  • 1. Data: 2008-11-18 15:30:48
    Temat: Blednie wyslany przekaz pocztowy.
    Od: "o...@k...pl" <c...@g...com>

    Witam serdecznie.

    Jakies 2 miesiace temu dostalem kilka zl przekazem pocztowym.
    Dzisiaj dzwoniac do instytucji, ktora mi to wyslala okazalo sie, iz
    otrzymalem pieniadze omylkowo.
    Instytucja oczywiscie nakazala mi te pieniadze zwrocic.

    Powstaje pytanie, czy ta instytucja ma prawo zadac odemnie zwrotu tych
    pieniedzy? Przekaz byl zaadresowany na mnie i byly wpisane wszystkei
    moje dane.
    Jak prawo ustosunkowuje sie do czegos takiego?

  • 2. Data: 2008-11-18 16:20:10
    Temat: Re: Blednie wyslany przekaz pocztowy.
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Uzytkownik "o...@k...pl" <c...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > Powstaje pytanie, czy ta instytucja ma prawo zadac odemnie zwrotu tych
    > pieniedzy?

    Oczywiscie, ze ma prawo.

    > Jak prawo ustosunkowuje sie do czegos takiego?

    Jak chcsz zatrzymac pieniadze a instytucja nie miala zadnego powodu, aby ci kase
    przesylac, to zglos w skarbowym darowizne i zaplac podatek.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-11-18 16:40:32
    Od: "o...@k...pl" <c...@g...com>

    On 18 Lis, 17:20, "andreas" <a...@y...com> wrote:
    > Uzytkownik "o...@k...pl" <c...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:9456ed1b-120d-4a5f-9228-9e52001bbb75@
    a17g2000prm.googlegroups.com...

    > Oczywiscie, ze ma prawo.
    Rodzi sie wiec kolejny pytanie.
    Czy musze oddawac pieniadze, czy jesli postapie tak jak napisales
    (zgloszenie darowizny) nie bede musial?

  • 4. Data: 2008-11-18 16:59:48
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > moje dane.
    > Jak prawo ustosunkowuje sie do czegos takiego?

    Z calym szacunkiem?
    Czy ty jestes jakis glupi??
    Najpierw dzwonisz zeby wyjasnic sprawe a teraz nie jak wyjasniles to nie
    chcesz oddac kasy?
    Po kiego grzyba dzwoniles?
    Foti

  • 5. Data: 2008-11-18 17:36:15
    Od: "o...@k...pl" <c...@g...com>

    On 18 Lis, 17:59, "Fotelik" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > Z calym szacunkiem?
    > Czy ty jestes jakis glupi??
    > Najpierw dzwonisz zeby wyjasnic sprawe a teraz nie jak wyjasniles to nie

    Dzwoniłem żeby się dowiedzieć o co chodzi a to nie znaczy, że muszę im
    oddawać kasę.
    Może coś wygrałem a moze to tylko połowa kasy. Zachowaj idiotyczne
    komentarze dla siebie i odpowiadaj na pytania proszę.

  • 6. Data: 2008-11-18 18:23:16
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    o...@k...pl pisze:
    > Zachowaj idiotyczne
    > komentarze dla siebie i odpowiadaj na pytania proszę.

    Ciekawe ile merytorycznych odpowiedzi dostaniesz po takim chamskim poście?

    --
    AW

  • 7. Data: 2008-11-18 19:20:05
    Od: "o...@k...pl" <c...@g...com>

    On 18 Lis, 19:23, AW <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Ciekawe ile merytorycznych odpowiedzi dostaniesz po takim chamskim poście?
    >
    > --
    > AW

    Naprawdę nie chcę się bawić w "to on zaczął" dlatego Ciebie też proszę
    abyś wypowiedzi nie związane z tematem pozostawił dla siebie.

  • 8. Data: 2008-11-18 19:22:18
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

> [...]
    > moje dane.
    > Jak prawo ustosunkowuje sie do czegos takiego?

    Oddaj, co nie Twoje !

  • 9. Data: 2008-11-18 19:52:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2008, andreas wrote:

    > Jak chcsz zatrzymac pieniadze a instytucja nie miala zadnego powodu,
    > aby ci kase przesylac, to zglos w skarbowym darowizne i zaplac podatek.

    Wyrażam sprzeciw, wysoki sądzie!
    Do zaistnienia darowizny potrzebna jest wyraźnie wyrażona wola
    darczyńcy bezzwrotnego powiększenia majątku obdarowanego.
    Albo musi być akt notarialny, albo "spełnienie *PRZYRZECZONEGO*
    świadczenia" (akcent oczywiscie mój).
    Z braku dowodu na istnienie owego wyrażenia woli (wątkotwórca
    nic nie pisze aby otrzymał informację o "przyrzeczeniu") takie
    świadczenie nie kwalifikuje się więc jako darowizna, jeśli nie
    jest otrzymane w sposób sprzeczny z prawem (a nie jest, nie ma
    mowy o oszustwie, wymuszeniu czy innym szantażu) to podlega
    pod podatek dochodowy jako "normalny" dochód kategorii "inne
    dochody" opodatkowany wg skali.

    Ktoś przeciw??? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-11-18 22:57:42
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 18 Nov 2008 07:30:48 -0800 (PST), o...@k...pl napisał(a):

> [...]
    > moje dane.
    > Jak prawo ustosunkowuje sie do czegos takiego?

    Błędem było dzwonienie i dowiadywanie się.
    Adres, imię i nazwisko Twoje, znaczy dla Ciebie. Oni co najwyżej gdy się
    zorientują, mogą Ciebie uprzejmie poprosić, a Ty łaskawie zgodzić na zwrot.

    Jeśli się nie zgodzisz, wtedy droga prawna, proces cywilny, moim zdaniem
    mają małe szanse na wygranie, ale w sądzie bywa różnie.

    Znam taki przypadek: Kiedyś klienci zadzwonili do instytucji aby załatwić
    sprawe, uzyskali przez telefon infoo procedurze, instrukcję, aby wejść w
    internet, tam jest nr konta, wpłacić opłatę. Weszli w internet, trafili na
    "jakiś nr konta" ale nie ten co trzeba i pieniądze wpłacili do osoby
    fizycznej. Błędy się zdarzają, przez roztargnienie, przez niewiedzę,
    nieuwagę własną.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/