  • 11. Data: 2012-02-25 12:29:43
    Temat: Re: Czy prezes ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?
    Od: "Tercet" <t...@g...com>

    wiecej niz ... 0 złotych :) Ta kwota, ktora nalezy wpisac to ZERO. Jesli
    zarobiles (wpiszesz w formularz) powyzej 0 zl tracisz statut bezrobotnego.

  • 12. Data: 2012-02-25 12:52:03
    Od: to <t...@i...pl>

    begin macso

    > wytłumacz to babie w pośredniaku.
    > działasz na rzecz spółki, dziś może bez wynagrodzenia, ale jutro?

    Ale mnie interesuje stan prawny, a nie zdanie "baby w pośredniaku". Gdzie
    szukać szczegółowych przepisów na ten temat? Ktoś pomoże?

  • 13. Data: 2012-02-25 12:53:02
    Od: "macso" <m...@p...niet.pl>

    Użytkownik "Tercet" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    > wiecej niz ... 0 złotych :) Ta kwota, ktora nalezy wpisac to ZERO. Jesli
    > zarobiles (wpiszesz w formularz) powyzej 0 zl tracisz statut bezrobotnego.

    kwota jest wydrukowanan razem z druczkiem, a potwierdza się że się nie
    zarobiło więcej niż ta kwota

    macso

  • 14. Data: 2012-02-25 13:01:13
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Liwiusz

    > Sugerujesz, ze mozna na bezrobociu pracować na umowie zlecenia?

    Ale czy to jest umowa zlecenie? Poza tym w umowie jest wyraźnie napisane,
    że:

    "(...) p. ... powołany (...) na Prezesa Zarządu Spółki zgadza się
    okresowo wypełniać obowiązki wynikające z tej funkcji bez pobierania z
    tego tytułu jakiegokolwiek wynagrodzenia."

    Czy jeżeli będę za darmo grał w kościele na organach to też nie
    przysługuje mi zasiłek? ;) Ja rozumiem, że "prezes" brzmi jak brzmi, ale
    interesuje mnie stan prawny, a nie "odczucia". Czy jest jakakolwiek
    podstawa prawna w myśl której pełnienie funkcji członka zarządu (w tym
    funkcji prezesa zarządu) i/lub posiadanie udziałów w spółce powoduje
    utratę prawa do zasiłku? Moim zdaniem, jeśli tak, to powinno to być
    wymienione explicite.

  • 15. Data: 2012-02-25 15:23:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    > Według mnie nie można nic zarobić. Ba, nie można nawet pracować, choćby
    > się *jeszcze* nie zarobiło, albo wypłaty nie otrzymało.

    A nie trzeba czasem upadłości ogłosić ? :-)

    Wydawało mi się, że jakieś składki płacimy na okolicznoś

  • 16. Data: 2012-02-25 15:25:38
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Według mnie nie można nic zarobić. Ba, nie można nawet pracować, choćby
    > się *jeszcze* nie zarobiło, albo wypłaty nie otrzymało.

    A nie trzeba czasem upadłości ogłosić ? :-)

    Wydawało mi się, że jakieś składki ubezpieczeniowe płacimy na okoliczność
    utraty pracy...

  • 17. Data: 2012-02-25 17:00:05
    Od: to <t...@i...pl>

    begin macso

    > kwota jest wydrukowanan razem z druczkiem, a potwierdza się że się nie
    > zarobiło więcej niż ta kwota

    To akurat nie problem, ale czy pełnienie ww. funkcji lub posiadanie
    udziałów SAMO W SOBIE wyklucza prawo do zasiłku?

  • 18. Data: 2012-02-25 19:06:45
    Od: "prezes" <p...@k...se>

    to wrote:
    > To akurat nie problem, ale czy pełnienie ww. funkcji lub posiadanie
    > udziałów SAMO W SOBIE wyklucza prawo do zasiłku?

    a czy prezes płaci jakiś ZUS, US, czy podobne podatki?

    swoją drogą to widać kryzys mocno ścisnął skoro prezesi zaczynają po zasiłki
    maszerować, przynajmniej jakaś sprawiedliwość społeczna jest.

  • 19. Data: 2012-02-25 21:06:11
    Od: to <t...@i...pl>

    begin prezes

    > a czy prezes płaci jakiś ZUS, US, czy podobne podatki?

    Nie (w tym przypadku).

    > swoją drogą to widać kryzys mocno ścisnął skoro prezesi zaczynają po
    > zasiłki maszerować, przynajmniej jakaś sprawiedliwość społeczna jest.

    A to grzech przytulić 4 klocki jak się należą (bo mniej więcej tyle by w
    sumie wyszło)? Na przyzwoity komplet opon letnich i zimowych starczy. :>

  • 20. Data: 2012-02-25 22:43:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Feb 2012, to wrote:

    > begin Liwiusz

    > Ale czy to jest umowa zlecenie?

    Taka sama, jak 99++% tzw. "umów zlecenia", które de facto są
    umowami *na warunkach* umowy zlecenia.
    A nawet "lepsza" (w znaczeniu formalnego spełniania warunków
    ścisłego pojęcia zlecenia) niż większość tych umów o świadczenie
    usług.

    > Poza tym w umowie jest wyraźnie napisane,
    > że:

    (nieodpłatna)
    A do tego się nie wtykam :)
    Wydawałoby (mi) się, że kryterium stanowi dochód, a nie
    teoretycznie możliwy dochód, ale przepisów w tej materii
    nie znam.

    pzdr, Gotfryd