  • 31. Data: 2019-04-18 09:11:10
    Temat: Re: Czy producent może narzucić minimalną cenę? Zmowa cenowa.
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Miroo pisze:

    > Jakby kapitalizm był idealny, to by nie powstał socjalizm.
    > Jak ktoś się urodził w bogatej/ustawionej rodzinie to mu socjalizm
    > niepotrzebny.
    >
    > Pozdrawiam

    i tu właśnie się rodziła i dalej trwa patologia, wszędzie gdzie państwo
    dopłaca to ceny zawsze idą kosmicznie w górę

    Korporacja ma jeden cel, zarobić jak najwięcej. Więc obniży cenę do zera
    żeby ludzie brali po 10 bochenków a nie po jednym i będzie dostawać 10x
    po te 1,5 dotacji. Zainwestuje potem w łapówki gdzie trzeba żeby dotacja
    zmieniła się na 3zł bo maka podrożała itd. i zarobi 10x więcej niż przy
    cenie sztywnej a zarobi kosztem wszystkich obywateli bo dostanie nasze
    pieniądze.

    ---
    Avast.

  • 32. Data: 2019-04-18 09:14:22
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Miroo pisze:

    > Dzięki za info.
    >
    > Pozdrawiam

    Tak prawdę mówiąc to 4 miesięczne zapotrzebowanie na jednej recepcie,
    ale mają prawo wystawić do kilku recept maksymalnie na rok dawkowania.

    Jeszcze nie spotkałem lekarza który by tak zrobił, za to każdy narzeka
    jakie to ma kolejki i musi pisać co miesiąc te same recepty.

    ---
    Avast.

  • 33. Data: 2019-04-18 10:35:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Apr 2019 09:14:22 +0200, cyklista napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeszcze nie spotkałem lekarza który by tak zrobił, za to każdy narzeka
    > jakie to ma kolejki i musi pisać co miesiąc te same recepty.

    Ja dostaję receptę co 4 miesiące, ale widuję tylko panie w rejestracji, bo
    mam coś co nazywają "zleceniem stałym", które im pokazuję i na drugi dzień
    recepta jest do odbioru.

    Teraz ma być nawet lepiej, albowiem nadchodzi Internetowe Konto Pacjenta
    http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/7,134263,2463634
    9,pacjenci-donosza-na-nieuczciwych-lekarzy-ty-tez-mo
    gles-tam.html
    "ZIP jest obecnie wygaszany. Zastąpi go Internetowe Konto Pacjenta (IKP) na
    pacjent.gov.pl. Będą tu widniały nie tylko informacje o wysokości
    refundacji poszczególnych badań czy zabiegów, które zostały nam udzielone,
    ale też informacje o wszystkich receptach (elektronicznych i tradycyjnych)
    i e-skierowaniach.

    Dzięki IKP będzie można też otrzymać receptę niezbędną do kontynuacji
    leczenia bez konieczności wizyty u lekarza (w przypadku osób cierpiących na
    choroby przewlekłe) czy otrzymać receptę od pielęgniarki lub położnej
    zarówno po osobistym badaniu, jak i po konsultacji telemedycznej, na
    odległość."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 34. Data: 2019-04-19 09:34:37
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Olin pisze:

    > Ja dostaję receptę co 4 miesiące, ale widuję tylko panie w rejestracji, bo
    > mam coś co nazywają "zleceniem stałym", które im pokazuję i na drugi dzień
    > recepta jest do odbioru.

    Czyli dochodzi do przestępstwa, lekarz ci wypisuje receptę i twoją
    wizytę bez twojej obecności i badania, a mógł całkowicie legalnie od
    razu ci napisać na rok (jednak pieniądze kusza)

> [...]
    > choroby przewlekłe) czy otrzymać receptę od pielęgniarki lub położnej
    > zarówno po osobistym badaniu, jak i po konsultacji telemedycznej, na

    Jak wjedzie za parę lat to może będzie, na razie obietnice i przyszłość.
    Zauważ też że to nie jest pisanie recepty automatycznie tylko po minimum
    konsultacji telemedycznej (cokolwiek to będzie znaczyć, a pewnie będzie
    znaczyć że będzie dodatkowa kasa za konsultację)

    Znowu więc powtarzam, jaki jest powód unikania przez lekarzy pisania
    recept zgodnie z prawem na rok czasu? Ja widzę tylko pieniądze, bo
    troski o pacjenta w niepotrzebnej wizycie bez żadnego badania nie widzę.

    ---
    Avast.

  • 35. Data: 2019-04-19 09:44:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Apr 2019 09:34:37 +0200, cyklista napisał(a):

    > Znowu więc powtarzam, jaki jest powód unikania przez lekarzy pisania
    > recept zgodnie z prawem na rok czasu? Ja widzę tylko pieniądze, bo
    > troski o pacjenta w niepotrzebnej wizycie bez żadnego badania nie widzę.

    Przychodnia chyba dostaje ryczałt za każdego zapisanego do niej pacjenta,
    więc powinno im wisieć, czy się pojawi, tym bardziej że mają nadkomplety.
    Może od wizyty NFZ też coś ekstra płaci; nie jestem w temacie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 36. Data: 2019-04-19 14:23:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-19 o 09:44, Olin pisze:

    > Przychodnia chyba dostaje ryczałt za każdego zapisanego do niej pacjenta,
    > więc powinno im wisieć, czy się pojawi, tym bardziej że mają nadkomplety.
    > Może od wizyty NFZ też coś ekstra płaci; nie jestem w temacie.

    Ja jestem.
    Każdy stały pacjent może zamówić np. telefonicznie receptę na
    lekarstwa które normalnie bierze. Receptę odbieram po południu
    lub nazajutrz rano. Lekarza nie widzę bo i po co.
    On mnie też on widzi tylko dane w kompie tego co normalnie biorę.
    Jedyny minus odkąd wprowadzili e-recepty że nie mogę tego
    wykupić hurtem tylko muszę łazić do apteki po każde opakowanie
    co miesiąc.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2019-04-19 19:32:53
    Od: b...@g...com

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 08:47:38 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:
> [...]
    > ACCU-CHEK ACTIVE - wszystkie apteki równo 38,37zł
    > CONTOUR TS - wszystkie* apteki równo 39,33zł
    > ABRA - wszystkie* apteki równo 38,48zł
    > CARE SENS N - wszystkie apteki równo 38,93zł
    > EVERCARE - wszystkie apteki równo 37,80zł
    >
    > *pojedyncze odstępstwa od podanej ceny, jeśli tańsze to pewnie kończy
    > się termin lub z importu równoległego
    >

    > Po pierwsze:
    > Czy to zgodne z prawem, że producent/dystrybutor narzuca cenę minimalną?
    >
    > Po drugie:
    > Wyraźnie widać zmowę cenową producentów/dystrybutorów. Dlaczego nikt z

    ... gdyby tylko Kaczka wiedział

  • 38. Data: 2019-04-20 09:58:55
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    RadoslawF pisze:

> [...]
    > Jedyny minus odkąd wprowadzili e-recepty że nie mogę tego
    > wykupić hurtem tylko muszę łazić do apteki po każde opakowanie

    Skoro masz e-receptę to po co łazisz po nią? Ustaw sobie w systemie że
    będzie ona na komórkę czy też kod i tylko do apteki po leki.

    ---
    Avast.

  • 39. Data: 2019-04-20 16:25:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-20 o 09:58, cyklista pisze:

    > Skoro masz e-receptę to po co łazisz po nią? Ustaw sobie w systemie że
    > będzie ona na komórkę czy też kod i tylko do apteki po leki.

    Po pierwsze to papierowa e-recepta, plus zapis w systemach
    komputerowych przychodni i aptek.
    Po drugie łażę z nią do apteki bo nie mogę wykupić wszystkiego
    od razu tylko zgodnie z wprowadzonymi ograniczeniami.