refundowane na receptę, to muszą być stałe we wszystkich
    > aptekach.

    Wpisałem do wyszukiwarki
    https://www.mp.pl/pacjent/leki/items
    3 losowo wybrane nazwy i wszystkie paski są refundowane, przy czym Miroo
    podał ceny z pełną odpłatnością. Jeśli jest ubezpieczony zapłaci 30% tych
    kwot.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2019-04-17 13:23:23
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-17 o 12:41, Olin pisze:

> [...]
    > podał ceny z pełną odpłatnością. Jeśli jest ubezpieczony zapłaci 30% tych

    Ubezpieczony to mało, musi mieć receptę :)
    Ciekawe czy muszę wysłać teściową do diabetologa, czy wystarczy lekarz
    pierwszego kontaktu.
    No i pewnie wizyta do powtórki co 2-3 miesiące po nowe recepty :(

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2019-04-17 13:26:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 11:49, Miroo pisze:

    > No niby tak, ale jeżeli odpłatność jest 30%, to chyba nie
    > przeszkadzałaby nikomu (a zwłaszcza dopłacającemu) niższa cena. Co
    > innego wyższa, bo wyższa cena to wyższa dopłata do towaru.
    >
    > No chyba, że dopłacane jest "z góry" ustaloną kwotą (prostsze w
    > realizacji), a nie po sprzedaży, wg ceny sprzedaży.

    1. Chcesz, aby chleb kosztował 1zł.
    2. Dopłacasz zatem 2zł.
    3. Jeśli się okazuje, że chleb wówczas może kosztować 0,50zł, to znaczy,
    że do osiągnięcia zamierzonego celu wystarczy, abyś dopłacił 1,50zł, a
    nie 2zł.
    4. Jeśli zatem koncern chce konkurować ceną, to musi się też pogodzić z
    tym, że dostanie mniej dopłaty.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2019-04-17 13:52:54
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-17 o 13:26, Liwiusz pisze:

> [...]
    > nie 2zł.
    > 4. Jeśli zatem koncern chce konkurować ceną, to musi się też pogodzić z

    Ad.4.
    A czym to się różni od zwykłej konkurencji cenowej? Też się godzi na
    mniejszy zysk od sztuki (ale może większy sumarycznie).

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2019-04-17 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Zasadniczo wynika to z tego, że jeśli chleb kosztuje 3zł, a ty
    > zechcesz dopłacać do jego ceny 2zł, to chciałbyś mieć możliwość
    > pilnowania, aby był sprzedawany po 1zł, a nie po 1,50zł na przykład.

    nie nie nie!

    W naszym przypadku jest tak, ze chceb kosztuje 3zł, dopłacasz 2zl i
    chcesz pilnowac zeby nie był sprzedawany po 20gr!!!
    Tak, apteki sprzedawały taniej i dlatego pojawiła się stała cena na leki
    z refundacją.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 16. Data: 2019-04-17 14:07:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 13:52, Miroo pisze:

    > Ad.4.
    > A czym to się różni od zwykłej konkurencji cenowej? Też się godzi na
    > mniejszy zysk od sztuki (ale może większy sumarycznie).

    Tym, że sponsor uważa, że jeśli koncern chce mniej zarabiać, to powinien
    zrezygnować z części dotacji, a nie obniżać cenę.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2019-04-17 14:08:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 13:59, Budzik pisze:
> [...]
    > chcesz pilnowac zeby nie był sprzedawany po 20gr!!!
    > Tak, apteki sprzedawały taniej i dlatego pojawiła się stała cena na leki

    Właśnie tak to wygląda. Nie chcę, aby był sprzedawany po 20gr, bo nie
    chcę robić konsumentom aż tak dobrze. Chce, aby był sprzedawany po 1zł,
    a jeśli koncern chce zrezygnować z 80gr zysku, to mogę mu zacząć
    dopłacać 1,20zł zamiast 2zł.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2019-04-17 14:21:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zasadniczo wynika to z tego, że jeśli chleb kosztuje 3zł, a ty
    >zechcesz dopłacać do jego ceny 2zł, to chciałbyś mieć możliwość
    >pilnowania, aby był sprzedawany po 1zł, a nie po 1,50zł na przykład.

    Choc tak do konca nie rozumiem, czemu nie doplacac wszystkim 2 zl,
    a klientom i sklepom zostawic decyzje czy wola kupic
    za 1zl, 1.50 czy za 80 gr.

    Dwa razy drozej - to juz jest jakis argument :-)

    Choc tak prawde mowiac ... jak czlowiek chory, to nie powinno sie go
    ganiac po aptekach, w poszukiwaniu tanszych lekow.

    J.

  • 19. Data: 2019-04-17 14:23:30
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-17 o 14:07, Liwiusz pisze:

    >>> 2. Dopłacasz zatem 2zł.

    > Tym, że sponsor uważa, że jeśli koncern chce mniej zarabiać, to powinien
    > zrezygnować z części dotacji, a nie obniżać cenę.

    No to trochę dziwne, że sponsor, który dopłacając obniża cenę dla
    klienta końcowego, chce aby płacił on więcej :)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2019-04-17 14:25:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Apr 2019 13:23:23 +0200, Miroo napisał(a):

    > Ciekawe czy muszę wysłać teściową do diabetologa, czy wystarczy lekarz
    > pierwszego kontaktu.

    Jeśli specjalista zaleci jakieś leki, to potem recepty bez problemu
    wypisuje lekarz pierwszego konfliktu.

    > No i pewnie wizyta do powtórki co 2-3 miesiące po nowe recepty :(

    Od dwóch albo trzech lat lekarze mogą wystawić receptę pokrywającą
    czteromiesięczne zapotrzebowanie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek