  • 11. Data: 2004-04-05 12:54:31
    Temat: Re: Czy powinienem zacząć się bać?
    Od: "Przestraszony" <c...@g...pl>

    Prefix
    prefix1WYTNIJ T...@o...pl
    wrote:

    > Jesli wkroczyl komornik

    Jeszcze nigdzie nie wkroczył ... i mam nadzieję, że nie wkroczy ;)

    >jest oczywiste ze ma tytul wykonawczy

    TARFU ... ale nie ma. Jest tylko postanowienie Sądu o zleceniu
    Komornikowi sporządzenia spisu inwentarza majątku spadkowego.

    > na jakas wierzytelnosc.

    Nie zgłosił się żaden wierzyciel i IMHO nigdy się nie zgłosi, bo ich po
    prostu nie ma.
    Hipotetycznie: gdyby się nagle "ktoś" się znalazł - to i tak sprawa jest
    przedawniona.

    > Komornik nie zajmuje sie wreczaniem kwiatow.

    Tego się domyślam :)
    W tym konkretnym przypadku ma wystąpić w roli Inwentaryzatora.

    > Ma obowiazek powiadomic (na zadanie) strony o stanie prowadzonej przez
    > siebie egzekucji - art. 763 k.p.c a zwlaszcza przed przystapieniem do
    > czynnosci przedstawic tytul egzekucyjny.

    A co w wypadku inwentaryzacji?
    Ciekawe gdzie miałby ją przeprowadzić i co chciałby spisywać? Obecnie
    taka czynność jest NIEWYKONALNA!

    Ale ad rem:
    czy ja nie wyrażam się zbyt jasno czy wszystkiemu winien niż? A może nie
    czytałeś /nie masz/ całego wątku?

    Postaram się wytłumaczyć jeszcze raz:
    - zamknięcie rozprawy, wydanie postanowienia o nabyciu spadku,
    postanowienie staje się prawomocne,
    - dłuuuugo, dłuuuugo nic (nie zaistniały nowe okoliczności, nie zgłosili
    się inni pretendenci do spadku ani wierzyciele, nie wznowiono rozprawy
    [postępowania] etc. etc.),
    - po kilkunastu miesiącach Sąd wydaje nowe postanowienie [do zamkniętej
    rozprawy] o sporządzeniu spisu inwentarza majątku, uzasadniając to
    wymogami art. 644 KPC - przyjęcie spadku nastąpiło z dobrodziejstwem
    inwentarza.

    Mam nadzieję, że do tej pory wszystko jasne.

    Moje wątpliwości dotyczą odpowiedzi na pytania:
    - dlaczego nastąpiła tak długa zwłoka?,
    - czy takie postanowienie nie powinno zapaść przed zamknięciem rozprawy?,
    - czy też jest to jakaś zwyczajowa norma powszechnie stosowana w Sądach?,
    - jak nazwać takie postanowienie?, wg. mnie powinno być: "postanowienie
    nie kończące postępowania, wydane po postanowieniu kończącym postępowanie
    w sprawie" [ROTFL] - jednak w KPC nie znajduję tak karkołomnej definicji
    :((
    - postanowienie wydaje Sąd na posiedzeniu niejawnym, przesyłając je
    następnie wszystkim uczestnikom postępowania - nie ma ani słowa o ew.
    środkach zaskarżenia!

    Być może wszystko jest w porządku w zgodzie z obowiązującymi przepisami,
    a tylko ja jako laik nie znający prawa [wiem, że to szkodzi :)) ]
    stałem się "czepialski".
    Zawsze mogę obarczyć swą niedyspozycją umysłową panujący nad Polską niż
    lub ... pełnię księżyca :))

    THX za zainteresowanie się.

    Przestraszony (Login w ROT13)

    "Sąd: grupa ludzi orzekająca, która strona miała lepszego adwokata."

  • 12. Data: 2004-04-09 17:36:54
    Od: "Przestraszony" <c...@g...pl>

    Przestraszony
    c...@g...pl
    wrote:

> [...]
    > Spadkobiercy otrzymują odpisy uprawomocnionego postanowienia.
    > Mija kilkanaście miesięcy w czasie których:
    > - dopełniono formalności w Urzędzie Skarbowym,
    > - nie zaistniały żadne nowe fakty mające znaczenie dla sprawy,
    > - nie miało miejsca otwarcie rozprawy lub wznowienie postępowania.
    > Obecnie spadkobiercy otrzymują [nowe] postanowienie Sądu [wydane na
    > posiedzeniu niejawnym] - nakazujące sporządzenie spisu inwentarza masy
    > spadkowej przez ... Komornika.
    > Byłbym wdzięczny za wytłumaczenie:
    > 1) O co w tym wszystkim chodzi?
    > 2) Jakie są podstawy prawne takiego postępowania?

    Witam,

    Wszystkim, którzy usiłowali wytłumaczyć mi niekonwencjonalne postępowanie
    Sądu - serdecznie dziękuję.
    Niestety czasami trudno jest zrozumieć ... niezrozumiałe.

    Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy przeglądaczom, czytaczom i
    doradzaczom z psp życzenia: zdrowia, szczęścia, wesołych jajek oraz
    wyłącznie przejrzystych kontaktów z Temidą.

    Wielkanoc, 2004 r.