  • 21. Data: 2019-04-17 14:30:33
    Temat: Re: Czy producent może narzucić minimalną cenę? Zmowa cenowa.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 14:23, Miroo pisze:

    > No to trochę dziwne, że sponsor, który dopłacając obniża cenę dla
    > klienta końcowego, chce aby płacił on więcej :)

    Sponsor chce sam płacić jak najmniej.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2019-04-17 14:43:10
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-17 o 14:25, Olin pisze:

    > Jeśli specjalista zaleci jakieś leki, to potem recepty bez problemu
    > wypisuje lekarz pierwszego konfliktu.

    > Od dwóch albo trzech lat lekarze mogą wystawić receptę pokrywającą
    > czteromiesięczne zapotrzebowanie.

    Dzięki za info.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2019-04-17 14:47:24
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-17 o 14:30, Liwiusz pisze:

    > Sponsor chce sam płacić jak najmniej.

    W sumie jak się dobrze przyjrzeć to ma to jakiś sens.
    No cóż.. na styku kapitalizmu i socjalu zawsze powstawały różne paradoksy :)

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2019-04-17 14:49:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-17 o 14:47, Miroo pisze:

    > W sumie jak się dobrze przyjrzeć to ma to jakiś sens.
    > No cóż.. na styku kapitalizmu i socjalu zawsze powstawały różne
    > paradoksy :)

    Przy czym wina jest w socjalizmie, a nie w kapitalizmie.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2019-04-17 15:06:02
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-17 o 14:49, Liwiusz pisze:

    > Przy czym wina jest w socjalizmie, a nie w kapitalizmie.

    Jakby kapitalizm był idealny, to by nie powstał socjalizm.
    Jak ktoś się urodził w bogatej/ustawionej rodzinie to mu socjalizm
    niepotrzebny.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2019-04-18 00:32:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.04.2019 o 08:46, Miroo pisze:

    > Czy to zgodne z prawem, że producent/dystrybutor narzuca cenę minimalną?

    Producent sprzedaje po określonej cenie. To cena de facto minimalna, bo
    taniej nikt przecież sprzedawać nie będzie.

    > Wyraźnie widać zmowę cenową producentów/dystrybutorów. Dlaczego nikt z
    > tym nic nie robi?

    Pewnie z tego powodu, że to co najwyżej dowód na to, że apteki sprzedają
    z niewielką marżą.

  • 27. Data: 2019-04-18 00:35:09
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > taniej nikt przecież sprzedawać nie będzie.

    > Pewnie z tego powodu, że to co najwyżej dowód na to, że apteki sprzedają

    i tak im się opłaca przy takich obrotach:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 28. Data: 2019-04-18 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Producent sprzedaje po określonej cenie. To cena de facto minimalna,
    > bo taniej nikt przecież sprzedawać nie będzie.

    A dlaczego nie?

    > Pewnie z tego powodu, że to co najwyżej dowód na to, że apteki
    > sprzedają z niewielką marżą.

    Bzdura.
    To tylko dowód na to ze jest coś takiego jak cena urzedowa czy marża
    urzędowa hurtowa i detaliczna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 29. Data: 2019-04-18 08:01:52
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > W dniu 17.04.2019 o 08:46, Miroo pisze:
    > Pewnie z tego powodu, że to co najwyżej dowód na to, że apteki sprzedają
    > z niewielką marżą.

    Zgodność co do grosika w każdej aptece? I to nie xx.99 tylko xx.33 lub
    xx.37? Mała marża na pewno tego powoduje.
    Jak już inni napisali przyczyną jest cena urzędowa. To wyjaśnia
    wspomnianą zgodność cen.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2019-04-18 09:07:13
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Miroo pisze:

    > No niby tak, ale jeżeli odpłatność jest 30%, to chyba nie
    > przeszkadzałaby nikomu (a zwłaszcza dopłacającemu) niższa cena. Co
    > innego wyższa, bo wyższa cena to wyższa dopłata do towaru.
    >
    > No chyba, że dopłacane jest "z góry" ustaloną kwotą (prostsze w
    > realizacji), a nie po sprzedaży, wg ceny sprzedaży.
    >
    > Pozdrawiam

    Dopłacane jest ustaloną kwotę, ale...

    Były już czasy gdzie cena urzędowa była ceną maksymalną a nie sztywną i
    jak to się skończyło zgodnie z zasadami rynku?

    Apteki (głównie sieciowe) obniżył ceny tak że pacjent nie płacił 5 zł a
    0zł , a niektóre poszły i dalej bo nawet pacjent oprócz leku dostawał
    pieniądze.

    Skończyło się to wędrówkami pacjentów po tylu il;u się dało lekarzach,
    realizowanie recept np. na 10op insulin na miesiąc żeby dostać od każdej
    parę złotych (albo czekoladę czy coś innego) zamiast potrzebnego 1
    opakowania. Budżet (czyli wszyscy) zapłacili za ten insuliny 2tyś za
    miesiąc zamiast 200zł a nadmiar insulin poszedł do kosza a pacjent
    zadowolony bo zyskał 50zł).

    Temat rzeka i nie ma co o nim dyskutować nie znając go.

    Cały wątek powinien zakończyć się na stwierdzeniu że tu działa cena
    urzędowa i każdy kto skończył podstawówkę i wpisał sobie w gogle hasło
    "cena urzędowa na leki" wiedział by wszystko.

    ---
    Avast.