  • 1. Data: 2019-04-17 08:46:48
    Temat: Czy producent może narzucić minimalną cenę? Zmowa cenowa.
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    Witam
    Patrzyłem ostatnio na Ceneo na paski do glukometrów:

    GLUCOMAXX - wszystkie* apteki równo 38,65zł
    ONETOUCH SELECT(R) PLUS - wszystkie* apteki równo 38,55zł
    ACCU CHECK PERFORMA NANO - wszystkie* apteki równo 38,93zł
    ACCU-CHEK ACTIVE - wszystkie apteki równo 38,37zł
    CONTOUR TS - wszystkie* apteki równo 39,33zł
    ABRA - wszystkie* apteki równo 38,48zł
    CARE SENS N - wszystkie apteki równo 38,93zł
    EVERCARE - wszystkie apteki równo 37,80zł

    *pojedyncze odstępstwa od podanej ceny, jeśli tańsze to pewnie kończy
    się termin lub z importu równoległego

    Po pierwsze:
    Czy to zgodne z prawem, że producent/dystrybutor narzuca cenę minimalną?

    Po drugie:
    Wyraźnie widać zmowę cenową producentów/dystrybutorów. Dlaczego nikt z
    tym nic nie robi?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-04-17 09:35:39
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.04.2019 o 08:46, Miroo pisze:
> [...]
    >
    > Po drugie:
    > Wyraźnie widać zmowę cenową producentów/dystrybutorów. Dlaczego nikt z

    zgłosiłeś już sprawę do UOKiK ?:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 3. Data: 2019-04-17 09:36:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.04.2019 o 09:35, u2 pisze:

    > zgłosiłeś już sprawę do UOKiK ?:)

    tutaj strona :

    http://konkurencja.uokik.gov.pl/zglos-naruszenie/

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 4. Data: 2019-04-17 10:15:36
    Od: ń <k...@t...sie>

    Dokładnie to samo np. z rowerkami WOOM.

    -----

  • 5. Data: 2019-04-17 10:29:27
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Jak najbardziej jest to zmowa cenowa i nazywa się "cena urzędowa".
    a tańsze to mogą by właśnie tylko jakieś z importu równoległego na które
    nie masz ceny urzędowe bo i nie masz zniżki receptowej.

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2019-04-17 10:53:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    [...]
    >*pojedyncze odstępstwa od podanej ceny, jeśli tańsze to pewnie kończy

    A teraz import rownolegly moze sie skonczyc, ale lekow, bo paskow moze
    nie.
    Kazde opakowanie ma miec indywidualny numer i mozliwosc sledzenia.

    >Po pierwsze:
    >Czy to zgodne z prawem, że producent/dystrybutor narzuca cenę
    >minimalną?

    Ogolnie nie, ale w farmaceutycznych ... tam jakos silnie regulowany
    rynek.

    Np jesli jest urzedowa marza hurtowa
    https://www.pfm.pl/artykuly/marza-absurdu/1184
    to co sie dziwic, ze ceny w aptekach takie same

    http://www.rynekaptek.pl/prawo/mz-fakt-obowiazywania
    -5-proc-marzy-hurtowej-nie-ma-wplywu-na-wywoz-lekow,
    8861.html

    albo bardziej prozaicznie - ministerstwo dofinansowuje 38.30,
    i pole manewru sie zaweza.

    >Po drugie:
    >Wyraźnie widać zmowę cenową producentów/dystrybutorów. Dlaczego nikt
    >z tym nic nie robi?

    A zlozyles doniesienie ?
    Bo zmowa moze byc bardzo niewyrazna - np producent zasugerowal cene
    detaliczna, i wszyscy sie trzymaja bez umawiania.
    Albo sklepikarz popatrzyl w lewo, popatrzyl w prawo, i dal tyle samo.
    I zadnej zmowy nie ma.

    Musialbys pogadac z aptekarzem przy wodce, najpierw niech sie przyzna
    prywatnie, a potem jako zglaszajacy zmowe nie bedzie karany.

    Ale
    http://www.mojacukrzyca.org/?a=text&id=4696&des=ile-
    zaplacimy-za-insuliny-paski-testowe-i-leki-od-1-wrze
    snia-2018-roku

    Z innej bajki - UOKiK walczy ze zmowami, a UKE urzadza narady
    operatorow telefonicznych w celu ustalenia wspolnej stawki za rozmowy
    miedzyoperatorskie.

    No ale obnizal, w koncu chyba zniosl calkowicie, wiec czy mozemy karac
    ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-04-17 10:54:00
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-17 o 10:29, cyklista pisze:
    > Jak najbardziej jest to zmowa cenowa i nazywa się "cena urzędowa".
    > a tańsze to mogą by właśnie tylko jakieś z importu równoległego na które
    > nie masz ceny urzędowe bo i nie masz zniżki receptowej.

    No to mnie zasmuciłeś.
    Nie wiedziałem, że wciąż jest coś takiego jak "cena urzędowa".

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2019-04-17 10:59:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 08:46, Miroo pisze:
> [...]
    >
    > Po drugie:
    > Wyraźnie widać zmowę cenową producentów/dystrybutorów. Dlaczego nikt z

    Jeśli to ceny refundowane na receptę, to muszą być stałe we wszystkich
    aptekach.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2019-04-17 11:00:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 10:54, Miroo pisze:

    > No to mnie zasmuciłeś.
    > Nie wiedziałem, że wciąż jest coś takiego jak "cena urzędowa".

    Zasadniczo wynika to z tego, że jeśli chleb kosztuje 3zł, a ty zechcesz
    dopłacać do jego ceny 2zł, to chciałbyś mieć możliwość pilnowania, aby
    był sprzedawany po 1zł, a nie po 1,50zł na przykład.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2019-04-17 11:49:47
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-17 o 11:00, Liwiusz pisze:

    > Zasadniczo wynika to z tego, że jeśli chleb kosztuje 3zł, a ty zechcesz
    > dopłacać do jego ceny 2zł, to chciałbyś mieć możliwość pilnowania, aby
    > był sprzedawany po 1zł, a nie po 1,50zł na przykład.

    No niby tak, ale jeżeli odpłatność jest 30%, to chyba nie
    przeszkadzałaby nikomu (a zwłaszcza dopłacającemu) niższa cena. Co
    innego wyższa, bo wyższa cena to wyższa dopłata do towaru.

    No chyba, że dopłacane jest "z góry" ustaloną kwotą (prostsze w
    realizacji), a nie po sprzedaży, wg ceny sprzedaży.