    From: "Alex" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy pozwac do sadu? dlugawe
    Date: Wed, 24 Sep 2003 20:27:27 +0200

    Firma "Szybka Paczka" z Grodek nie wiem czemu weszla w posiadanie mojej
    paczki, ktora mialem otrzymac zza granicy. Wyslali mi pismo o koniecznosci
    odprawy itd. Poczatkowo stawka byla 60% poniewaz nie wiedzieli co jest w
    paczce i nie byl deklaracji pochodzenia (te towary z unii sa ze stawka 0%).
    Poprosilem eksportera o napisanie deklaracji na fakturze i wyjasnienie co
    jest w paczce. Deklaracja byla bledna, ale stawka zmieniona zostala na 9%
    (znaczy sie wiedzieli juz co jest w paczce). Po drodze eksporter wysylal
    jeszcze kilka faktur, zeby deklaracja byla poprawna, ale cos im nie
    wychodzilo. Poniewaz 18.08 wyjezdzalem na wakacje, a termin zwrotu paczki
    mijal 22.08 wyslalem im fax, zeby odprawili paczke ze stawka 9% jesli
    kolejna faktura bedzie z bledna deklaracja.
    21.08 pani wyslala mi e-mail, ze jesli nie dostarcze tlumaczenia faktury to
    odesla paczke z powrotem. Tak tez zrobili gdyz nie moglem sprawdzic poczty
    bo bylem na wakacjach.
    Zlozylem im reklamacje z zadaniem zwrotu kwoty jaka musialem zaplacic za
    przesylke (towar byl kupowany przez internet i placilem karta kredytowa). W
    odpowiedzi Pani napisala mi, ze zgodnie z konwencja CRM nie mam prawa do
    dysponowania paczka poniewaz jej nie dostalem. Wlasnie o to chodzi, ze tej
    paczki nie dostalem. Malo tego. od 24.08 paczka jeszcze nie dotarla do
    nadawcy. W zwiazku z tym pytania:
    1. Czy warto pozywac do sadu firme "Szybka Paczka" o koszt przesylki jaki
    musialem zaplacic (ok 410 zl)?
    2. Jesli paczka nie dotrze do nadawcy czy moge od "Szybkiej paczki" zadac
    zwrotu pieniedzy za zakupiony towar (1850 zl)?

    Chodzi mi o to, ze nie dostalem przesylki z winy "Szybkiej paczki" i nie
    chce byc do tylu prawie 2000 zl.

    Pozdrawiam
    Alex