  • 11. Data: 2008-11-18 22:16:30
    Temat: Re: Czy po śmierci rodzica, środki na jego koncie przepadają?
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gfv0te$3en$1@node1.news.atman.pl...
    > Czy w przypadku, gdy na koncie coś jest, a zgłosiliśmy zgoń osoby, to
    > automatycznie tracimy dostęp do zgromadzonych środków?

    a nie było zapisu na wypadek śmierci ?

    macso

  • 12. Data: 2008-11-18 22:20:55
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ciiiicho, bo listonosz się dowie, a przychodzi 25-tego ;-)
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2008-11-18 22:22:28
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:gfv86f$cil$1@inews.gazeta.pl...

    > Jotte - ty bedziesz wiedzial - jak to jest z kwota wolna - tzn jest pewna
    > kwota ktora bank powinien udostepnic z konta (np na koszty pogrzebu itd) -
    > gdzie to jest okreslone i w jakiej wysokosci? Czy cos pomylilem i takich
    > przepisow nie ma?

    że w pierwszej kolejności, jak wynika z art. 55 prawa
    bankowego, w razie śmierci posiadacza rachunków oszczędnościowych bank jest
    obowiązany wypłacić z tych rachunków kwotę wydatkowaną na koszty pogrzebu
    osobie, która przedstawi rachunki stwierdzające wysokość wydatków, ale tylko
    w wysokości nieprzekraczającej kosztów urządzenia pogrzebu zgodnie ze
    zwyczajami przyjętymi w danym środowisku.

    Bank musi też teraz wypłacić organom rentowym (ZUS, KRUS) rentę czy
    emeryturę wpłaconą na rachunek bankowy, a nienależną już wskutek śmierci
    posiadacza tego rachunku.

    macso

  • 14. Data: 2008-11-19 18:45:48
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > a nie było zapisu na wypadek śmierci ?

    Pytam, bo chciałem wiedzieć. Nikt nie umarł przecież ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2008-11-19 19:04:00
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    > Pytam, bo chciałem wiedzieć. Nikt nie umarł przecież ;-)
    >
    > --
    > Mateusz Bogusz

    A zamierza ?
    Swoja droga warto wiedziec.
    Nie martw sie .
    Oni maja to opanowane: wytresowali ludzi, ze NATYCHMIAST po smierci nalezy
    wezwac lekarza, ktory ma stwierdic urzedowo smierc obywatela.
    Lekarz jest urzedowo zobowiazany do powiadomiena wszelkich oficjalnych
    urzedow o stwierdzeniu smierci obywatela. Potem nastepuje automatycznie
    blokada kont bankowych. Dziwne: w tym sa ONI niesamowicie sprawni.
    Jedyna rada: Po smierci osoby z rodziny - najpierw czyscic konto, a dopiero
    potem wzywac lekarza, w celu stwierdzenia smierci...

    Pozdrawiam
    E-zop

  • 16. Data: 2008-11-19 19:43:47
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Bzdura.
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2008-11-19 20:03:11
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Bzdura.
    > JaC
    >

    > -----

    Nie wierzysz w 666 ?

  • 18. Data: 2008-11-19 22:25:05
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol Y" <

    > Pytam, bo chciałem wiedzieć. Nikt nie umarł przecież ;-)

    jak nikt, a Rakowski ?

    a na poważnie, przecyztaj sobie

    http://www.grupy.egospodarka.pl/RP-Zapis-bankowy-dla
    -wybranej-osoby-na-wypadek-smierci,t,59896,8.html

    plus aktualna kwota tutaj

    http://www.bschrzanow.pl/index.php?strona=komunikaty
    3

    i będziesz wiedział co zrobić